Gå til innhold

Mplayer i Ubunto 6.06 - bildet rister?


Anbefalte innlegg

Har akkurat installert nye Ubuntu 6.06 og har installert Mplayer. Men når filmen setter i gang å spille, så rister hele bildet under avspilling (akkurat som på gamle VHS maskiner der båndet var dårlig).

 

Dette fungerte helt fint under Ubuntu 5.10. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo prøve å installere codecs med EasyUbuntu kanskje? Ser ikke ut til å ha dette problemet her, men jeg hadde problemer med at bildet/lyden var litt hakkete i forrige utgave med noen lukkede formater, Testet ut de forskjellige audio og video driverne i preferences og det hjalp til slutt...

 

Med Easy Ubuntu så funker alt relativt godt, WMA funker også greit, men WMA vil ikke streame fra internet

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar

Merkelig feil. Siden det skjer med forskjellige dekodere så kan man jo begynne å lure på om det er skjermkortdrivere som gjør det. Har du prøvd med forskjellige output-plugins?

 

Legg inn og bruk totem-gstreamer, og prøv å åpne dem da. Så kan du bruke gstreamer-properties til å endre video-plugin, prøv f.eks. "Xwindows (No XV)", og hvis du har lagt inn 3d-drivere kan du prøve custom og skrive inn gl eller gl2.

 

EDIT:

Du kan jo selvsagt endre video-plugins i innstillinger for mplayer også :p

Endret av EJH
Lenke til kommentar
Merkelig feil. Siden det skjer med forskjellige dekodere så kan man jo begynne å lure på om det er skjermkortdrivere som gjør det. Har du prøvd med forskjellige output-plugins?

 

Legg inn og bruk totem-gstreamer, og prøv å åpne dem da. Så kan du bruke gstreamer-properties til å endre video-plugin, prøv f.eks. "Xwindows (No XV)", og hvis du har lagt inn 3d-drivere kan du prøve custom og skrive inn gl eller gl2.

 

EDIT:

Du kan jo selvsagt endre video-plugins i innstillinger for mplayer også :p

6233564[/snapback]

 

Ja, spesiellt iom at mpeg-dekoding ikke rister (dette gjøres gjerne av skjermkortet har jeg hørt...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...