Gå til innhold

psu som 230-> 12V adapter?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

lurte på å bruke en psu som strømadapter til div elektronikk...

noen tips til hvilke/en som kan passe? (+ eventuelle tips..)

er det mulig å bruke en psu uten pc?

tengte å futte p filter ved viften, sette på noen føtter+ kansje lage en krets eller no så jeg kan regulere spenning, for forskjellige komponenter...

Endret av Bowman
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det går helt fint.

Det eneste du trenger å gjøre (dersom det er en ATX-PSU) er å kortslutte grønn ledning på 20-pin-pluggen med jord (sort ledning).

Gul er 12V og rød er 5V.

Skrevet
Ja det går helt fint.

Det eneste du trenger å gjøre (dersom det er en ATX-PSU) er å kortslutte grønn ledning på 20-pin-pluggen med jord (sort ledning).

Gul er 12V og rød er 5V.

6225327[/snapback]

går det å sette på en "vippebryter" der? ellr er det bare en kort kortsjutning som skal til for å starte..?

ere no annet jeg må tnke på? (annet en at det ikke skal vere g-tec?;))

hva med jord? funker det om den står på gummiknotter?

takk for svar.. :thumbup:

Skrevet

Du må bruke en vippebryter ja, PS-ON (grønn ledning) må ha et konstant signal.

Du behøver kun den interne jorden i PSU, så den kan godt stå på gummiknotter, og trenger heller ikke jordet stikkontakt.

Skrevet

Var det jeg også tenkte til å begynne med, men har ikke angret ett sekund etterpå at jeg gjorde det slik. Man slipper å gjøre beslag på en psu, er ofte man trenger en psu for å teste en maskin eller noe.

Det jeg har tenkt er å lage flere slike bokser, men da med div andre kretser inni: Astabil vippe, spennings reg, PWM, potmeter, osv... Fint å ha når man driver å utvikler ting og tang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...