Jtand Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Uff, det er nå en måned siden fristen for EU-kontrollen gikk ut. Hva kan skje nå? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Få den på EU kontroll så fort som mulig Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg vet at støtdemperne og servopumpa må skiftes. Er det uansett lurt å sende den inn og heller få stryk? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hva er siste nummer i skiltet ditt? Det avgjør nemlig måned som du må ha godkjent den. Hvis du f.eks har 4 sist, slik som jeg har, så bør du få den godkjent i løpet av april. Det fikk ikke jeg, men man får uansett en måneds ekstra frist før man må levere inn skiltene. Leverer du inn skiltene selv før fristen har gått ut, koster det ikke noe ekstra, men hvis Statens Vegvesen må inndra skiltene dine så påløper gebyr når du skal ha på skiltene igjen. Det slipper du som sagt hvis du leverer inn de selv. Bilen min ble forresten EU-ok den 30. mai. På tide Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Om du sender den inn eller ikke, dersom du vet den stryker, er ett fett. Du får ikke noe utvidet frist selv om du får mangler, nettopp fordi man har 6 måneder på å gjennomføre denne kontrollen og utbedre mangler. I praksis er det 7 måneder, fordi man har måneden etter man egentlig skulle ha godkjent den på som margin, før det går ut begjæring om avregistrering. Dersom du skulle hatt godkjent bilen din innen april, får du et nytt brev med varsel i begynnelsen av mai, hvor du har ut mai før systemet tar affære. Dersom du leverer inn skiltene dine frivillig, koster det uansett ingenting å få dem ut igjen, uansett om det er 13 dager eller 13 år over fristen. Påskiltningsgebyret kommer bare når det er begjæring om avregistrering på bilen, og noen tar skilta dine, slik kremt nevnte. Mitt tips er å få den godkjent før det går ut begjæring, det blir så mye styr om man skulle bli stoppa, er innblanda i uhell, osv.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg vet at støtdemperne og servopumpa må skiftes. Er det uansett lurt å sende den inn og heller få stryk? 6223269[/snapback] Få tatt en kontroll. Ikke sikkert de merker av feil på det du vet om.. Etterkontroll koster ikke allverden det heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå