Bowman Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) lurte på å bruke en psu som strømadapter til div elektronikk... noen tips til hvilke/en som kan passe? (+ eventuelle tips..) er det mulig å bruke en psu uten pc? tengte å futte p filter ved viften, sette på noen føtter+ kansje lage en krets eller no så jeg kan regulere spenning, for forskjellige komponenter... Endret 1. juni 2006 av Bowman Lenke til kommentar
Patz Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Ja det går helt fint. Det eneste du trenger å gjøre (dersom det er en ATX-PSU) er å kortslutte grønn ledning på 20-pin-pluggen med jord (sort ledning). Gul er 12V og rød er 5V. Lenke til kommentar
Bowman Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Ja det går helt fint.Det eneste du trenger å gjøre (dersom det er en ATX-PSU) er å kortslutte grønn ledning på 20-pin-pluggen med jord (sort ledning). Gul er 12V og rød er 5V. 6225327[/snapback] går det å sette på en "vippebryter" der? ellr er det bare en kort kortsjutning som skal til for å starte..? ere no annet jeg må tnke på? (annet en at det ikke skal vere g-tec?) hva med jord? funker det om den står på gummiknotter? takk for svar.. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Du må bruke en vippebryter ja, PS-ON (grønn ledning) må ha et konstant signal. Du behøver kun den interne jorden i PSU, så den kan godt stå på gummiknotter, og trenger heller ikke jordet stikkontakt. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Se her...... http://behydro.com/spenningsfordeling.php Lenke til kommentar
Bowman Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Se her...... http://behydro.com/spenningsfordeling.php 6229363[/snapback] har sett på den før.. man takk for link (hadde rota bort bokmerkt mitt...) tengte bygge hele psu en i en box med div sånt.. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Var det jeg også tenkte til å begynne med, men har ikke angret ett sekund etterpå at jeg gjorde det slik. Man slipper å gjøre beslag på en psu, er ofte man trenger en psu for å teste en maskin eller noe. Det jeg har tenkt er å lage flere slike bokser, men da med div andre kretser inni: Astabil vippe, spennings reg, PWM, potmeter, osv... Fint å ha når man driver å utvikler ting og tang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå