Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg har nettopp kjøpt en ny pc. Innstalerte win 2000 og alt gikk helt fint inntil den begynnte å restarte da jeg prøvde å spille et spill. Dette skjedde hver gang jeg prøvde og det ble verre og verre. De fleste jeg har snakket med mener det er strømforsyningen. Er det for lite med 360W strømforsyning på denne maskinen: P4 2,4 Ghz Asus P4S8X hovedkort TwinMOS 512 MB ddr ram (pc 2700) MSI GF4TI4600 skjermkort 1 WD 80 GB hardisk 1 WD 120 GB hardisk Pioneer DVD-rom Kjører også 4 av de viftene som fulgte med kabinettet. Trenger jeg større strømforsyning eller er det noe gale med den jeg har? Lenke til kommentar
Erra Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Kan nesten garantere deg at det ikke er strømforsyningen som er for liten.. Hadde just samme problem med en lignende PC her, da var det minnebrikken hovedkortet ikke likte. Men det er veldig vanskelig å si hva det kan være,for det kan være så mangt. Du må nesten bare prøve deg frem med å nappe ut diverse kort av maskinen, teste med annen RAM, annen strømforsyning osv. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Gi oss litt mere informasjon ang feilmeldingene samt HW oppsettet ditt så kanskje vi kan hjelpe deg. Evnt hva det står i blåskjerm osv Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Det kommer ikke blå skjerm når den restarter. Bare slår seg av med en gang. Men noen ganger kommer det også opp en blå skjerm om at fysisk minne blir dumpet eller noe sånnt, men det er ikke så ofte. Som regel restarter den uten at det kommer noe som helst melding opp. Lenke til kommentar
proturbo Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Hvis du skal kalkulere hvor mange Watt PSU du trenger, har AMD en guide på nettopp det. De har laget noen eksempler for de som ikke er så tekniske av seg, og da har du en viss formening om hvor mye du ca. trenger... Sjekk ut http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty..._docs/26003.pdf Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Noen flere tips? Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 ingen flere som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Om du har Win2k eller XP, så skru av "Automatisk omstart ved systemfeil". Denne finner du under: "Kontrollpanel-Syste-Advanced-Startup and recovery". Da vil du lettere se feilmeldingene. Når du har notert feilmeldingen, så kan du søke på Google.com etter passende artikler, sjekke med hovedkort leverandørens hjemmeside/hjelpeforum om de er kjent med feilen eller spørre igjen her. Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Takk for tipset. skal prøve det Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Det virka ikke. Den restarta uten at en melding kom opp. Men når jeg starter opp maskinen står det dette på skjermen: no driver attach to fastTrack controller, the bios is not installed Dette har vel ikke noe med restrtinga å gjøre vel? Men PWR_FAN ligger på 1500 hos meg (rød skrift). Dette er da ikke normalt. Har hørt at den skal ligge på 4000. Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Ingen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
SvovelSyre Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Neida, du trenger helt sikkert ikke større strømforsyning. Da passer den helt sikkert ikke. Om du trenger en kraftigere er vel annen sak. Men egentlig tviler jeg på det også. [ Denne Melding var redigert av: SvovelSyre på 2002-10-09 20:32 ] Lenke til kommentar
Roarm Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Har du saktegående vifter som er koblet på hovedkortet? Prøv å koble de direkte på psu... Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 viftene er koblet rett til psu Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Har du lagt inn Via 4-1 driverene? Lenke til kommentar
AnDis Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 En kamerat av meg har akkurat det samme problemet. Han har nå satt på en ekstra vifte som blåser ned på HK chipsettet, Etter dette har den vært gaske så stabil. Vet ikke helt om dette var feilen eller om problemet men..De chipsettene nå til dags uten vifter sitter som oftest nærme cpu for og "snylte" litt kjøling fra cpu vifta, Kan jo teste med og sette en vifta over chipsettet å prøve( ble litt dårlig skrevet detta men..*trøtt*) Lenke til kommentar
Antman Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Dersom det ikke allerede er gjort, prøv å gå inn i BIOSen (trykk på delete-tasten straks du slår på maskinen). Gå deretter inn på "Advanced chipset features" kan være det heter noe annet i din meny, og endre AGP Aperture Size til 64M. Flere har hatt problemer dersom de har mer enn dette, f.eks 128M. Lenke til kommentar
henna Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Jeg har hatt samme problemet på WinXP. Kjøpte meg en ny RAM brikke. Selv om minnet ble "lokalisert" i bios og WinXP, så krasjet maskinen hver gang jeg startet et spill (etter ca 10 sekunder). Min løsning var å sette rammen i en annen slot. Det har nok vært litt dårlig kontakt. Anbefaler å prøve det. Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2002 Jeg tror jeg skal prøve å flashe biosen. Se om det går. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Det kan være strømforsyningen din som er av dårlig kvalitet. Hvordan merke er det? Om mulig, kan du jo prøve et annet merke for å se om det hjelper. Ellers kan det også være kjøling som noen nevner over her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå