Netrum Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Leter etter en bra og rask mobil med enten symbian eller Windows mobile. Har sett litt på Qtek og nokia. Spesielt den nye N80. Men har lyst på noe annet enn nokia. Finnes det en rask og godt utstyrt smartelefon der ute? Helst med telenor Fri120. skal si opp bindingstia på min nåværende telefon og videreføre det. 3G trenger eg ikke. Kanskje en SE M600 hadde vært noe ? Endret 1. juni 2006 av GuffenCom Lenke til kommentar
eikum Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg hadde valgt Symbian, dette fordi at Symbian OS er genialt.. Du kan installere alt mulig på disse, alt du ønsker.. Jeg har selv Nokia N80, er meget fornøyd med denne telefonen... Jeg har egentlig boikotet Nokia fordi telefonen deres var dårlige, valgte heller Sony Ericsson telefonene.. Men når jeg kjøpte meg Nokia N80, angrer jeg ikke et sekund på dette.. Alt er bra med denne telefonen, har ikke funnet noe jeg er skuffet over.. Kamrea er også utrolig bra.. Nokia N80 FTW Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Mener du å si at du ikke får installert alt du ønsker med WM ? Nå har jeg ikke prøvd N80, men ivertfall 6680 og N70 er ufyselig treige, så mitt inntrykk av symbian er ikke helt bra.. Syns også det virker veldig "enkelt" iforhold til WM.. Lenke til kommentar
eikum Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Mener du å si at du ikke får installert alt du ønsker med WM ? Nå har jeg ikke prøvd N80, men ivertfall 6680 og N70 er ufyselig treige, så mitt inntrykk av symbian er ikke helt bra.. Syns også det virker veldig "enkelt" iforhold til WM.. 6226309[/snapback] Seff får man installert ting på WM, men jeg er ganske sikker på at det finnes flere programmer til Symbian baserte telefoner enn til WM.. Symbian kan til tider være litt tregt, det er som Windows maskinen min.. Grunnen kan være; 1. Lite plass igjen 2. Lenge siden sist "reboot" 3. For mange programmer kjøres på en gang.. Min må jeg kanskje reboote to ganger i mnd.. har på telefonen min 24/7 , så er ganske fornøyd med det.. Men jeg har bare prøvd en WM mobil i kanskje 2uker, fant ut at symbian passet bedre til meg Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) WM5 lider desverre litt av at det er ganske nytt, mht programmer :/ Ellers så er jo skjermene på den "eldre" symbian telefonene til nokia håpløst utdaterte, men de tok det igjen med N80 ja Så jeg ser fram til å taste litt på en slik, men ut fra det jeg har lest så virker den ikke til å være noe særlig kjappere en sine forgjengere... Synd og skam egentlig! Største/eneste haken med qtek sine telefoner kontra nokia sine er vel i mine øyne kameraet.... Nå har jeg ikke holdt i en N80 da, men vi får håpe den byggemessig har kommet seg kontra feks 6680/N70, de var ikke akkurat noe å skryte av Endret 1. juni 2006 av el`satanical Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Kamera kunne ikke bry meg mindre egentlig. Telefon må vær sånn høvelig rask. Ikke nå store treighete i softwaren. Telefon må sef også ha utvidbart minne og en duggelig mp3 spiller. Glømte å si det i åppningsposten. Men trenger ikke være med harddisk sånn som på SE W950I Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Samme sier jeg angående kamera, men det er jo tider hvor det hadde vært artig med noe bedre. Lydkvaliteten på Qteken er ivertfall suveren, og jeg tviler på at noen er merkbart bedre. Billige minnebrikker er det også (minisd) Lenke til kommentar
hellsat Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Hvis kamera bryr deg mitt der sola ikke skinner, så kan jeg anbefale E61. Helt rå telefon med 3G og EDGE og en web browser som takler det meste. Jeg har aldri vært glad i å taste med T9 eller tap, så det fullverdige qwerty tastaturet med ÆØÅ er helt toppen. Jeg har begynnt å sende sms i et betrakelig høyere omfang, og e-post blir sendt i like greit fra den som fra PCen. Har sågar fikset noen problemer med linux serveren min ved hjelp av ssh og putty. Faktisk en meget funksjonell telefon for en utålmodig kar med pølsefingre (dette er da meg!). Hvis jeg må finne noe negativt..... Telefonen er bred og case er litt glatt. Helt ærlig så plager ingen av delene meg, da jeg har telefonen i stropp rundt halsen og BT headset. Ulempen med at den er bred (69 mm) tar den på mange måter igjen med at den er veldig tynn (14 mm). Som sagt så er det inget kamera på den, men jeg hadde K750i og i forkant av kjøpet av E61 tenkte jeg meg grundig om og fant ut at jeg ikke husker sist jeg brukte den til å ta bilder. Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Med min erfaring med HTC Wizard (K-Jam/9100 etc.) vil jeg si at du skal ligge unna den type WM5 telefon...hvis det er en TELEFON du skal ha. De er fantastiske tungvindte å bruke til tekstmeldinger og MMS og er generellt sett ganske trege i bruk...da mener jeg at operativsystemet er kjempetregt. + at det er en stor og klumpete telefon. Nylig fikk jeg Symbian i hus (N80), og den er mye raskere og er faktisk en telefon i forhold...veldig enkelt med tekstmeldinger og MMS. Dessuten får du så mye mer i en vesentlig mindre pakke. Jeg er storveis fornøyd. Min anbefaling er klar. Hvis det står om å bruke 5k på Wizard eller N80...gå for N80. Evnt ulemper blir bagateller i forhold til fordelene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå