Gå til innhold

Sonans i Oslo

Roiku

Anbefalte innlegg

(Usikker på hvor jeg skulle plassere denne tråden. Moderator kan flytte til Off-Topic om det ønskes, men jeg ville både ha med litt sosial diskusjon og muligheten for å stille spørsmål ang. skolen)

Jeg lurer på om det er flere enn meg her inne som skal gå på Sonans i Oslo til høsten? Skal ta påbygging 20t/uka etter jeg får fagbrev i Serviceelektronikk nå denne våren.

Spør i samme slengen om det er noen som har gått eller går der og har erfaringer å dele? Hvordan er det sosiale miljøet, studiemiljøet, fasilitetene, beliggenhet, lærerne osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Etter at Mr. Djupedal tok over som statsråd og fremmer ny friskolelov i høst, er jeg en smule skeptisk. Jeg synes det er grusomt at han på den måten skaper tvil rundt Sonans og ligendes konsepter og deres søkermasse. Grusomt faktisk. Men er jo også fryktelig hvis han krever den nedlagt og du må skifte skole om et år?

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er nettopp ferdig med et år på Sonans. Tok studiekompetanse etter 23/5 regelen.

Jeg må si jeg er kjempefornøyd med skoleåret. Stort sett flinke lærere.(et par lærere som ikke var spes. flinke, men de ble byttet ut midt i året :thumbup: )

Veldig eksamensrettet undervisning. Noe som jeg synes er en bra ting.

Når det gjelder det sosiale, er det i grunn opp til deg. Blir kanskje noe annet hvis du går i en vanlig klasse (jeg tok enkeltfag). Men det finnes alle typer mennesker der, så det burde ikke være noe problem.

Beliggenheten er jo super. 1 min å g fra egertorget. Jeg savnet litt en ordentlig lesesal. Det er et datarom, og mange små "?kollokvie?-rom". Men man finner alltid en plass.

Hvis du skal gå der og har muligheten, burde du prøve å få Aina(rektoren) i norsk og Terje Wilhelm i ny. hist og samf.lære. De er veldig bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg er nettopp ferdig med et år på Sonans. Tok studiekompetanse etter 23/5 regelen.

6434383[/snapback]

Heter det ikke 23/6?

Lenke til kommentar
Men er jo også fryktelig hvis han krever den nedlagt og du må skifte skole om et år?

6419069[/snapback]

Det er mulig. Men jeg skal som sagt bare ha ett år med allm. påbygging, så det er ikke store krisen for min del :) Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...