Gå til innhold

Billigere ADSL2+ fra NGT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle mye heller hat 10/10, selv 6/6 ville jeg heller hatt enn 20/1.2

AtW

6223113[/snapback]

sant sant, hva skal man egentlig med 20 ned?

6224131[/snapback]

Nei gid, hva skal man med det ... Hva skal man med bil, det går jo buss lsm :whistle:

Vi har 20/1.2, hadde ikke hatt noe imot å ha enda mer fart inn, men nå er det da ikke mulighet for oss å få noe bedre. Men jeg hadde gjerne bytta linja vår med en 10/10-linje jeg og.

Lenke til kommentar

har dette tilbudet, har ALDRI hatt så mye PROBLEMER!!!

nedetid på 3 uker etter jeg fikk ny router,

har hatt 3 routere som ikke har funket,

faller ut 2-3 ganger i døynet, og har gjort det siden jeg fikk 20-mbit pakken

du får ikke 20 MBIT hvis du ikke bor vegg-i-vegg med sentralen, jeg bor 1,5 km unna,. og jeg får bare 10mbit, er drit lei hele dritten

STYR UNNA, har også snakket med NGT support på 2 uker, enn jeg har snakket med familie og venner på 1 år

Lenke til kommentar
Dette skal vurderes STERKT. Ringte supporttelefonen ( venta i 1 min ) og fant ut at sentralen befinner seg 1,1 km unna der jeg bor.FÅr altså full hastighet.

20Mbit for 470kr i mnd er fet pris. Betaler 370 for 3Mbit fra bluecom nå!

hmm

6222974[/snapback]

ikke regn med det, jeg bot 824m unna sentralen og får 9 mbit.

også vil jeg minne om at vi allerede har en tråd ang. produktet her.

Endret av BarteX
Lenke til kommentar

Da jeg ringte sa de at jeg ville minst få 18mb, men fikk kun 50% av farta i par timer, så falt den til 7mb, så falt den bare nedover. Stoppa på 1.2mb. Ikke tro på det de sier på kundeservice. De har null peiling på det dem sier.

Lenke til kommentar

Fint at prisene på ADSL2+ går nedover, selv om jeg egentlig ikke er noen stor fan av asymetriske linjer. 1,2 mbit opp blir for lite, men det går desverre ikke noe særlig kjapper opp med ADSL2+ :( Håper egentlig på at det blir fiberutrulling i Norge, 10/10mbit hadde passet meg ypperlig :D

Lenke til kommentar
Fint at prisene på ADSL2+ går nedover, selv om jeg egentlig ikke er noen stor fan av asymetriske linjer. 1,2 mbit opp blir for lite, men det går desverre ikke noe særlig kjapper opp med ADSL2+ :(  Håper egentlig på at det blir fiberutrulling i Norge, 10/10mbit hadde passet meg ypperlig :D

6224716[/snapback]

ja, helt enig. 1.2 mbit er altfor lite, spesielt når man bruker hele opplinja når man bruker nedlinja. å bruke 1.2 mbit på ack-packets er ikke spesielt morsomt når har man en arbeidsoppgave på 2-300 mb man må laste opp.

Lenke til kommentar

AtW

6223113[/snapback]

6224131[/snapback]

Ting går kjappere ned. Og da kan de som laster ned passe mye, kunne spare strøm ved at PCen kan være slått av om natten og dagen, og alikevell få ned det samme som man fikk før når PCen stod på hele døgnet.

Før så lå min Azureus opp i mot max 200 kb i sekundet, med normalen mellom 20-50. Nå ligger den normalt på 100-250, og i gode stunder opp i mot 750 kbs

Lenke til kommentar

AtW

6223113[/snapback]

6224131[/snapback]

Ting går kjappere ned. Og da kan de som laster ned passe mye, kunne spare strøm ved at PCen kan være slått av om natten og dagen, og alikevell få ned det samme som man fikk før når PCen stod på hele døgnet.

Før så lå min Azureus opp i mot max 200 kb i sekundet, med normalen mellom 20-50. Nå ligger den normalt på 100-250, og i gode stunder opp i mot 750 kbs

6224788[/snapback]

Ikke så mye strøm som jeg hadde spart om backup-kopiering og slikt hadde gått fortere. (ikke at jeg noen gang slår av de maskinene mine uansett da :))

AtW

Lenke til kommentar
Nå får du en 20 Mbit-linje til under 500 kroner i måneden.

Nja.. Etter å ha lest trådene om kundeservicen på NGT så tror jeg man kan gange beløpet med to (må nok regne med noen timer med musak i telefonen og noen hundrelapper i telefonregning hvis man trenger kunderservice litt ofte. Selv om feilen ligger hos NGT så er det kunden som betaler.)

6223089[/snapback]

Min anbefaling etter å ha vært kunde hos nextgentel : Styr unna, om mulig ring til Bush og anbefall teppebombing av hovedkvarteret til dem, nok å henvise til kundeservicen deres som er en større trussel en Al-Qaida for det mentale psyken til folk flest.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ingenting å si på NGT før jeg fikk adsl 2 av dem. Nå faller det ut en gang hver 12. time. Ikke veldig farlig, bare irriterende. Det kommer på igjen etter sekunder. Ned farten er super, ut farten kunne vært noe bedre.

Alt i alt er jeg fornøyd, men skal ta meg sammen å ringe å klage på at jeg faller ut.

Hilsen kunde hos ngt i over 3 år : )

Lenke til kommentar

Hm... Har bestilt ADSL2+ fra NGT jeg også, har fra før 4mbit/s (også NGT) jeg er kjempefornøyd med, så håper at det å oppgradere til 20mbit/s skal gå greit også. Kan umulig gå fra kjempestabilt med super hastighet til kjempeping og ustabil linje... Håper jeg :)

Lenke til kommentar
NextGenTel senker prisen på sitt ADSL2+-abonnement. Nå får du en 20 Mbit-linje til under 500 kroner i måneden.

Ja hvis de har bygget ut egen sentral der du bor ja..Det har de ikke gjort hos meg:-( Men det har de gjort hos en kamerat som bor 2km fra meg:-(

Lenke til kommentar
jaja, da har dere klart å skremme meg bort fra NGT.

Får følge med på utviklingen i noen mnd.

6225455[/snapback]

Argh.. jeg bestilte for en times tid siden.. begynner også å angre meg

etter jeg leste denne tråden...

Pluss at jeg ikke viste at Telenor får ADSL2+ i løpet av 14 dager.. Jeg som faktisk har Telenor i dag og er utenfor bindingstid..

Lenke til kommentar

Bestilte I Februar/Mars...Hørte ikke en piip fra dem helt til jeg måtte ringe for support. Etter det var unna gjort spurte jeg om statusen på min bestilling.

Der sa han 2 mulige årsaker:

1. Sentralen er ikke klar

2. Sentralen er "full" og jeg er satt på "vente liste"

Jeg holder til i Oslo-Øst og bor under 1km fra sentralen min.

Nå har jeg jo snakket med en kollega som ikke bor langt unna og han fikk ADSL+2, dog jeg er ikke sikker på han er koblet til samme sentral.

Uansett, sitter her med 8mbit og venter på min tur...har lest mange som får tilsent modemer osv. men jeg har ikke hørt et ord fra nextgentel angående min bestilling av ADSL+2.

Elending at JEG må ringe å høre på statusen når den har ligget der siden Februar/Mars. :thumbdown:

(Jeg er ikke en frivilig Nextgentel kunde, men Firstmile)

Lenke til kommentar
Håper egentlig på at det blir fiberutrulling i Norge, 10/10mbit hadde passet meg ypperlig :D

6224716[/snapback]

Ja ADSL over telefonlinja varer ikke lenge. Fiber er framtidsrettet og ordnrer problemer med jordfeil.

Håper ikke det er $tjelehor som får lov til å "rulle ut" fiber også eie dette. Da blir det aldri bildetelefon, HDTV og ekte 10/10mbit IPv6 Internett på leeeeenge.

Hvis det er mer statlig eller borettslaget som eier det og som kan velge hvilken leverandør de vil ha hmmm. Men UPC KabelTV leverte ikke 26Mbit før de fikk konkurranse fra ADSL? Det beste er vel 2 kabler inn i hvert hus så kan man skifte til hva man vil, eller bruke f.eks telefon og HDTV fra den ene og Internett fra den andre.

Jeg har 4/2mbit fra Canal Digital og er svært fornøyd

- 100% full duplex (kan gi ut 95% samtidig som jeg laster ned 95%, 5% til ack pakker)

- Gamershell.com har alltid et speil som maxer linja på 525kB/s

- Sjelden nede (mIRC har vært online i flere dager nå, antakelig flere uker hvis jeg ikke hadde restartet serveren)

- Coax kabel istedenfor slapp telefonledning

- 4 offisielle dynamiske IP istedenfor 1 og betale leie!! for resten du trenger (dog skulle jeg gjerne hatt 8 faste IP, men dette kommer med IPv6).

Det er en på jobben som hadde Nextgentel men han skiftet til Canal Digital. Mye problemer sa han (husker ikke nøyaktig i farten).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...