Gå til innhold

Microsoft gir opp bakoverkompabilitet på Xbox 360

Anbefalte innlegg

Nå kan det se ut som MS rett og slett gir opp bakoverkompabiliteten på Xbox 360. Det har jo som kjent lenge vært et problem med bla. Lag i vanlige Xbox spill.. Personlig synes jeg det er meget synd at MS har bestemt seg å gi opp bakoverkompabiliteten, men det kommer jo fram at det er svært vanskelig å få dette til på maskinen, det kommer også fram at det mest sannsynlig vil komme en større harddisk også etterhvert...

Kilde: http://www.gameroobie.no/art/3584

Spent på å høre hva dere synes om dette?

Endret av Lokiboki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe stort tap for min del da de få spillene jeg likte på Xbox (Ninja Gaiden & Fable) fungerer og det holder for min del. Ikke at jeg spiller de lenger da. Når jeg kjøper en ny konsoll er jeg ferdig med forrige, men i verste fall hadde jeg vel beholdt den gamle en stund til. Xbox var jo ingen stor suksess og synes det er greit at MS ikke la så mye arbeid i å støtte Xbox spill, noe som kunne ført til kompromisser på andre ting i konsollen. Hadde Xbox hatt like stor suksess som PS2 hadde de nok lagt mye større innsats idet. Xbox var et første forsøk fra MS og det gikk greit, men ikke noe mer. Det er med X360 Microsoft setter inn støtet og da er det ok at de starter med blanke ark :)

Lenke til kommentar
Ikke noe stort tap for min del da de få spillene jeg likte på Xbox (Ninja Gaiden & Fable) fungerer og det holder for min del. Ikke at jeg spiller de lenger da. Når jeg kjøper en ny konsoll er jeg ferdig med forrige, men i verste fall hadde jeg vel beholdt den gamle en stund til. Xbox var jo ingen stor suksess og synes det er greit at MS ikke la så mye arbeid i å støtte Xbox spill, noe som kunne ført til kompromisser på andre ting i konsollen. Hadde Xbox hatt like stor suksess som PS2 hadde de nok lagt mye større innsats idet. Xbox var et første forsøk fra MS og det gikk greit, men ikke noe mer. Det er med X360 Microsoft setter inn støtet og da er det ok at de starter med blanke ark :)

6223497[/snapback]

Fable kan man jo få på pc og (blir ikke det samme da men) og det kommer jo Fale 2 snart også :love:

Favorittene mine fra XBOX fungerer på 360 også like vel. (halo 1 og 2)

har ikke testa halo 1 på boksen men jeg har hørt at alle spillene som MS har

laget fungerer, jeg spilte halo 2 her om dagen på live og det funker helt fint..

Lenke til kommentar

Hm, vel, jeg ville vel neppe kjøpt noen flere spill til Xbox (ikke 360) nå som 360 har tatt over, men jeg ser likevel på bakoverkompatabilitet som et - for min del ganske sterkt - salgsargument for 360.

Det ser jo heldigvis ut til at de fikk dekket de mest prekære spillene (bl.a. Ninja Gaiden og Fable), men jeg skulle gjerne også sett at noen som ikke er fullt så populære var mulige å kjøre. Alt i alt, litt skuffende. Jeg akter tross alt å skaffe meg en eller annen gang. En eller annen gang blir vel når neste Ninja Gaiden-spill er klart.

Lenke til kommentar

Ganske så sårlig av MS egentlig,men for meg spiller det heller liten roller sånn sett.Men det er vel ein håndfull andre der ute som sitter med gode spill som ikkje funker nada på maskinen.

Minus til MS her ;)

Lenke til kommentar

Dette likte jeg ikke i det hele tatt.. Er ikke lenge siden de uttalte at det skulle brukes masse tid på å gjøre flere xbox 1 spill kompantible.

At de i tillegg uttaler seg om dette men ikke skriver det opp på xbox.com synes jeg er noe dritt.

Faen sitter jeg her med shenmue til xbox og får ikke brukt det en gang.. helv...

Nå har jeg jo sittet her og håpet en stund, ettersom det står på xbox.com at flere spill vil bli lagt til snart..

Hva er egentlig det de sliter med? burde det ikke være en grei sak og lage en ren xbox emulator? om spillene blir i hd eller ikke er jo en smal sak for de fleste tror jeg.

Lenke til kommentar

Det er nok ikkje akkurat den letteste tingen i verden, regner med at MS sitter med folk med høg programmeringskunnskap. Sikkert lett for oss å sitte her å kritisere, selv om det er velfrotjent kritikk.

EDIT: Og no tar det jaggu meg ikkje lang til før vi for høre skriking fra Sony leiren ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Det er nok ikkje akkurat den letteste tingen i verden, regner med at MS sitter med folk med høg programmeringskunnskap. Sikkert lett for oss å sitte her å kritisere, selv om det er velfrotjent kritikk.

EDIT: Og no tar det jaggu meg ikkje lang til før vi for høre ramaskrik fra Sony leiren ;)

6224267[/snapback]

ramaskrik fra sony? skal love deg at folka der danser tango og er helt ville for nå har de endelig en sjans på xbox :!: :!: :!:

Lenke til kommentar

EDIT: Og no tar det jaggu meg ikkje lang til før vi for høre ramaskrik fra Sony leiren ;)

6224267[/snapback]

ramaskrik fra sony? skal love deg at folka der danser tango og er helt ville for nå har de endelig en sjans på xbox :!: :!: :!:

6224328[/snapback]

Oi! Skriking meinte eg, veit ikkje åssen rama. sneik seg inn der! Rettet på det no. :!: Nei det blir som du sier, de har hakket på 360 pga. den allerede manglende bakoverkompitabiliteten. Og no er det jo fullstopp.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Blir spennende å se om Sony greier å emulere PS1 og PS2 titlene også, det var snakk om litt rusk i gården der også ein periode? Eller tar eg feil? Uansett håper eg at PS3 vil få ein fulkommen bakoverkompitabilitet :)

EDIT: Noen andre kilder på at MS gir opp dette styret? :hmm:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Blir spennende å se om Sony greier å emulere PS1 og PS2 titlene også, det var snakk om litt rusk i gården der også ein periode? Eller tar eg feil? Uansett håper eg at PS3 vil få ein fulkommen bakoverkompitabilitet :)

EDIT: Noen andre kilder på at MS gir opp dette styret? :hmm:

6224528[/snapback]

Det var eneste kilde jeg fant, så er lov å håpe på at det ikke stemmer...

Kan alikevel ikke se noen grunn til at de skulle finne på en slik sak ;)

Lenke til kommentar

Som det også står i artikkelen.

Moore presiserer at det ikke er helt slutt med oppdateringer, og at flere spill vil bli støttet i fremtiden. Fremdeles er det mange store titler vi savner, som Modern Combat, Crimson Skies og Mech Assault. Om noen av disse er blant de som kommer vet vi ikke, men hyppigheten blir i alle fall kraftig nedtonet den kommende tiden.

Lenke til kommentar

Hmmm, håper virkelig at de kommer med flere titler enn det de har nå.

38 av totalt 61 av mine xbox spill er ikke kompatibel med xbox 360! :(

Men er ikke noen big issue ettersom jeg ikke har kjøpt meg 360 ennå. Tenkte å vente til pris og støy går ned.

Endret av savitri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...