SiRious Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) jeg pratet med en person ifra USA, som vil kjøpe en datamaskin jeg har lagt ut for salg. jeg er føler meg ikke særlig tryg i denne situasjonene, men han har lagt ut bud på 1000,- mer enn høystbydene.. han ville ha meg til å sende han maskinen til sønnen hans i Afrika.. synes dette er merkelig nokk, men noen som har forslag til hva jeg skal gjøre? jeg vil gjerne selge den til han, og jeg har lyst til å stole på han, men hva kan jeg gjøre for å unngå å bli svindlet? Moneygram fungere visst slik at at overfører penger til meg, jeg sender moneygram, pakkenummer og sporing, el no sånt.. derreter verifiserere de dette, og jeg får utbetalt pengen mine. noen som har erfaringer innen MoneyGram? Endret 2. juni 2006 av SiRious Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Selling goods via Amazon, e-Bay etc.? The criminals will mail you in this manner:"GOOD DAY, i am interested in the immidiate ? purchase of this item and I will be making payment right away,i shall also be ready to pay you $600.00 or £300 through INTERNATIONAL MONEYGRAM OR WESTERN UNION AUCTION PAYMENT i will like to ask if you would be able to ship as soon as payment is confirmed and approved by MONEYGRAM this is due to the fact that its demand is high in my store and so i will want to complete the transaction in a very timely manner. if you can do this, email me with your name, contact address and your phone number so that i can proceed with payment right away. let me quickly say that i will prefer shipment with FEDEX OR ROYALMAIL as i will be sending this unit to west africa somewere in lagos nigeria 23401, i will be expecting your reply. henry jame, [email protected]. " Fra http://www.data-wales.co.uk/nigerian.htm Så nigerianske svindlere kan be om det ja. Når jeg så i tillegg ser at han vil by MER enn budet OG vil ah det til Afrika går scam-alarmen av her iallefall. Post den opprinnelige emailen han sendte det her du. Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Mail nummer 1: Hello, I Want your item Laptop for my son who is diong is programm and also for his birthday in Africa. I can not wait to bid maybe USD1,200 will be okay.Let me know. I will also like to know the condition of the item. The payment will be made via MoneyGram fast delivery. I will need you to send me some information from you so that i will able to make the payment to you asap. Kindly calculate the cost price of the product with the shipping via UPS next delivery and let me know the total cost so that i will make the payment altogether. full name street address city state region zip postal code country contact phone number e-mail address. Best Regards. Rose Mrs. Mail nummer 2 Hello, Thanks for tha mail.. Im Rose Williams,im from San Antonio Tx,My son called me now that he has left Texas for africa for his school research,I want the item to be shiped to my son in africa. I will pay 1,320$,but you will cover the shipping Via EMS GLOBAL MAIL 3-5 DAYS OR REGULAR POST OFFICE. Payment will be made via moneygram fast delivery,Once i make the payment,moneygram will send payment confirmation to your email,you will now ship the item and send the shipment tracking to moneygram customer services for verification. Kindly notice that moneygram will not deliver the money until they verify the shipment tracking,becsue they did this to protect both buyer and seller due to fraud going on internet,My layer told me that moneygram protect both buyer and seller. Shiping info.. Oluwalogbon Oluwaseun 1 darlingthon street,mokola Ibadan Oyo state 20001 Nigeria. You can tell the other buyer that the item is sold, because im ready to complete this transaction with you. Rose. MEN, det artige er at jeg fikk denne litt senere på dagen Mail nr 1: Hi,i want to buy your item,let me know the total cost of the item plus shipment via UPS to U.K. Regards Mail nr 2 : Hi,Thanks for the reply, and am happy to read from you,am ok with the total cost of the item plus shipment via UPS or DHL to U.K.i will remitt the payment via bank to bank transfer to your bank account.so provide your details in order for me to proceed with the payment. ======= Full Name: Address: City: State: Zip Code: Country: Tell: ======== Bank Name: Bank Address: Iban: Bic: Total cost+ Shipment : ========= Hoping to read from you fast. Thanks da jeg skulle sende mail til henn oppdaget jeg noe viktig.. Avsender tiden: Dette stod på Mary Searfoss Date: Thu, 1 Jun 2006 09:47:34 -0700 (PDT) og dette stod på Williams Rose Date: Thu, 1 Jun 2006 09:18:09 -0700 (PDT) jeg fikk de omentrent rett etter hverandre.. merkelige klokkelsett? tilfeldig? jeg fikk mailenen nå nettopp.. 1 time ca.. altså de er sendt ifra samme tidsone, begge bruker Item for å beskrive Maskina, og begger er superhyggelige.. hehe.. tilfeldighet? Endret 1. juni 2006 av SiRious Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Dette lukter svindel LANG vei. Hvor er det du selger pcen? Det du må passe på er å ikke sende pakken før du er 100% sikker på at pengene ER på konto. Og at de ikke begynner med noe styr om at de skal sette inn et større beløp slik at du må overføre noe tilbake til dem igjen. Sålenge du får kontrollert at du har fått pengene inn på konto før du sender pcen er det jo hyggelig at de vil betale såpass mye mer for pcen. Men som sagt dette er nok en scam Endret 1. juni 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 ja, synes dert var merkleig, den "dama" fra england hørtes mest sannsynlig ut, med tanke på at hun overfører pengene.. men, det spørs om/når hun vil det.. Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Dette lukter svindel LANG vei. Hvor er det du selger pcen? Det du må passe på er å ikke sende pakken før du er 100% sikker på at pengene ER på konto. Og at de ikke begynner med noe styr om at de skal sette inn et større beløp slik at du må overføre noe tilbake til dem igjen. Sålenge du får kontrollert at du har fått pengene inn på konto før du sender pcen er det jo hyggelig at de vil betale såpass mye mer for pcen. Men som sagt dette er nok en scam 6223946[/snapback] HW.no bruktmarkedet.. legger ikke ut link, siden det ikke er lov, men PC`ens nye verdi er ca 7700,- dem bydde 1320$ altså 8500,- det var med frakt. som kommer på ca 500,- Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 noen som vet om noen måte personen kan bevise at dem er dem..? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Siden det er bruktmarkedet på hw.no er det nok 99.9999999% sannsynlig at det er scam. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Du trenger ikke bevise en skit, bare la være å prate mere med han. Er ikke værre enn det. Det er helt åpenlyst scamming. Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 ja, jeg tnekte nokk det samme,, er inntressant hvordan de klare slikt? lese norsk, (med mindre de er norske) og derretter ha forbindelser i afrika og faen vet flere plasser.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Ikke bry deg så hardt om det. Svindlere er overalt. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Ha det litt moro med fyren, det er mitt råd! Lenke til kommentar
dioX Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 ja, er nok bare og droppe det der... Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Ha det litt moro med fyren, det er mitt råd! 6224167[/snapback] kan jo send han en fin pakke med murstein.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Ha det litt moro med fyren, det er mitt råd! 6224167[/snapback] kan jo send han en fin pakke med murstein.. 6224218[/snapback] Det ville jeg faktisk ikke gjort. Dette er organsiert kriminalitet vi snakker om og jeg tror ikke du vil oppleve deres mørke side. Plutselig står det et par torpedoer på døra di... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Ha det litt moro med fyren, det er mitt råd! 6224167[/snapback] kan jo send han en fin pakke med murstein.. 6224218[/snapback] Ellers så kan du bare unngå bråk. Disse nigerianske svindlerne er som mafia og hvis du lurer de skal du ikke se bort i fra at de finner deg og gir deg juling. Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 ja, jeg vet det.. men, hadde vært arti å svindle svinlderne.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Og jeg sier igjen. Slå tanken fra deg. Som mange her sier, de er ikke å kødde med. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Tenkte ikke på å sende ting som murstein i posten, bare gi han litt forhåpninger på mail. Litt mind games er alltid moro. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Send heller en pakke bombe som sprenger når han åpner den , send den fra et postkontor langt borti hutti heita og ikke skriv adressen din på og ha murstein oppi, dem kan da umulig finne han da? Endret 1. juni 2006 av Dennis87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå