jherland Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Undersøkelsen er gjennomført i forbindelse med feiringen av 50-årsfeiringen til den offisielle albumlista i England. Les mer Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 # 32. American Idiot, Green Day# 36. The Wall, Pink Floyd Der falt jeg ut. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 # 32. American Idiot, Green Day# 36. The Wall, Pink Floyd Der falt jeg ut. 6223916[/snapback] Nye album kommer nesten alltid ufortjent høyt på slike lister. Personlig hadde jeg gjerne sett Chemical Brothers ett sted på lista, eller kanskje tilogmed The prodigy, begge er jo britiske band, og har noen solide album. Men dette blir jo som alltid subjektivt. AtW Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Folkene på øyriket har verdens desidert dårligste musikksmak. Jeg er så uendelig glad for at jeg bor i Norge. Oasis får Basshunter til å fremstå som den reneste Beethoven. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Det er ikke bare musikksmaken det står dårlig til med der borte heller, for å si det sånn... Lenke til kommentar
embark Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Herregud, for en kjedelig liste! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 89. Spice, Spice Girls Hmmm... "I tell you what I want, what I really, really want!" Det må ha vært noe som ble servert på Mayflower som er årsaken til dette ja... Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Noe bra der, men hvordan kan de en gang vurdere å påstå at noe så traurigt som Definitely Maybe av Oasis er verdens beste album. Det kan ikke bare være meg som har store problemer med diksjonen, sangstemmen og låtsnekringen til gutta i Oasis. Kan det? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 De har fått med hele TO ikke-britiske band... Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 De har fått med hele TO ikke-britiske band... 6234881[/snapback] Nå skjønner jeg ikke helt. Ut fra mitt skjønn er alle disse bandene ikke-britiske og med på lista: 11. The Joshua Tree, U220. Is This It, The Strokes 22. Pet Sounds, The Beach Boys 23. Grace, Jeff Buckley 26. Appetite For Destruction, Guns N’ Roses 29. Rumours, Fleetwood Mac (halvt amerikansk, halvt britisk) 32. American Idiot, Green Day 35. Thriller, Michael Jackson 37. Automatic For The People, R.E.M. 40. Achtung Baby, U2 43. Bridge Over Troubled Water, Simon and Garfunkel 45. Parallel Lines, Blondie 46. Brothers In Arms, Dire Straits 47. Blood On The Tracks, Bob Dylan 53. Arrival, Abba 55. The Velvet Underground & Nico, The Velvet Underground 57. What’s Going On, Marvin Gaye 59. Elephant, The White Stripes 60. Doolittle, Pixies 64. Come On Over, Shania Twain 65. Sign ’o’ The Times, Prince 66. Ten, Pearl Jam 68. Dookie, Green Day 71. Blonde On Blonde, Bob Dylan 73. Blue, Joni Mitchell 74. White Blood Cells, The White Stripes 76. Metallica (the Black Album), Metallica 79. In Utero, Nirvana 80. Back In Black, AC/DC 81. Funeral, Arcade Fire 83. Ray Of Light, Madonna 84. Born To Run, Bruce Springsteen 93. Jagged Little Pill, Alanis Morissette 98. Electric Ladyland, Jimi Hendrix 99. Rage Against The Machine, Rage Against The Machine 100. Hotel California, Eagles Så vidt jeg ser er omtrent 35 av utgivelsene på listen av ikke-britiske band. Altså omtrent en tredje-del. Det er vel ikke skrekkelig unaturlig at 2/3 er britisk, når det er såpass mye bra britisk musikk, og dette tross alt er en en britisk undersøkelse? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 *blingse* Det var visst en annen liste, det ja... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Så vidt jeg ser er omtrent 35 av utgivelsene på listen av ikke-britiske band. Altså omtrent en tredje-del. Det er vel ikke skrekkelig unaturlig at 2/3 er britisk, når det er såpass mye bra britisk musikk, og dette tross alt er en en britisk undersøkelse? 6235124[/snapback] TJOO-TJOO THE LOGIC TRAIN JUST GOT DERAILED!! Jeg kan ikke noe for det, men jeg ser på England som en av de største bidragsyterne til den musikalske søppeldynga. Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Så vidt jeg ser er omtrent 35 av utgivelsene på listen av ikke-britiske band. Altså omtrent en tredje-del. Det er vel ikke skrekkelig unaturlig at 2/3 er britisk, når det er såpass mye bra britisk musikk, og dette tross alt er en en britisk undersøkelse? 6235124[/snapback] TJOO-TJOO THE LOGIC TRAIN JUST GOT DERAILED!! Jeg kan ikke noe for det, men jeg ser på England som en av de største bidragsyterne til den musikalske søppeldynga. 6238154[/snapback] Hvorfor det egentlig? I alle meta-sjangrene finner vi viktige eksponenter og foregangsmenn fra de britiske øyene. Rock, pop, electronica, metal, klassisk, hip hop, soul, punk osv. Jeg vedder på at en tilsvarende liste fra norge ville inneholdt minst 20% norske utgivelser, og Norge er tross alt et knøtteland når det gjelder musikk... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hvorfor det egentlig? I alle meta-sjangrene finner vi viktige eksponenter og foregangsmenn fra de britiske øyene. Rock, pop, electronica, metal, klassisk, hip hop, soul, punk osv. Jeg vedder på at en tilsvarende liste fra norge ville inneholdt minst 20% norske utgivelser, og Norge er tross alt et knøtteland når det gjelder musikk... 6239043[/snapback] Vel, i mine øyne er det nesten bare The Streets og Anaal Nathkrakh som er verdt å nevne (en ørliten overdrivelse). De 20% bør i såfall være black metal hvor Norge er i verdenstoppen. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Def Maybe er helt klart et bra album, Oasis` beste helt klart. Mange knallåter på den skiva. Men, tidenes beste? Nei. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 89. Spice, Spice Girls Hvorfor? Kunne godt ha sett Black Album og Appetite for Destruction litt høyere, spesielt sistnevnte, som er mitt absolutte favorittalbum. Lenke til kommentar
EJN Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Nei, gi meg heller Thorstein Selviks liste over de 200 beste rockeplatene gjennom tidene. Listen: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg