ATWindsor Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 *Hvor mange skap og muxer den er innom? (Færrest mulig er å foretrekke) Hva mener du med "skap" et switcheskap? AtW 6234178[/snapback] Jepp, er nok disse mindre koblingsskapene han tenker på. For hvert slik skap man er innom har signalet en tendens til å bli svakere samtidig som at mengden støy øker. 6234320[/snapback] Javel? Switcher forsterker jo opp signalet igjen? Om det hadde vært sånn så hadde det jo vært umulig å få sendt singalet tvers over verden, det er jo innom et utall switcher på veien.... AtW Lenke til kommentar
mar Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 *Hvor mange skap og muxer den er innom? (Færrest mulig er å foretrekke) Hva mener du med "skap" et switcheskap? AtW 6234178[/snapback] Jepp, er nok disse mindre koblingsskapene han tenker på. For hvert slik skap man er innom har signalet en tendens til å bli svakere samtidig som at mengden støy øker. 6234320[/snapback] Javel? Switcher forsterker jo opp signalet igjen? Om det hadde vært sånn så hadde det jo vært umulig å få sendt singalet tvers over verden, det er jo innom et utall switcher på veien.... AtW 6234343[/snapback] Nå må du huske at dette er kobberpar fra sentralen og hjem til sluttbrukeren, er ikke noe ATM eller ethernetbaserte greier. Fikk sett litt av et slikt skap ved Fjøsangerveien i Bergen og det så ikke pent ut. Store stemplingsliter og masse kobberpar på kryss og tvers. Ikke rart montøren måtte koble en sender til telefonuttaket mitt slik at han kunne finne linjen igjen der ute. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Nå må du huske at dette er kobberpar fra sentralen og hjem til sluttbrukeren, er ikke noe ATM eller ethernetbaserte greier. Fikk sett litt av et slikt skap ved Fjøsangerveien i Bergen og det så ikke pent ut. Store stemplingsliter og masse kobberpar på kryss og tvers. Ikke rart montøren måtte koble en sender til telefonuttaket mitt slik at han kunne finne linjen igjen der ute. 6234545[/snapback] Ok, så du mener det ikke er vanlig å dorsterke opp signalet igjen på slike steder? AtW Lenke til kommentar
mar Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Nå må du huske at dette er kobberpar fra sentralen og hjem til sluttbrukeren, er ikke noe ATM eller ethernetbaserte greier. Fikk sett litt av et slikt skap ved Fjøsangerveien i Bergen og det så ikke pent ut. Store stemplingsliter og masse kobberpar på kryss og tvers. Ikke rart montøren måtte koble en sender til telefonuttaket mitt slik at han kunne finne linjen igjen der ute. 6234545[/snapback] Ok, så du mener det ikke er vanlig å dorsterke opp signalet igjen på slike steder? AtW 6234555[/snapback] Helt hva som gjøres med signalene i slike koblingsskap skal jeg ikke uttale meg om. Det jeg vet er at ett kabelstrekk på 2000 meter med 0.6, vil være bedre enn 4 strekk med 0.6 kabel på tilsammen 2000 meter (feks koblingsskap ved 500m, 1000m og 1500m). Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Det er bare fordelingsskap. Kabelen går passivt fra sentralen til sluttbruker. På kabeltv står det gjerne forsterkere i skapene, men det er splitting av samme kabel. Hvis man går ut med for eksempel en 1000pars telefonkabel, så må man spiltte den opp på veien, hiearkisk (se bilde), slik man setter opp flere switcher. Man kunne også tatt av ett par ved hvert hus man var innom på veien, men det blir langt i lengden. Endret 4. juni 2006 av Spetsnaz Lenke til kommentar
tondren Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hvor rask linje kan jeg få når det er 1934 meter til sentralen? Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Noen som har funnet ut om oss premieidioter som nå betaler 499 får nedsatt pris? Regner med ikke.. Først kapre alle som har lyst på adsl2+, og så kapre alle som biter på nedsatt pris. En smule urettfeigt for de trofaste kundene.. nye kunder får hele tiden bedre tilbud. Oppdatering: Sendte nettopp en mail til ngt. Rekordraskt svar: ADSL 2+ abonnementet ditt vil endres til kampanjepris fra 01.09.2006. Dette gjelder alle eksisterende kunder. Ha en god helg! --- Shame on me for å ha så onde tanker om snille å flinke ngt Svarte til å med på mailen min iløpet av en halv time. Endret 9. juni 2006 av bo1e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå