Gå til innhold

Ny PC, får ikke kontakt med skjerm

Shukar

Anbefalte innlegg

Jeg driver og skrur sammen en kontor-PC for en venn av meg.

Duron 1200 m/coolermaster vifte

Asus A7S333 (SiS 745)

Twin-mos 256 mb ddr

Seagate 30 gb

Matrox millenium (fra gammel maskin)

Har skrudd i alle delene, skrur på strømmen og trykker på start-knappen. Maskinen starter uten problemer, CPU-viften går som et uvær, alle relevante indikatorer blinker, unntatt skjermen. Indikatoren viser gult, og skjermen er svart som natta. Sjekker at skjermkabelen er satt i riktig, det er den. Begynner etterhvert å lure på om det kan være noe galt med skjermkortet, så jeg henter mitt gamle Voodoo 3 kort. Samme skjer igjen. Maskinen sender tydeligvis ikke signaler til skjermen.

Noen som har gode forslag til hva som kan være årsaken, og hva jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ett lignende problem, og det feilen var da var at Geforce 2mx kortet mitt hadde vært i en maskin med 5v og den nye var 3,3volt det jeg gjorde var og kortslutte alle agp punktene, ikke å ambefale, beste er å la kortet ligge til det er utladet.

Er usikker, men er voodoo 3 kortet kompatibelt med 3,3Volt(hvis hovedkortet har 3,3v på agp'en da!

Håper dette var til litt hjelp! :smile:

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingen. Har testet ut noen av tipsene.

Begynte med å skjekke innstillingene på jumpere. Hadde ved et "uhell" satt til 133/133 (det blir nok for heftig for en Duron). Gikk til default, men fremdeles ingen reaksjon fra skjermen. Prøvde så å sette til 100/133. Fremdeles like svart.

Skal forsøke å ta Voodoo 3 kortet ut igjen, men tror ikke det er problemet da jeg har samme problemet med Matrox-kortet.

Har forsøkt å flytte RAMen rundt på de ulike slottene uten noen endring. Skal teste brikken i min maskin i dag for å se om det er den som er defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...