Gå til innhold

Kjopte 1 BFG 7900 GTX OC kort..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke herlig med sommervikarer?

 

Vi opplever dette ganske ofte på jobben. Vi bestiller en ting, og får tilsendt en pakke som inne holder gjerne 10. Vi holder da selvfølgelig kjeft og bruker det selv. Men det er ikke like dyre ting som du fikk.

 

Jeg tipper en av plukkerne tok med en eske som inneholdt 4 stk. Tipper det ikke er så lett å finne ut hvike de har sendt dem til, hvis de vet at de er sendt ut. De kan fort tro at de har blitt stjålt.

 

Sjekk siden deres og se om de oppgir lager beholdning. Hvis de har få inne av kortet så finner de fort ut av det, spesielt siden de selger lite av dem. Men er det mange inne så tipper jeg det er lenge til de finner ut av noe.

 

Hvis det er noe du trenger så kan du spørre om du kan få det hvis du er snill og ærlig gutt å leverer tilbake.

Lenke til kommentar

vel, det som er rarest er vel at det ikke bare var en eske med 4 kort i steden for et. de har lagt en eske med 4 kort i esken med de andre tinga jeg kjopte.

 

Som sagt har jeg provd a ringe de en gang, men fikk ikkenoe svar, saa na kan de ha det saa godt!

Endret av orcsofangmar
Lenke til kommentar

istedenfor å gi dem tilbake til webshoppen så kan du donere dem til fattig ungdom som kan skrape sammen resten, muligens du kjenner noen. familie venner etc. hvis det går på samvittigheten. er du fattig student, selg dem.

 

webshoppen er gjerne forsikret mot sånt og får det igjen. forsikings selskap svindler de fleste umerket. du var heldig. hvis du kaster det bort at du er heldig, vill du aldri oppleve glede mer igjen. pass deg for vanlige råd.

 

du vet aldri når webshoppen ringer å vil ha dem igjen.

 

en shop har et fjell av mengde, du kjøper litt mengde av den shoppen og betaler med noe som er utvinnet av din egen mengde, din mengde er verken en brøkdel av den mengden av et fjell. så du har nå dobbelt mengde to handle, det finnes QUAD_SLI.

er du i tvil koble dem i quad, skaff et sånnet hovedkort. for sjov. vet aldri hvis de ringer igjen. så når du ligger i graven og snur deg i skam, og ser over alle de andre som ligger der å råttner så var kansje du den eneste av alle på den plassen som faktisk hadde quad-sli.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
istedenfor å gi dem tilbake til webshoppen så kan du donere dem til fattig ungdom som kan skrape sammen resten, muligens du kjenner noen. familie venner etc. hvis det går på samvittigheten. er du fattig student, selg dem.

 

webshoppen er gjerne forsikret mot sånt og får det igjen. forsikings selskap svindler de fleste umerket. du var heldig. hvis du kaster det bort at du er heldig, vill du aldri oppleve glede mer igjen. pass deg for vanlige råd.

6226702[/snapback]

 

Fattig ungdom :p

Lenke til kommentar
Det er jo litt som at viss naboen har mista lommeboka si ute og du finner den. Du prøver å ringe på eit par ganger, men han svarer ikkje, så tar du den sjølv.

 

Moralskt sett er det tyveri.

6226725[/snapback]

 

hvis 3 fattige ungdommer får dette skjermkortet gratis, så blir det kansje 3 mindre mordere i norge. så blir det en grønn og fin jord. for da får de spillt vold.

Lenke til kommentar

Er jo ikkje snakk om 3 fattige ungdommer som får grafikkort..noko som i seg sjølv er latterleg. Skal det vere folk i nød...og trenger folk i nød fete grafikkort? høhø..jaja, skjøner at du kødder... det er snakk om ein grådigpeis som har lyst på nokon kjappe laken og fet grafikk. Ein er ikkje sååå fattig når ein velger det skjermkortet der heller.

 

Vert ganske oppgitt når eg ser moralen på folk generelt, men ein velger jo sjølv kva val ein vil gjere.

Lenke til kommentar

Fattig ungdom? Hva er definisjonen pa det? en ungdom med mindre en 1 pc og to konsoller, scooter/bil og uten jobb?

 

kan gjerne gi rabatten til ungdommene. Har pakket ned alt i kofferter na. Hvis butikken ringer i lopet av den neste uka kan de fa de tilbake, hvis ikke... :hrm:;)

 

Definisjon Moral: system av normer og regler for hva som anses som tilbørlig. - 80 ar siden var det aa gifte seg paa nytt umoralsk... :hmm:

 

 

PS: siden sa bare at kortet var "in stock" men ikke antall

Endret av orcsofangmar
Lenke til kommentar

Mener å huske det finnes lover, i norge hvertfall, som gjør at man er forpliktet til å si fra om man får for mye (gjelder nok ikke den 50-lappen man for igjen for mye i vekslpenger). Vet med sikkerhet at dette hvertfall er praksis i banker ol.

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar
kan gjerne gi rabatten til ungdommene. Har pakket ned alt i kofferter na. Hvis butikken ringer i lopet av den neste uka kan de fa de tilbake, hvis ikke... :hrm:  ;)

 

Definisjon Moral: system av normer og regler for hva som anses som tilbørlig. - 80 ar siden var det aa gifte seg paa nytt umoralsk...  :hmm:

6226779[/snapback]

 

Det er snakk om ein netshop, right? Kva er mest logisk da når du ikkje kjem igjennom på telefon? Du sender ein e-post, også kalla e-mail eller elektroniskt brev og legger fram din sak. Er dei veeeeldig greie så får du behalde korta, viss ikkje så har du iallfall ditt på det reine. Du har IKKJE prøvd spesielt hardt å få kontakt med dei.

 

Rykter reiser temmeleg fort, så det skal ikkje så mykje før dette kan kome å bite deg i rævva. Tenkt situasjon: Person 1: "Det er han der eg fortalte deg om som fekk dei korta, hugser du". Person 2 (potensiell arbeidsgjevar): "Da velger eg heller å ansette ein anna". Noreg er eit lite land, og verda er jammen ikkje særlig stor den heller.

 

Når har tyveri nokon gang vore riktig?

Lenke til kommentar
Definisjon Moral: system av normer og regler for hva som anses som tilbørlig. - 80 ar siden var det aa gifte seg paa nytt umoralsk...  :hmm:

6226779[/snapback]

 

Men selv om det å gifte seg omigjen har blitt moralsk "riktig" nå, så nekter jeg å tro at å stjele blir lovlig de neste 80 årene.

 

Men har du tenkt på hva tollvesnet sier når du kommer drassende med 4 nye skjermkort i kofferten. Det kan bli en dyr affære. Det blir vel å betale prisen av ett kort i moms det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Definisjon Moral: system av normer og regler for hva som anses som tilbørlig. - 80 ar siden var det aa gifte seg paa nytt umoralsk...  :hmm:

6226779[/snapback]

 

Men selv om det å gifte seg omigjen har blitt moralsk "riktig" nå, så nekter jeg å tro at å stjele blir lovlig de neste 80 årene.

 

Men har du tenkt på hva tollvesnet sier når du kommer drassende med 4 nye skjermkort i kofferten. Det kan bli en dyr affære. Det blir vel å betale prisen av ett kort i moms det.

6227085[/snapback]

 

Er bare å kjøpe 3x PCI -> PCI-E konvertere, plugge alt i maskina og skryte over quad 7900s ;)

Lenke til kommentar
Definisjon Moral: system av normer og regler for hva som anses som tilbørlig. - 80 ar siden var det aa gifte seg paa nytt umoralsk...  :hmm:

6226779[/snapback]

 

Men selv om det å gifte seg omigjen har blitt moralsk "riktig" nå, så nekter jeg å tro at å stjele blir lovlig de neste 80 årene.

 

Men har du tenkt på hva tollvesnet sier når du kommer drassende med 4 nye skjermkort i kofferten. Det kan bli en dyr affære. Det blir vel å betale prisen av ett kort i moms det.

6227085[/snapback]

 

Hvem var det som sa de skulle se pa koffertene> TSA i USA vet ikke dritt uansett - de hart ikke import-tariff som vi har i norge, og TSA i norge ser jo ike paa koffertene, kommer direkte til meg, og jeg kjorer direkte ut fra Gardemoen! :D

 

Som sagt. Sendte e-mail i gaar. har ikke faatt noe svar enda, regner med jeg faar svar utover dagen ;) Sa ikek at noe var feil, vilel bare 'bekrefte' at alt var bra. det er nok moral og etikk for meg! :whistle:

Lenke til kommentar
Som sagt. Sendte e-mail i gaar. har ikke faatt noe svar enda, regner med jeg faar svar utover dagen  ;) Sa ikek at noe var feil, vilel bare 'bekrefte' at alt var bra. det er nok moral og etikk for meg! :whistle:

6229296[/snapback]

 

Viss dei seinare finner ut at det har skjedd noko galt så vil e-posten vere eit veldig godt indisie dersom dei velger å anmelde deg. Du kan i verste fall verte dømt for svindel. E-posten vil verte brukt for å vise at det du har gjort noko galt og at du visste om det og prøvde berre å forsikre deg om at dei ikkje viste det.

 

Dette kan medføre at du for eksempel vert kasta ut av USA viss du berre har midlertidig opphaldstillatelse (t.d. er student), i såfall vil du neppe kome inn igjen. Dette vil også markeres på ditt norske rulleblad. Men viss du tykjer at dette er verdt eit fett grafikkort og nokon kjappe laken, så go ahead. Det er ditt liv ;)

 

Ikkje sats på eit yrke der du trenger vandelsattest...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Fattig ungdom? Hva er definisjonen pa det? en ungdom med mindre en 1 pc og to konsoller, scooter/bil og uten jobb?

 

kan gjerne gi rabatten til ungdommene. Har pakket ned alt i kofferter na. Hvis butikken ringer i lopet av den neste uka kan de fa de tilbake, hvis ikke... :hrm:  ;)

 

Definisjon Moral: system av normer og regler for hva som anses som tilbørlig. - 80 ar siden var det aa gifte seg paa nytt umoralsk...  :hmm:

 

 

PS: siden sa bare at kortet var "in stock" men ikke antall

6226779[/snapback]

Jeg har sendt deg en mail og jeg er en fattig ungdomm på 15år og har nesten ikke penger så litt rabat hadde ikke gjort noe med det samme du hadde fått det gratis :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...