bekkelund Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 får denne feilmeldinga med booting av en helt ny maskin fra komplett nuh: BOOT DISK FAILURE. PLEASE INSERT BOOTDISK AND PRESS ENTER. "joa" tenker jeg, sikkert bare å smokke inn en bootdisk og legge inn et OS, FEIL! den bare står der.. Så gikk jeg inn i BIOS og enabla etterelleranna med floppyen (ikke noe big deal) og da ble feilmeldinga borte, men frem kom en NY. disk (40) failure (1) eller no.. "hva "#"##"%" tenkte jeg da.. hva kan det vært? kan disken (WD 40GB) være ødelagt, eller er det noe feil med floppyen? har prøvd med annen bootdisk, anna OS'cd og ny floppykabel, men ingenting skjer. ikke min maskin, men fortsatt velig ergerlig når jeg har tatt på meg noe som jeg ikke kan finne ut av! _________________ Å være ryddig er dumt, jeg er uryddig, men likevel et geni! [ Denne Melding var redigert av: juliussen på 2002-10-09 03:39 ] Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Det tyder på at det ikke er noen operativsystem installert. Gå inn i bios og sett cd-rom som første oppstarts enhet, sett i cd'en og fyr opp maskina på nytt. Da skal installeringen starte. Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 seff er det ikke noe OS installert. er jo første gang denne maskina "fyres" opp og jeg har gjort det du sier. men det vil fortsatt ikke.. har satt på "load default values" opp til flere ganger. fortsatt samme feilmelding. noen andre som har en løsning? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Prøvd å sette floppy som first/secondary boot device og ha en diskett i stasjonen? sjekk at den (og alt annet)er tilkoblet og konfigurert. Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 har prøvd _ALT_!! det vil liksom ikke.. tror jeg skal prøve med en ny HDD, kanskje det vil funke bedre.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: juliussen skrev (2002-10-09 19:26):har prøvd _ALT_!! det vil liksom ikke.. tror jeg skal prøve med en ny HDD, kanskje det vil funke bedre.. Kan du si hvilket hovedkort du har. Det virker som om du har raid fra promise, Prøv en annen ide kanal. Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2002 Asus A7N266-C Hovedkort for Socket A DDR... det er ikke raid på HK... Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Hvis det er en WD disk så står kanskje jumperen din feil. Hvis den står aleine som master så skal det ikke være noen jumper i det hele tatt, men hvis du har en annen disk som slave i tillegg så må du sette jumperen på master. (på den første disken selvfølgelig) :smile: Jeg hadde samme problemet. Hvis jumperen sto på master uten at jeg hadde en slave i tillegg så fant ikke bios disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå