Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Har hørt en del negative 'rykter' om bruk av alle 4 ram slottene på HK (dvs. at ram blir treigere...) Er det noen som kan bekrefte / avkrefte dette? (Evt. med linker til artikler ol.) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Kan umulig tro det skulle bli merkbart tregere. Om du derimot et lite øyeblikk får for lite minne så vil yteslen gå SINNSYKT mye mere ned enn om du har "for mye" minne. En annen ting er at om du skal få utnytta 4GB minne så må du ha 64-bits OS. (F.eks. Windows XP x64) Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Kan umulig tro det skulle bli merkbart tregere. Om du derimot et lite øyeblikk får for lite minne så vil yteslen gå SINNSYKT mye mere ned enn om du har "for mye" minne. En annen ting er at om du skal få utnytta 4GB minne så må du ha 64-bits OS. (F.eks. Windows XP x64) 6223784[/snapback] Du får som regel problem med timing med 4 slotter i bruk. Lavere timing = lavere ytelse. Men om du har bruk for 4GB RAM så vil nok den ytelsesforskjellen oppveies. Du trenger forøvrig ikke 64bit OS for 4GB da Windows XP støtter 4GB RAM men du må fikse en registry setting for å ta i bruk RAM >3GB. Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 HØYERE timings = lavere ytelse Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 HØYERE timings = lavere ytelse 6225611[/snapback] Stemmer. Buzz: Men fra start av, vil det ikke funke, må knote litt først. Mest optimale er nok å vente, eller ha 3GB ram. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Mest optimale er nok å vente, eller ha 3GB ram. Hva er best (eller spiller det ingen rolle) : 3GB = 1GB + 1GB + 1GB eller 3GB = 1GB + 1GB + 512Mb + 512Mb Mest optimale er nok å vente, eller ha 3GB ram. Vente på hva? Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Du trenger forøvrig ikke 64bit OS for 4GB da Windows XP støtter 4GB RAM men du må fikse en registry setting for å ta i bruk RAM >3GB. Vet du hvordan jeg gjør dette? Har 4GB ram, men Windows viser bare 3GB. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Ja denne registry-settingsen skulle jeg også likt å sett. Trodde hele 32-bits-saken var ganske godt inbarka i hele OS-et. Og i tillegg må vel prosessoren da kjøre i 64-bit mode i et 32 bit OS? For de som ikke visste det: En vanlig 32-bits prosessor kan maksimalt addressere 4GB (2^32 = 4294967296). Dette inkluderer minne OG PCI/ACP/whatever-enheter. F.eks. et skjermkort med 512MB minne vil da "ta" 512MB av de 4GB man har installert på HK. Lenke til kommentar
Ruff Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Denne linka veldig på mitt spørsmål så gadd ikke starte ny topic for det. Altså, nå har jeg, disse og lurer på å kjøpe disse for å få litt bedre ytelse. Ikke at jeg trenger 4GB, men vil ha det. Vil dette lønne seg? Eller burde jeg bare kjøpe 1GB foreløpig? Eller evt bytte ut de Kingston brikkene med de nye OCZ brikkene? Takk for svar! EDIT: Skriveleif:o Endret 2. juni 2006 av Ruff Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Du trenger forøvrig ikke 64bit OS for 4GB da Windows XP støtter 4GB RAM men du må fikse en registry setting for å ta i bruk RAM >3GB. Vet du hvordan jeg gjør dette? Har 4GB ram, men Windows viser bare 3GB. 6226665[/snapback] But offcourse Microsoft Og PatrickM... det burde ikke være for vanskelig... bare se selv... jeg har dog ikke prøvd da.. men det ser greit ut. Endret 3. juni 2006 av Buzz76 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå