Fiola Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Har et keyboard med midi-utgang. Jeg har aldri prøvd å koble det til PC'en og tenkte at det kunne jo ha vært artig å prøve. Men her er jeg helt fersk. Hvordan gjør jeg det ? Hva trenger jeg av kabler og software og har noen et freeware/sharware program å anbefale til å lage MIDI-filer ? Et som er lett å forstå seg på og ikke har så mange begrensninger i demo-versjon at det ikke går an å prøve det ut. Lurer også på hvor man kan få tak i slike "sample library" eller hva det heter med masse forskjellige instrumenter og lyder. Var borte i et slikt program en gang med et lite piano og masse instrumenter, men kan ikke huske noe navn. Takknemlig for gode råd ! :smile: Lenke til kommentar
LILLEBILLE Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Hei, du trenger først og fremst et "MIDI INTERFACE".Dette kan være en kabel som kobles mellom "Joystick-porten" i lydkortet på PC'en og keyboardet ditt.En plugg er for joystick,de to andre er MIDI IN/OUT.Det finnes også rimelige Interface for USB istedenfor lydkortporten.Når det gjelder freeware av Midi-sequenzer programmer er det ikke særlig mye å få tak i.Du finner imidlertid masse trial versions av de fleste "store" programmene,f.eks.SONAR,Steinberg m.fler.Lykke til! Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Her har du masse programmer du kan sjekke ut. Det er omtrent alt som finnes av MIDI sequencere på denne listen både komersielle, freeware og shareware så du ma lete litt selv. Tror det er virtuelle instrumenter du leter etter, også kalt VSTi eller DXi. Du kan søke etter dem her. Du kan stille inn søke til bare å gjelde freeware hvis du vil. Bare husk at det bare er Sonar som bruker DXi, de fleste andre programmer bruker VSTi. Spør hvis det er noe du lurer på. [ Denne Melding var redigert av: Winnie Da Puhman på 2002-10-09 23:07 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå