Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bare bytte høytalere og spiller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vil det hjelpe noe særlig å bare bytte høytalere og spiller? vil det gå med orginalkablene?

6223135[/snapback]

Hva?

Hvordan skal man kunne hjelpe deg når du ikke har noe info her i det hele tatt om hva det er vi snakker om!

Er det bilstereo? Stue? Surround? Hva slags merkeer og modeller? Hva vil du oppnå? Er noe sprengt?

Dette var en av de mindre informative innleggene jeg har sett! :thumbdown:

Lenke til kommentar
vil det hjelpe noe særlig å bare bytte høytalere og spiller? vil det gå med orginalkablene?

6223135[/snapback]

Hva?

Hvordan skal man kunne hjelpe deg når du ikke har noe info her i det hele tatt om hva det er vi snakker om!

Er det bilstereo? Stue? Surround? Hva slags merkeer og modeller? Hva vil du oppnå? Er noe sprengt?

Dette var en av de mindre informative innleggene jeg har sett! :thumbdown:

6224696[/snapback]

Vi er i et bilforum da :tease:

Men trenger mer info som du sier.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Jaja, sorry! men helt rektig er til en bil. Audi 80 cab. 1996. Står i helt orginalt anlegg nå, altså spiller og høytalere..sugen lyd :( og derfor lurte jeg på om det vil gå bra å bare bytte spillern og til noen bedre høytalere? og da bruke orginalkablene? ser for meg at det er P E S å legge kabler i bilen...! Skal heller ikke ha no basskasse. heller bedre høytalere da.

Lenke til kommentar

ja det vil selvsagt hjelpe, og ja du kan benytte orginale kabler. er forresten ikke mye så mye pes og strekke kabler i bil. ;)

men du må jo selvsagt spytte i litt så du får no ordentlig høyttalere. nytter ikke oppgradere med noe som er i ca samme klasse.

en ok forsterker til og drive det hele med vil også hjelpe mye, den integrerte forsterkeren i spilleren er ikke akkurat noe kraftverk.

edit: sjekk hvilke dimensjoner orginal høyttalerne er, og skru de gjerne ut for å sjekke hvor dype høyttalere du får plass til.

Endret av phax
Lenke til kommentar
ja det vil selvsagt hjelpe, og ja du kan benytte orginale kabler. er forresten ikke mye så mye pes og strekke kabler i bil. ;)

men du må jo selvsagt spytte i litt så du får no ordentlig høyttalere. nytter ikke oppgradere med noe som er i ca samme klasse.

en ok forsterker til og drive det hele med vil også hjelpe mye, den integrerte forsterkeren i spilleren er ikke akkurat noe kraftverk.

edit: sjekk hvilke dimensjoner orginal høyttalerne er, og skru de gjerne ut for å sjekke hvor dype høyttalere du får plass til.

6230204[/snapback]

okei, takker så mye. Men for en som har 0 peil er det å strekke kabler vanskelig vett. hehe!

Da skal jeg prøve å få tatt de måla i morgen, så kanskje jeg kan få litt hjelp til forslag av høytalere og spiller?

btw: fyren på fort knox i drammen sa at det var vrient å strekke kabler i en sånn bil jeg har!?

Lenke til kommentar

Hvis Audun sier det er pes, skal du vanligvis høre på han!

Så veldig vanskelig er det imidlertid ikke... har en lik bil selv, og måten jeg gjorde det på var at jeg tapet endene på nykabeln fast i de gamle og dro ut de gamle fra andre siden...

Av høyttalere anbefaler jeg Focal, og Alpine eller Rockford Fosgate til spiller.

Lenke til kommentar
Hvis Audun sier det er pes, skal du vanligvis høre på han!

Så veldig vanskelig er det imidlertid ikke... har en lik bil selv, og måten jeg gjorde det på var at jeg tapet endene på nykabeln fast i de gamle og dro ut de gamle fra andre siden...

Av høyttalere anbefaler jeg Focal, og Alpine eller Rockford Fosgate til spiller.

6231804[/snapback]

om det var Audun vet jeg ikke, var pappsen som var innom å prata med han.. men anyway..får se litt mer på det i morgen da :)

Lenke til kommentar

tok noen bilder av bakhøytalerne i dag, og der var det noe rart jeg fant....se selv og forklar meg om noen kan :)

har noen spørsmål:

-hva er alle de ledningene for?

-og hvorfor har venstre bak fler ledninger en høyrebak?

-og hva er den sølvgreia bakpåhøytalerne?

-hvorfor er det SIKRINGER på høytalern? er det forsterker bakpå eller?

-og hva skal jeg gjøre?

post-44929-1149346882_thumb.jpg

post-44929-1149346974_thumb.jpg

post-44929-1149347104_thumb.jpg

post-44929-1149347157_thumb.jpg

post-44929-1149347198_thumb.jpg

post-44929-1149347222_thumb.jpg

Endret av black_sheep
Lenke til kommentar

Hvorfor det er flere ledninger til venstre en høyre høyttaler, er muligens fordi både høyre og venstre høyttaler ledninger fra spilleren går først bort til venstre høyttaler, og derfa går "høyre" ledningene til høyre høyttaler.

Den "sølv greia" bakpå høytaleren er ett deksel, muligens en magnetisk sjerm?

Den blå tinngen er IKKE en sikring på ledninen, de er en kabelsko for å skjøte ledningen.

Du må kansje dra nye høyttaler ledninger fra spillern, men det kan bli lit tstrev :cry:

Lenke til kommentar

Okai, aktive høytalere ja! noen forslag for hva jeg kan gjøre? Stikke til en bilstereobutikk å få forslag der er kanskje det enkleste?

vil altså ikke gå å sette i nye høytalere da eller?

:)

Endret av black_sheep
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...