Gå til innhold

Half-Life 2: Episode One - Hva synes dere?


Hvilket terningkast vil du gi Half-Life 2: Episode One?  

180 stemmer

  1. 1. Hvilket terningkast vil du gi Half-Life 2: Episode One?

    • 1
      4
    • 2
      2
    • 3
      5
    • 4
      25
    • 5
      72
    • 6
      72


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spillet er sikkert bra det, men fra begynnelsen og til første 'loading' (inne i "bygget"), så har spillet kræsja x antall ganger.....

 

Kikka litt på forumet til Steam, og det er mange som sliter.....og mange som begynner å bli pissed. Så håper det kommer en 'fix' snart.....

 

 

 

mvh

Pantera

6226385[/snapback]

 

Om du har dualcoresystem så sett hl2.exe på kun en kjerne.

Lenke til kommentar
Noen som vet når episode Two kommer??

6226590[/snapback]

 

 

Etter hva jeg har hørt 6 månder.

 

Hele greia var fantastisk, satt med et smil rundt munnen hele tid:)

Begynner virkelig å bli glad i alyx :love:

 

Men anyway var det noen av dere som så noen nye våpen?

Lenke til kommentar

No er det rett før eg griner her. Aldri har steam klikket før, plutselig fannt den ut at den skulle tilbakestille nedlastinga av Ep1 ett par ganger. Hurra for dette! Her sitter eg å gleder meg omba mye, så skjer dette faen hellvettes meg 2 ganger. Forbannna dritt altså.

 

Klikker det ein gang til så veit eg pokker ta meg ikkje ka eg skal finne på :)

Lenke til kommentar
Litt teit at de har samlet "health" og "power" i en stasjon. Noe av sjarmen med spillet har jo vært at det var litt bry med å få fyllt opp begge.

6225994[/snapback]

 

Dette møtte vi jo i HL2, når man kom til Citadel. Combine har andre health stations, der de lader både HP og armour, samt lader sistnevnte opp til 200 istedet for 100.

 

Jeg har ikke kommet så langt i Episode One, men regner med at man treffer på vanlige, adskilte health stations hvis man da kommer tilbake til "vanlige trakter".

Lenke til kommentar

Hmm. Er ikke like begeistret som alle her.

Spillet ser bra ut, men HL er ikke lenger noen imponerende grafikk i mine øyne.

Blir liksom litt plastikk følelse over noe...

Fysikken er heller ikke all verden, da det føles mer ut som man flyter fremover enn at man faktisk går/løper.

En annen ting som var litt skuffende med dette var all den tiden du bare fløy i mørket med en lommelykt, og bare la Alyx skyte det lille av motstand som kom.

 

Min dom må bli at det er en helt grei expansion, men ikke spesiellt vanskelig eller utfordrende. Kunne ønsket meg mer.

Terninkast 4!

Lenke til kommentar

Kan noen her inne fortelle meg koffor i hellvette nedlastinga mi blir oppført som "pauset" når den når 100%? Og starter man den ender den opp på faens 86%? No er det rett før eg kvelver ut av meg de mest forrykende tabu ordene universet enda har til gode å oppleve :) Har sitta å kuka med dette faen makkverket siden 23:00 i går.

Lenke til kommentar
Hmm. Er ikke like begeistret som alle her.

Spillet ser bra ut, men HL er ikke lenger noen imponerende grafikk i mine øyne.

Blir liksom litt plastikk følelse over noe...

Fysikken er heller ikke all verden, da det føles mer ut som man flyter fremover enn at man faktisk går/løper.

En annen ting som var litt skuffende med dette var all den tiden du bare fløy i mørket med en lommelykt, og bare la Alyx skyte det lille av motstand som kom.

 

Min dom må bli at det er en helt grei expansion, men ikke spesiellt vanskelig eller utfordrende. Kunne ønsket meg mer.

Terninkast 4!

6227045[/snapback]

Hmm.. HL2 er da det minst plastikkaktige spillet i den siste tiden spør du meg. Grafisk er spillet veldig bra, holder høy kvalitet. Absolutt ikke noe å klage over. Artdesign er noe av det beste innen spill. Personlig så imponerte spillet hele veien for min del.

 

Og hvordan du kan klage på fysikken fatter jeg ikke. Den er jo den beste du kan få. Jeg igjen å se spillet som kan måle seg. Spillet er jo bygd på fysikk. Dette er også grunnen du løper "rart" som du sier. Du veier noe i dette spillet. Ikke bare et objekt uten påvirkning.

 

Da har du ikke helt fattet poenget med episoden. Alyx hjelper deg denne gangen. Du er ikke alene. Kanskje du også burde bruke gravitygun til å ta ut fiendene med. Trenger jo nærmest ikke ammo i dette spillet. La fysikken gjøre jobben.

 

Syns dette er en av de beste utvidelspakkene jeg har spilt. Og jeg har spilt mange.

Lenke til kommentar

Ok.. Litt rettelse her bare :)

 

Først og fremst må jeg bare si at HL 2/1 er av tidenes spill etter min mening, og jeg har kost meg med Episode 1 også!

 

Jeg sier ikke at f.eks HDR ser dårlig ut, men visse texturer kunne kanskje vært gjort bedre i mine øyne, slik som dører,vindu og vegger mm.

Spillet er jo ikke veldig maskinkrevende i forhold til andre spill idag, så litt juice kunne de jo lagt inn. :D

Alt var jo likt som i 2`ern, mens jeg må si det så mer spennende ut det man har i vente.

 

Og ang. fysikken og løpingen, så mener jeg at det ikke kjennes ut som om du veier noe.

Man bare flyr fremover uten påvirkning av vekt ol.

Jeg skulle gjerne sett litt f.eks COD 2 feeling på måten man beveger seg på, men dette er jo en smaksak.

 

Jeg var fullstendig klar over storyen, og at Alyx kom til å være med i dette spillet.

Men jeg er i grunn lite glad i spill hvor man skal fly med en lommelykt som i starten her, eller Doom 3 for den saks skyld.

Jeg vet jo godt om gravity gun sine funksjoner, og dette var jo seff artig å leke med igjen, men det var ofte lite som kunne plukkes opp ellers av steiner ol. når man gikk tilbake til normal GG.

 

Etter man kom opp til overflaten tok spillet seg veldig opp, så ikke tro jeg sier det var et dårlig spill.

Jeg bare håper og mener det kan bli enda bedre. :thumbup:

Lenke til kommentar
Om du har dualcoresystem så sett hl2.exe på kun en kjerne.

 

Har ikke dualcore. Kjørte en sånn systemtest fra Valve Support, og ifølge den, så er det kun CPU'n min som er for liten.....jeg har 2.2 GHz, men Valve anbfefaler 2,4. Denne testen sier også at CPU-hastigheten er for liten for alle Source-spillene....selv om de kjører problemfritt på min pc.....

 

Kan vel også nevne at skjermkortet er et Radeon X850XT, og det burde da være kraftig nok.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Jeg er veldig fornøyd. Begynnelsen kunne ikke vært bedre. Liker hvordan de viser hvordan G-man mister kontrollen over Gordon. Og deretter er det den fantastiske atmosfæren for hvert rom du går i. Valve kan dette må jeg si.

 

Liker veldig godt at de har slengt inn mer humor denne gang. Noe jeg likte at de gjorde i HL2 også.

 

Syns det var veldig morsomt da du sloss i den mørke kanalen.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

"øøøøøøøhhhh"

- Du snur deg mot Alyx med lommelykten.

"Hah.. gotcha. hehe"

Lo godt av den gitt.

 

Dette spillet er verdt absolutt alle pengene du gir det og enda mer. Kunne godt ha betalt full pris som på et vanlig retail spill. Half-Life fortsetter å være min absolutte favoritt innen FPS-spill.

6225336[/snapback]

 

Den virket utrolig bra på meg!

Snudde meg skikkelig fort rundt når hun sa det fordi jeg kvapp av lyden, for å så få se hun stå å glise opp i lommelykten :green:

 

Veldig enig med deg, Episode One er utrolig artig i forhold til andre FPS spill

 

"Zombine! heheh, get it...? heh... Riiiight" :w00t:

Lenke til kommentar

Pantera: det er kanskje et problem med en driver, eller en driverkonflikt.

 

Jeg har et X700Pro skjermkort, og hadde driver 6.4 installert (altså driveren fra april i år). Jeg fikk problemer med all tekst i spillet. Det ser ut til at Valve har fått ATi (og nVidia) til å optimalisere driverne sine for HL2:E1.

 

Driver 6.5 fungerte problemfritt.

Lenke til kommentar

Har foreløpig kun spilt første del og er vel akkurat på vei uta av Citadel. Hittil har spillet vært meget svakt, med dårlig leveldesign som går mye på å springe gjennom kjedelige korridorer og skyte på blink med "gravity-gunnern".

Forventer dog at det blir betraktelig bedre så snart jeg kommer meg ut av Citadel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...