chariot Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hvor skal jeg sette de to pinnene til multimeteret på skjermkortet for å måle mem og gpu volt? Gjerne post med bilder om du vet svaret. Må skjermkortet være tilkoblet pc'n når man måler volt? eller kan det bare ligge på bordet? Takk for svar. Mvh. Rise Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) skjermkortet må være tilkoblet PCen og PCen må stå på... Jeg vil derfor fraråde å prøve å måle dette slik siden det er lett å komme borti andre ting og kortslutte pinner når du skal måle (ting på skjermkortet er veldig smått). STOR fare for å ødelegge noe. Når det gjelder selve målingen så må en nesten vite hvilket skjermkort det er da, det eneste en kan si sikkert er at du kan koble jord på multimeteret til jord (svart-ledning fra PSU) Er du heldig finnes det noen gode målepunkter på skjermkoret som kan brukes… edit: hmm, kan vell anta at skjermkortet er XFX GeForce 7800 GT? Endret 1. juni 2006 av Dr_VingTor Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Har du samme pcb som disse kortene? Du ser der molexkontaktene er koblet til, det er måling av vdd og vgou tenker jeg. edit: byttet bildet. Ser ut til å være samme pcb som over, ser det mer detaljert her. Google er alt du trenger, foruten det å kunne å bruke et mulitmeter da Endret 1. juni 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
chariot Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Oyes..Samme pcb og ja det er XFX kortet ja Takk for frarådingen, får nesten vente til stoolman har loddet på litt sånn greier på det, sånn at jeg slipper å være uheldig Mvh. Rise Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Ikke noe farlig å bortpå disse punktene å måle så lenge du er litt stø på hånden, det er litt avstand til neste kontaktpunkt (ser det ut til på bildene). Lenke til kommentar
chariot Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 så man setter den røde kabelen fra multimeter i check punktet og den sorte hvor? Mvh. Rise Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Jording, svart i molex f.eks. Husk å skru på apparatet før du har kontakt i begge ender. Endret 1. juni 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå