Beinet1 Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hei! Vurderer å kjøpe meg windows media center og installere på pc-en under tv-en. Er det mulig å kjøre terminal server eller remote desktop mot den med vanlig windows grensesnitt? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Media Center inneholder jo også vanlig XP så det burde ikke være noe problem. Media Center er jo rett og slett et program i XP. Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Det er mulig med remote desktop, men da vil "programmet" media center restarte seg for å starte i "remote desktop modus".... utenom det så går det fint å bruke remote desktop... går ikke å se tv da, men utenom det er det helt greit. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hvis du kobler til med remote desktop til en XP maskin så tar den sesjonen over desktopen, så den forsvinner fra tv'n. Som et alternativ kan du jo bruke VNC eller Dameware remote control til å fjernstyre maskina. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 hmm.... må prøves litt ut. Slik som jeg gjør det idag, så kjører jeg mediaprogrammer direkte på tven , mens andre programmer som ftp og sånn blir kjørt over terminal server fra andre pc-er. Det er da liksom to pc-er i en. Det er noe slik jeg ville hatt mediacenteret til å gjøre. Kjøre mediaprogrammer på tven med microsoft sin fjernkontroll og andre aplikasjoner via remote fra andre pc-er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå