Gå til innhold

Film: Vi lager en snøhule

Anbefalte innlegg

Hei

Denne filmen kommer egentlig litt for sent, men av ulike årsaker har jeg ikke klart å publisere den før nå. Filmen tror jeg egentlig presenteres seg selv best. Den er laget i forbindelse med et skoleprosjekt, men vi jobbet antakelig mer utenfor skoletid enn på skolen. Svært omfattende og noe av det spennende var de dedikerte oppgavene våre. Vi hadde egen produsent, regissør, lydredigerer og filmtekniker(meg).

Bare for å si det med en gang, så ingen mister det, rulleteksten er som alltid en del av filmen. Spesielt i dette tilfellet. Dere skjønner når den kommer. Ellers så er dette antakelig et kraftig brudd på alt som heter åndsverkslover, så hadde vært fint hvis ingen tystet :p

Tittel: Vi lager en snøhule

Tid: 11:35

Format: 720x432, AVI-DivX

Link!

Så er jeg spent på kritikken!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns det var kult!

Sinnsykt kult at dere hade lydstudio inni en snøhule!

Det jeg likte aller mest var begynnelsen... hvor en stemme forteller på en litt "humoristisk" måte om personene som var med i filmen, og med den "skrivinga" på bildene med navn og sånt!

I tillegg til å få en ålreit film, så regner jeg med at dere hadde mye gøy ved siden av for å lage denne filmen også!

Den ble heller ikke kjedelig å se i lengden, noe som er bra gjort, og det var bra fortalt inni hula om ting og tang... Det var "seriøst", ikke for mye dilldall med mange som prata i munnen på hverandre og sånt...

Alt i alt, veldig ålreit film :D

Lenke til kommentar

Dette var meget imponerende, Dammyr! Det viktigste dere har fått til med denne dokudramafilmen er nettopp at den har en grunnleggende interessant og original baktanke: Å illustrere hvordan og hvorfor noen lagde en snøhule som musikkstudio. Jeg kjedet meg ikke et sekund mens jeg så på (selv om noen klipp her og der var unødvendige eller upassende med filmens rytme). Alt virka så profesjonelt lagd: Manus, lyd, bilde, klipp, produksjon og regi. Jeg håper dere har sendt inn filmen til forskjellige steder (produksjonsselskaper, NRK, festivaler osv), for denne har stort potensiale.

Spørsmål: Dere lånte lys-, lyd- og kamerautstyr av skolen?

Lenke til kommentar

For et genialt prosjekt! Jeg skal ikke klage noe på hvordan den er laget, for alt hadde så mye kjærlighet og sjarm i seg.

Stå på! Gleder meg til ditt neste epos. ;)

Btw. Den Cribs-delen var bare altfor god!

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar

Så kult, sånt har jeg også lyst til å gjøre :-) Gjennomføringen deres var helt genial, og det ble bra resultat også synes jeg! Kult at dere brukte St. Germain i starten.. Fikk lyst til å bygge meg no sånt på Oppdal, jeg. Sikkert ikke nok snø der, men læll :D

Lenke til kommentar

Dette var virkelig bra laget. Mye bra. Glimrende introduksjon som kjapt, enkelt og på en humoristisk måte gets you up to speed om hva filmen skal handle om. Her kommer det tydelig frem at dere vet hva dere driver med. Kjedet meg ikke et sekund mens jeg satt å så på.

Double thumbs up! :thumbup:

Lenke til kommentar
:D Veldig bra gutter. Dette er en film som dere kan være stolte over, og som absolutt bør inngå på CV'1 deres. Framtidige arbeidsgivere (som trenger og som forstår seg på kreative folk) vil bli svært begeistret over dette produktet. Ikke bare har det "nerve", men er også et godt uttrykk for hvor viktig teamwork er. Lykke til videre!
Lenke til kommentar

Jeg ble like imponert som når jeg så den første gangen på TG Kenneth, virkerlig en god og jeg vil våge å si "hjertevarm" film med mye humor, det er rett og slett meget godt jobbet. Som påpekt på TG er særlig starten av de bedre og jeg elsker slike starter og stemmer som det.

Lenke til kommentar

Takk for gode kritikker.

Vil bare si to ting her:

1. Lyden er ikke synkronisert, vet ikke hva det kommer av, men når jeg ekporterer fra After Effects blir den bare det. Dermed er det et par "slagpunkt" som ikke blir like godt fremhevet, samtidig som leppene ikke er synk da.

2. Ja, utstyret er lånt fra skolen, i tillegg til de som står i rulleteksten. Mao, litt rundt omkring. Musikkutstyret er vårt eget, dvs. Underdog Studio sitt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fin-Fin film.

Kommentar:

Veldig leken redigeringsteknikk du har brukt til å mekke denne filmen, kjempefin film :D

Likte mange av de litt morsomme kommentarene, og slow-motion teknikkene.

Qoutes som: "Hælvete", "What the fuck are you talking'bout", "Ja for faen!". Hehe :!:

Virker som prosjektet ble veldig vellykket og starten av prosjektet er godt illustrert, men savner litt fra innspilling eller "showtime".

En femmer på terningen.

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar

Veldig morsom og bra film!

Likte spesielt fort-film-scenene og introen. :thumbup:

Det eneste som eventuelt kunne vært bedre, er at det er litt rotete filming her og der, det kunne nok vært lurt å hatt kameraet på stativ litt oftere. En annen ting er at det er litt dårlig lys på noen scener.

Men det er jo forståelig at det fort blir sånn når man er ute, og spesielt inne i hula.

Snøhuletips: Sørg for å lage et jevnt, buet tak (som i en iglo), så tåler det mer, det synker ikke sammen så mye, og det blir ikke så fort utstikkere som det drypper vann fra. ;)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Det eneste som eventuelt kunne vært bedre, er at det er litt rotete filming her og der, det kunne nok vært lurt å hatt kameraet på stativ litt oftere.

En annen ting er at det er litt dårlig lys på noen scener.

6387144[/snapback]

Stabilitet: Det er med vilje. Dokumentaren er i en såkalt refleksiv sjanger, hvor vi fokuserer vel så mye på det å lage filmen. Merk når vi begynner å grave første gang snakker vi åpenlyst om lys og kamera. Den refleksive formen gjør oss mer ekte og på den måten får seeren mer tilknytning til filmen.

Lys: Har ikke merket dette. Det kan være at du har en mørk skjerm... Eller jeg som har en lys skjerm :p

Lenke til kommentar

Stabilitet: Det er med vilje. Dokumentaren er i en såkalt refleksiv sjanger, hvor vi fokuserer vel så mye på det å lage filmen. Merk når vi begynner å grave første gang snakker vi åpenlyst om lys og kamera. Den refleksive formen gjør oss mer ekte og på den måten for seeren mer tilknytning til filmen.

Lys: Har ikke merket dette. Det kan være at du har en mørk skjerm... Eller jeg som har en lys skjerm :p

6387918[/snapback]

Jeg skjønner godt hva du mener når det gjelder sjangeren og alt det der. At det er litt "rotete" filming her og der kan være et bra virkemiddel i mye av filmen, men enkelte steder kan det også virke litt forvirrende/slitsomt. Men det funker jo helt greit, jeg tror det er mest når man ser filmen første gang, og prøver å få med seg alt som skjer, at det kan virke litt mer slitsomt.

Angående lyset, synes jeg at det var litt mørkt når dere filmer ute før/mens dere begynner å grave, sannsynligvis fordi det er filmet mot lyset e.l. Ikke på langt nær så mørkt at det er problemer med å se hva som skjer, men typisk "filme mot lyset"-mørkt, så man ikke ser så godt ansikter og andre detaljer. Det gjør også at fargene blir litt dårligere (selv om vinteren har en tendens til å være temmelig grå likevel...).

Men som sagt: Alt i alt er dette en veldig bra film! :thumbup:

En annen ting: Hvordan har du fått til den "skrive-effekten" i starten? Er det en eller annen genial funksjon i Premiere, eller noe annet lurt du har funnet på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...