Jimmy Pop Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Det er en ting jeg lurer på: Er "miraklene" Jesus gjorde (som fikk blinde til å se, lamme til å gå, gjorde vann til vin osv), oppstandelsen hans fra de døde, og jomfrufødselen bare bilder, som vi har sett i Adam og Evas tilfelle? Eller har dette virkelig skjedd? Kan noen da forklare hvorfor alt, og da mener jeg alt, kan forklares med vitenskapelige utregninger og teorier untatt akkurat de tingene som skjedde i tiden 0000-0032(?)? Mvh J. Pop Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Disse miraklene skjer faktisk idag som de gjorde for 2000 år siden. Det er helt nytt for meg og sansynligvis resten av verden, at alt kan beregnes matematisk. Dette må du utdype nærmere. Lenke til kommentar
Jalla Karlsen Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-11 09:28, skrev Jimmy Pop:Er "miraklene" Jesus gjorde (som fikk blinde til å se, lamme til å gå, gjorde vann til vin osv), oppstandelsen hans fra de døde, og jomfrufødselen bare bilder, som vi har sett i Adam og Evas tilfelle? Eller har dette virkelig skjedd? MvhJ. Pop Jeg ser blindheten og døden på denne tråden ! her har du muligheten og se ! http://jesuskristus.org/ [Og den blinde så] Så våkn opp [Vær ikke død] [og de døde sto opp] Og vannet ble vin ! [Ordet gikk fra bokstavelige ord [Vann] og ble symbolske ord/bilder [Vin] Hilsen Jesus. Jea Mi [Jimmy] <<<II>>> Yea Mi [Yummi] [u-Mee] [Vann til Vin] Så "Jonah" ikke gjemm deg i "hvalen og vær blind og død" men gå ut og se det "levende lys" [ Denne Melding var redigert av: Jalla Karlsen på 2002-10-11 11:41 ] Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Noen som har et seriøst syn på dette? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Quote: Dataante skrev (2002-10-11 10:42):Disse miraklene skjer faktisk idag som de gjorde for 2000 år siden. Og hvorfor hører vi ikke om de da? Jeg mener... Jesus gjorde en del mirakler for et par tusen år siden, og de har vi jo alle hørt om, men hvorfor hører vi ikke om de som skjer idag da? Eller tenker du på sånt som skjer på Levende Ord TV? Quote: Det er helt nytt for meg og sansynligvis resten av verden, at alt kan beregnes matematisk.Dette må du utdype nærmere. Det jeg mente her er at forskere og vitenskapsmenn har funnet teorier og klart å bevise nesten alt som skjer. Det eneste jeg kommer på i farten de ikke er sikker på ennå er magnetisme, hva et sort hull er, og Jesus mirakler. Correct me if I'm wrong... Lenke til kommentar
Jalla Karlsen Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Quote Jimmy Pop Og hvorfor HØRER vi ikke om de da? Jeg mener... Jesus gjorde en del mirakler for et par tusen år siden, og de har vi jo alle HØRT om, men hvorfor HØRER vi ikke om de som skjer idag da? Eller tenker du på sånt som skjer på Levende Ord TV? _________________________________________ Jimmy er du "døv" også ? Så HØR nå ! "Jonah" ikke gjemm deg i "hvalen og vær blind og døv og død" men gå ut og se og hør det "levende lys" http://jesuskristus.org/ [ Denne Melding var redigert av: Jalla Karlsen på 2002-10-11 11:48 ] Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Du hører ganske enkelt ikke om det, fordi du ikke gidder å lytte, "det er jo bare de religiøse fanatikerene som sier dette, uten bevis eller legeatester". Levi Fragel utlovte en belønning til de som kunne bevise at det skjedde mirakler eller helbredelser i Jesu navn. Han har blitt konfrontert med en rekke legeatester og andre bevis, men det kommer ingen penger fra den kanten. Det er gjennomgangsmelodien fra alle som benekter en åndelig virkelighet, selv om det blir lagt frem bevis blir det benektet. Helbredelser er heller ikke godt nyhetsstoff i media fordi det ganske enkelt går i rette med den oppfatningen som mange har. Vi liker ikke å høre at det vi har fornektet er reelt,vi må jo da ta et nytt standpunkt. Journalistene toner heller dette ned. Søndagsåpent med Egil Svartdal, hadde en reportasje for en tid tilbake hvor en tidligere satanist ble interjuet, hvor er mediedekningen blitt av? Ja, jeg tenker blandt annet på Levende Ord TV, selv om jeg ikke har denne kanalen selv. JallaKarlsen. Du blir virkelig oppfattet som en useriøs fjortis, når du ikke klarer å komme med noe bedre enn dette.Det er hakk i plata. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Så hvis VG hadde fått tak i en sak der en blind mann plutselig fikk synet tilbake på uforklarlig vis, ville de ikke ha gitt det ut som førsteside-oppslag? Det tror jeg. Men når så vi sist noe slikt? Ikke så lenge jeg har levd! Leger finner alltid ut grunner til hvorfor slike ting skjer. Mirakler forekommer ikke... Finn en sak til meg. Og ang. LTV.. har sett det noen ganger på NRK2 (for underholdningens skyld), og må si at det er skuespill.. Ikke tale om noe annet. Og til Jalla-fyren. Slutt å poste her, ellers blir du nok bannet... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Har fått klager på deg Jalla Karlsen, skjerpings! Lenke til kommentar
Jalla Karlsen Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Åja her har man kommet så langt att man ber Herren/Meg skjerpe seg. Er Det rart dere lever i den verden dere gjør Hilsen Herren. [ Denne Melding var redigert av: Jalla Karlsen på 2002-10-11 15:49 ] Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Ikke oppfør deg som en drittunge... Du ødelegger en god diskusjon.. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-11 15:47, skrev Jalla Karlsen:Åja her har man kommet så langt att man ber Herren/Meg skjerpe seg.Er Det rart dere lever i den verden dere gjørHilsen Herren.<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Jalla Karlsen på 2002-10-11 15:49 ]</font> Jeg har sett over en del av meldingene. Jeg ser en tendens til useriøsistet. Hvis dette fortsetter så fortjener du en utestengelse. Takk Lenke til kommentar
Jalla Karlsen Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Ja alle "barna" for all, ta nå ut deres trauma og bann deres herre og mester, ja jeg er jo så vant med slikt. :sad: Men husk hver gang dere fornekter meg så fornekter dere også det sulte barn i Afrika :sad: Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Jimmy Pop. Hvis du er så interesert i å få bevis,noe jeg ikke trenger, kan du kanskje begynne med å skrive til LTV og be om å få disse framlagt. Jeg er sikker på at de vil være meget behjelpelig med dokumentasjon. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-11 03:07, skrev yummy:Jeg synes at Israel og alle andre land burde kikke litt nærmere på de 10 bud, som helt klart forbyr drap. Kanskje disse landene har lagt mer vekt på versene "Jer. 48:1,10", "Hos. 14:1", "Hos. 13:8,14", "Mal. 4:1-3", "5. Mos. 32:42" eller "Jes. 34:2-3"? Israel har nok spesielt merket seg "Sak. 14:12,15"! De 10 bud er bare et lite utvalg av alle de hellige lover som Herren har gitt oss. (Egentlig er det bare 9 bud; Det tiende bud ble fjernet av Martin Luther, og han erstattet det med ett nytt.) Hvilken myndighet har Herren gitt deg til å bestemme at de 10 bud og forbudet mot homofili skal gjelde, mens resten av den Allmektige, Allvitende Guds Hellige Bud nå er "feil"? Det gamle testamentet er ikke så aktuelt i dag sier du. Men ti av reglene der er altså svært relevante? Quote: Jeg har intet i mot homofile. Men på grunn av min tro mener jeg at å leve som aktiv homofil er synd. Da mener du også at kvinnen skal underordnes mannen? Dette er gjort klinkende klart i Mosebøkene og av Paulus (ja, i det nye testamentet: "Ef. 5:22-24" og "1. Kor. 11:9"). Eller har du mottatt et budskap fra den Evige, Allvitende Gud, om at han har ombestemt seg på dette punktet? Quote: Til deg som ville "frelse kristne": Hva får deg til å tro at DU har rett? Enn om JEG har rett? Enn om muslimene har rett? Enn om ingen har rett, men at den eneste sanne religionen er troen på "The force" som i Star Wars? Dette er en vanlig felle som kristne går i. Ateister tror ikke noe som helst. Det er ikke slik at du tror på Jesus, Ali tror på Muhammed og jeg "tror på" ateismen, og så er det om å gjøre å gjette hvem har "rett". Den vitenskapelige metode er grunnlaget for alle mine standpunkter. Det finnes ingenting som ikke kan observeres, beskrives og forklares med logikk og fornuft. I din terminologi kan vi (feilaktig) kalle dette min "trosbekjennelse". Utifra disse reglene konkluderer jeg med at det ikke finnes usynlige elefanter, Guder i himmelen eller evig liv. De aller fleste kristne følger også min "trosbekjennelse" når de fastslår at det ikke finnes usynlige elefanter. Du kan gjerne si at jeg prøver å "frelse". Det ville være riktigere å si at jeg prøver å lære eller opplyse. På samme måte som matematikklæreren din forteller at to pluss to er fire. Du nekter ikke å "tro" på denne "frelsen" før læreren har bevist at svaret ikke er åtte, slik du "så" det i en "opplevelse". I motsetning til matematikk lar flyvende elefanter og Jesus lar seg rett og slett ikke motbevise. Derfor er det de som har "observert" dem som skal bevise at de finnes. Jeg "tror" ikke at Gud ikke finnes, slik du tror at han gjør det. Jeg konkluderer med det på grunnlag av det eneste logiske beslutningsgrunnlaget. Jeg fullstendig klar over at du har vidunderlige opplevelser med Jesus; han gjør deg lykkelig og veileder deg. Alle disse følelsene er studert og forklart av psykologien, men du vil sannsynligvis aldri akseptere at Gud bare finnes inne i hodet ditt. Virkeligheten ville sannsynligvis gjøre deg ulykkelig, og hvem ønsker vel det? Man skal som kjent ta i mot Jesus som et lite barn. Og hvem har ikke misunt den naive lykken til barn og m_ongoloide? Jeg har valgt å gå en tyngre vei, og funnet mindre lykke, men desto mere mening. Quote: Å skulle omvende de kristne synes jeg er like idiotisk som om jeg skulle labbe rundt og "frelse hedninger". Det skal du! Hvor er nestekjærligheten din når du lar meg brenne i Helevette til evig tid, uten å ha gjort alt for å få meg til å ta imot Jesus? En av de viktigste delene av å "tro på Jesus", er å gjøre alle folkeslag til hans disipler. Du har ikke gjort alt du kan for å helbrede og frelse din homofile slekting heller? Da kommer han til å lide i sjøen som brenner med ild og svovel til evig tid mens du sitter sammen med Gud og Jesus i Himmelen. Tror du ikke melken og honningen vil få en litt bitter ettersmak da? Quote: Sistnevnte gruppe har en stygg tendens til å være bedrevitere og selvbestaltede allvitere som gir inntrykk av at de vet svaret på alt. Og at kristendommen er en sykdom som bør utryddes. Vi vet slett ikke svaret på alt. Vi vet at det er mye vi ikke vet. Men da kan vi med fornuft, logikk og mye hardt arbeid gjennom generasjoner finne viten. Kristendommen oppmuntrer ikke til slik tenking. Selv om de smarte "personlige kristne" som forkaster sin 2000 år gamle historie mener noe annet. Jeg ønsker ikke et samfunn der alle sitter som små barn og leker med boken sin. Selv om de er aldri så lykkelige. Quote: For å ta et eksempel fra denne diskusjonen: det sa Hitler om Jødene også... Alt Hitler sa om jødene, sa han i Jesu navn. Jeg kjemper ikke mot din rett til å tro hva du vil. Du ville imidlertid ikke trodd dette hvis du ikke hadde fått det foret inn av menigheten din (eller andre). Det synes jeg ikke du burde ha fått. Du tror altså ikke det du vil, (selv om du tror det), men det noen andre har villet at du skulle tro. Gruppetenking er et problem. Når 100 mennesker sitter i en ring og "tror" så sterkt på noe at det blir virkelig for dem, er det et problem. Det verste er at de ikke forstår dette selv. De er overbeviste om at dette er deres egne meninger som de selvstendig har kommet frem til. Om det er "Haleluja!" eller "Sieg Heil!" de sitter og synger er av underordnet betydning. LeD [edit: skrivefeil] [ Denne Melding var redigert av: LeD på 2002-10-11 22:42 ] Lenke til kommentar
LeD Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-11 15:22, skrev Dataante:Du hører ganske enkelt ikke om det, fordi du ikke gidder å lytte, "det er jo bare de religiøse fanatikerene som sier dette, uten bevis eller legeatester". Det er helt utrolig. Johanna Ingebrigtsen på 68 år fra Midtfjord Indremisjon har faktisk legeattest på at hun på unormalt rask tid, og uten medikamentell behandling, ble fullstendig helbredet fra sin urinveisinfeksjon! Både hun og menigheten ba for henne gjennom den vanskelige tiden. Det endelige beviset på at Gud Fader Den Allmektiges Enbårne Sønn stod opp fra de døde tredje dag! Haleluja! (For meg er det noe som heter årsakssammenheng som skurrer litt her.) Ja, det hender at mennesker med alvorlige sykdommer, til og med kreft, blir friske uten at vi kan forklare hvorfor. Vitenskapen har ikke beskrevet alle av kroppens funksjoner i detalj. Men en ting vet vi ganske sikkert: At troen på Jesus Kristus kan medvirke til å helbrede kreft! Merk at det er troen som gjør susen. Selve arbeidet gjøres av kroppens immunforsvar, men å "holde motet oppe" og ikke "gi opp kampen" kan medvirke. Selvsagt vil troen på Allah, magnetiske skosåler og smurfedrops gjøre nøyaktig samme nytten. Fenomenet kalles placebo. Hvis du tenker deg litt om tror jeg du forsår at en legeattest på at en kristen har blitt frisk av kreft, ikke beviser noe som helst. Eller har du rett og slett ikke forstått hvordan vitenskapelig metode fungerer? Problemet er vel snarere at du ikke vil forstå... Quote: Helbredelser er heller ikke godt nyhetsstoff i media fordi det ganske enkelt går i rette med den oppfatningen som mange har. Den dagen Jesus vekker opp døde eller får blinde til å se i et kontrollert laboratorieforsøk, tror jeg det vil bli nevnt i avisen. Quote: Vi liker ikke å høre at det vi har fornektet er reelt,vi må jo da ta et nytt standpunkt. Det har du sannelig rett i at dere ikke gjør. Du beskriver ihvertfall deg selv på en glimrende måte. Quote: Søndagsåpent med Egil Svartdal, hadde en reportasje for en tid tilbake hvor en tidligere satanist ble interjuet, hvor er mediedekningen blitt av? Denne avføringsspisende satanisten ble viet to artikler i VG (her og her). Men poenget ditt her var? Du er en interessant person, Dataante. Yummy er en av disse nymotens "personlige kristne" som aksepterer vitenskapelige teorier, men du tolker faktisk Bibelen bokstavlig. Det ville vært facinerende å få studere disse "opplevelsene" dine som gjør deg i stand til å oppleve en så virkelighetsfjern fantasi som så reell at du under ingen omstendigheter vil gi slipp på den. LeD Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Du er en interessant person, Dataante. Yummy er en av disse nymotens "personlige kristne" som aksepterer vitenskapelige teorier, men du tolker faktisk Bibelen bokstavlig. Det ville vært facinerende å få studere disse "opplevelsene" dine som gjør deg i stand til å oppleve en så virkelighetsfjern fantasi som så reell at du under ingen omstendigheter vil gi slipp på den. LeD ----------------------------------------------------- Tusen takk for karateristikken, jeg føler meg virkelig beæret. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 12. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2002 " Å starte et steinras med en småstein, er inget problem for ateister i diskusjon med kristne, de vil uansett diskutere for å forsvare seg selv." - Anonym Vet ikke hva jeg skal si til det utsagnet jeg. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Quote: Billy Bob skrev (2002-10-12 15:57):" Å starte et steinras med en småstein, er inget problem for ateister i diskusjon med kristne, de vil uansett diskutere for å forsvare seg selv." - AnonymVet ikke hva jeg skal si til det utsagnet jeg. Det er vel egentlig de kristene som forsvarer sin tro, og at det er deres personlige mening. At de ikke er "flasket" opp på kristendom og hjernevasket. svar på hele tråden kommer i morgen. nå er jeg for trøtt. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 De voldtar alle de lettpåvirkelige ungjentene i menigheten og spesielt på kristen-leir. Alle? 1, kanskje 2% av alle voldtekter skjer av kristne ledere. Men det høres ut som om det er mange flere, for det er om det er religiøse ledere at det kommer i nyhetsbildet. De morder offergavene sine, ellers så er dem jo ikke offergaver til gud... Gjør de nå det óg nå? Svindel blant og av kristne er veldig utbredt her i norge men også over store deler av den siviliserte verden. Hvem har ikke hørt om organisasjoner som levende ord, jehovas vitner, de muslimske kameler. Disse er alle underordnet samme kriminal liga som opererer utifra Minsk.1. Subjektivt.2. Ikke sant <font class=editedby>[ endret av Killer_DT den 2002-10-09 12:48 ]</font> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå