Gå til innhold

trenger jeg større strømforsyning?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt en ny pc. Innstalerte win 2000 og alt gikk helt fint inntil den begynnte å restarte da jeg prøvde å spille et spill. Dette skjedde hver gang jeg prøvde og det ble verre og verre. De fleste jeg har snakket med mener det er strømforsyningen. Er det for lite med 360W strømforsyning på denne maskinen:

 

P4 2,4 Ghz

Asus P4S8X hovedkort

TwinMOS 512 MB ddr ram (pc 2700)

MSI GF4TI4600 skjermkort

1 WD 80 GB hardisk

1 WD 120 GB hardisk

Pioneer DVD-rom

 

Kjører også 4 av de viftene som fulgte med kabinettet.

 

Trenger jeg større strømforsyning eller er det noe gale med den jeg har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan nesten garantere deg at det ikke er strømforsyningen som er for liten..

Hadde just samme problem med en lignende PC her, da var det minnebrikken hovedkortet ikke likte.

 

Men det er veldig vanskelig å si hva det kan være,for det kan være så mangt.

Du må nesten bare prøve deg frem med å nappe ut diverse kort av maskinen, teste med annen RAM, annen strømforsyning osv.

Lenke til kommentar

Det kommer ikke blå skjerm når den restarter. Bare slår seg av med en gang. Men noen ganger kommer det også opp en blå skjerm om at fysisk minne blir dumpet eller noe sånnt, men det er ikke så ofte. Som regel restarter den uten at det kommer noe som helst melding opp.

Lenke til kommentar

Om du har Win2k eller XP, så skru av "Automatisk omstart ved systemfeil". Denne finner du under: "Kontrollpanel-Syste-Advanced-Startup and recovery".

Da vil du lettere se feilmeldingene. Når du har notert feilmeldingen, så kan du søke på Google.com etter passende artikler, sjekke med hovedkort leverandørens hjemmeside/hjelpeforum om de er kjent med feilen eller spørre igjen her.

Lenke til kommentar

Det virka ikke. Den restarta uten at en melding kom opp. Men når jeg starter opp maskinen står det dette på skjermen: no driver attach to fastTrack controller, the bios is not installed

Dette har vel ikke noe med restrtinga å gjøre vel?

 

Men PWR_FAN ligger på 1500 hos meg (rød skrift). Dette er da ikke normalt. Har hørt at den skal ligge på 4000.

Lenke til kommentar

En kamerat av meg har akkurat det samme problemet. Han har nå satt på en ekstra vifte som blåser ned på HK chipsettet, Etter dette har den vært gaske så stabil.

Vet ikke helt om dette var feilen eller om problemet men..De chipsettene nå til dags uten vifter sitter som oftest nærme cpu for og "snylte" litt kjøling fra cpu vifta, Kan jo teste med og sette en vifta over chipsettet å prøve( ble litt dårlig skrevet detta men..*trøtt*)

Lenke til kommentar

Dersom det ikke allerede er gjort, prøv å gå inn i BIOSen (trykk på delete-tasten straks du slår på maskinen). Gå deretter inn på "Advanced chipset features" kan være det heter noe annet i din meny, og endre AGP Aperture Size til 64M. Flere har hatt problemer dersom de har mer enn dette, f.eks 128M.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme problemet på WinXP. Kjøpte meg en ny RAM brikke. Selv om minnet ble "lokalisert" i bios og WinXP, så krasjet maskinen hver gang jeg startet et spill (etter ca 10 sekunder). Min løsning var å sette rammen i en annen slot. Det har nok vært litt dårlig kontakt. Anbefaler å prøve det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...