Hayer Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hei.. Hvordan leser man fra en fil og inn i en string i VB.NET? Har prøvd... Open "path" for input as #1 men det funker ikke...så hvordan gjør man dette? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 dim sr as StreamReader = System.IO.File.OpenText("c:\test.txt") dim s as String = sr.ReadToEnd() sr.Close() Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 btw... hvordan bruker jeg kommandoen app.path? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 btw... hvordan bruker jeg kommandoen app.path? 6225439[/snapback] dim sr as StreamReader = System.IO.File.OpenText(application.startuppath & "\test.txt") Slik tror jeg, ikke stavet riktig tough. Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Det du gjør henger igjen i gammel VB. Prøv å benytte deg av .NET-rammeverket. I .NET 2.0 kan du gjøre slik: Dim innhold as String = File.ReadAllText(filename) Denne åpner, leser og lukker filen. Øyvind Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg prøvde denne: dim sr as StreamReader = System.IO.File.OpenText("c:\test.txt") dim s as String = sr.ReadToEnd() sr.Close() Men den har en lei tendens til å kutte ut æ, ø og å. Kan man bruke den på en slik måte at den ikke fjerner desse skandinaviske bokstavene? Takk, Degeim Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Men den har en lei tendens til å kutte ut æ, ø og å. Kan man bruke den på en slik måte at den ikke fjerner desse skandinaviske bokstavene? Hva med følgende kode: Dim UTF As New System.Text.UTF7Encoding() Dim sData As String ' Last inn innholdet i filen og konverter ved bruk av UTF7 sData = UTF.GetString(System.IO.File.ReadAllBytes("C:\Test.txt")) ' Vis innhold MsgBox(sData) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå