sinnaelgen Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 jeg har tenkt å få meg bredband gjenom salten bredband. de blir det montert en terminal inne i huset. til den blir det kolet til en fiberkabel er det neon som hvet hvor langt en netverkskabel kan vere før signalet blir for dårlig . jeg risikerer at kabelen kommer til å bli mellom 20 og 30 meter. i dag bruker jeg anlog moden gjenom telefonkabelen . denne kontakten er ca 25 meter unna og en etage under . Lenke til kommentar
r_k Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Husker ikke jeg helt feil så kan en tp-kabel være inntill 100 meter. Så tror du skal være godt innenfor hvis den ikke blir mer en 25-30 meter Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg har også hørt ca 100 m. Etter det renger du en repeater. Lenke til kommentar
StaMnesN Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg har også hørt ca 100 m. Etter det renger du en repeater. 6224509[/snapback] Det er hundre meter for 100mbit. over 100meter skal det gå å få signal, men ytelsen blir redusert betraktelig.... vet ikke helt for gigabit... men tror det er noe kortere.... Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Kommer helt an på kabeltype. Cat5 100mbit ved 100m, cat5e/cat6 1000mbit ved 100m. Finnes vel noen lister på wikipedia over dette kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Vanlige nettverkskabler kan klare opp til 100 meter ja, men jo lengre den blir jo vanskeligere er det å utnytte hele hastigheten uansett. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 jeg har tenkt å få meg bredband gjenom salten bredband.de blir det montert en terminal inne i huset. til den blir det kolet til en fiberkabel er det neon som hvet hvor langt en netverkskabel kan vere før signalet blir for dårlig . jeg risikerer at kabelen kommer til å bli mellom 20 og 30 meter. i dag bruker jeg anlog moden gjenom telefonkabelen . denne kontakten er ca 25 meter unna og en etage under . 6224474[/snapback] Cat 5 er god for minst 100m under normale forhold (dvs. ikek mye elektromagnetisk støy rundt). 20-30meter skal gå greit i nesten alle tilfeller, selv under dårlige forhold. Har selv en kabel på 30 meter som det aldri ernoe problem med (i daglig bruk, strukket fra loft til kjeller). -Stigma -Stigma Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 takk. da vet jeg at det ikke burde bli noen problem når bredbandet kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå