DE1 Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Heisann! Venninna mi skal kjøpe digital speilrefleks. Skal for det meste ta bilder av dyr. Og dyr i bevegelse. Hørt at Nikon er bedre på bevegelse. Hvilket bør hun velge mellom EOS 350D og D50? - Og hvorfor? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Samme spørsmål har hvert oppe mange ganger før, søk og du vil finne. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Samma svaret som alltid, det spiller ingen rolle. Begge er "like bra", det går stort sett på smak og behag. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hvis hun er vandt med et av merkene fra før, kan det være en fordel å fortsette med samme merke, pga av layout av knapper, menyer osv Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Mhm, ser at jeg har driti på leggen så da kan denne tråden stenges. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Se denne tråd jeg har skrevet i forbedringer om at få denne eller en tilsvarende tråd til at ligge øverst konstant siden det eme hele tiden dukker op i nye spørgsmål Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg vil bare føye til at i følge meg og flere andre så sitter Nikon sitt bedre i hånda enn Canon sitt... Lenke til kommentar
modin Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg vil bare føye til at i følge meg og flere andre så sitter Nikon sitt bedre i hånda enn Canon sitt... 6226251[/snapback] Ikke nødvendigvis for en kvinne, som det tydligvis er snakk om i dette tilfellet. Canon 350d passe fint i en nett liten kvinnehånd, det er for oss gutta at det kan bli litt lite å holde i. Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg vil bare føye til at i følge meg og flere andre så sitter Nikon sitt bedre i hånda enn Canon sitt... 6226251[/snapback] Ikke nødvendigvis for en kvinne, som det tydligvis er snakk om i dette tilfellet. Canon 350d passe fint i en nett liten kvinnehånd, det er for oss gutta at det kan bli litt lite å holde i. 6226585[/snapback] Bingo! Hun bør ta seg en tur i en butikk, prøve begge to, og velge det som føles best å bruke. En eventuell prisforskjell kan også tas med i beregningen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Jeg vil bare føye til at i følge meg og flere andre så sitter Nikon sitt bedre i hånda enn Canon sitt... 6226251[/snapback] Haanden din er ikke haanden min, selv om jeg er enig med deg der. I min haand ligger D70 bedre enn 350D. Dette er dog ingen universell sannhet, og er 100% individuelt, saa ditt innlegg er 100% unoedvendig. Traadstarter: Be henne gaa i en butikk for aa kjenne paa de kamera det er snakk om. Saa velger hun det hun liker best. Husk at optikk er det viktigste, og til bilder av dyr i bevegelse kan ting fort bli svaert dyrt. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Haanden din er ikke haanden min, selv om jeg er enig med deg der. I min haand ligger D70 bedre enn 350D. Dette er dog ingen universell sannhet, og er 100% individuelt, saa ditt innlegg er 100% unoedvendig. Jeg vil være så frekk og påstå at hvis du hadde tatt et gjennomsnitt av alle hender i verden så ville D70 passet best. Hørt at Nikon er bedre på bevegelse. Javel? Ble det gitt noen begrunnelse for dette? Hørtes litt rart ut. Ellers vil jeg bare slenge meg med blant de som annbefaler å prøve begge kameraene før kjøp. Begge har veldig god bildekvalitet og både Canon og Nikon har en haug med objektiver og annet ekstrautstyr til kameraene sine., så på den fronten er det ikke så stor forskjell. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Jeg kjøpte meg Canon 350D. Det føltes bedre i hånden min enn D50, det ble litt i største laget. Samt at 350D med batterigrep synes jeg er passe stort i forhold til D50 med batterigrep. Det er smak og behag. Ellers syntes jeg D50 ristet litt vel mye når du tar bilde, lukkeren på 350D merkes ikke så mye. Tenkte meg at rystelser kan bli et problem ved lang lukkertid på 50D, spesielt siden det ikke har mirror lockup. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Originalt batterigrep finnes vel ikke til D50 da. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 Har selv 350D og er storfornøyd. Venninna mi var i butikken og prøvde div. speilrefleks. Da fant hun et Olympus som passa henne godt Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Nettopp, Dag-Erik. Ingen her anbefalte Olympus, allikevel fant din venninne ut at det var det som passet henne best. Og av den grunn kan jeg nesten garantere at hun blir mer fornøyd med Olympus enn med Nikon eller Canon. Ang. gjennomsnittet av hender og grep, så har også jeg en anelse om at D70 passer flere enn 350D hvis man er veldig pirkete. De fleste som prøver D50/D70 vs. 350D der jeg jobber, synes Nikon modellene er best å holde (selv i konkurranse med 20D og 30D). Men så er det det med at 350D er litt mindre og lettere å ta med seg da. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg synes det er et enormt pluss ved å ha batterigrep, dermed passer 350D meg perfekt, uten er det for lite da jeg ikke har noen plass til lillefingeren Men med batterigrep montert synes jeg det ligger svært bra i hånden, jeg får plass til to batterier, får ekstra knapper som er kjekke å ha når du tar portrett bilder, samt det er lett å montere en håndstropp. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Bare for ordens skyld, så finnes det batterigrep til D50 (og D70s) også. Riktignok ikke originalt, men de fungerer på samme måte. Noen har også vertikalutløser, men da med en kort kabel til kamera. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Da ble det Olympus, gitt! - Takker for alle gode svar! Lenke til kommentar
Treize Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hm rart du ville ha svar på enten Nikon eller Canon. Så valgte venninna di Olympus... Tråden kunne ha vært litt annerledes... Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hm rart du ville ha svar på enten Nikon eller Canon. Så valgte venninna di Olympus... Tråden kunne ha vært litt annerledes... 6246288[/snapback] Kanskje fordi så mange snakker om Canon/Nikon at de glemmer at det finnes andre merker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå