Gå til innhold

Videreføring av dine gener

Anbefalte innlegg

Hei forumfolk.

Hva mener dere om viktigheten til å føre dine egne gener videre?

Vil du være den siste i din slekt eller føre dine gener videre?

Er klar over at mange ikke har den muligheten men dere som tror dere har "utstyrene" i orden, synes dere at det er viktig?

Jeg selv liker tanken på at mine gener føres videre, at mine arvtagere lever videre og forhåpentligvis så lenge det er mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil gjerne ha utryddet etternavnet jeg ble født med. men jeg vil gjerne at jeg kan starte en ny famillie og få den videre, men ikke nor kjempe stort mål. Og som sagt tar jeg ikke etternavnet jeg ble født med videre av private grunner.

Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tror at naturen selv bestemmer hva/hvem som er fornuftig å videreføre.

Barna man får er ikke bare for å føre slekten videre, men like mye for å lære.

Det er viktigere for meg at jeg blir husket som en snill, glad og kåt gutt.

:!:

Lenke til kommentar

Hvis jeg vil ha barn, så skal jeg ha det fordi jeg vil ha barn. Ikke fordi jeg vil videreføre mine gener. Faktisk så synes jeg dette er en skremmende tankegang. Du har jo sett hvilke mennesker som har drevet med slikt :no: Galskap.

Lenke til kommentar
Hvis jeg vil ha barn, så skal jeg ha det fordi jeg vil ha barn. Ikke fordi jeg vil videreføre mine gener. Faktisk så synes jeg dette er en skremmende tankegang. Du har jo sett hvilke mennesker som har drevet med slikt  :no: Galskap.

6223110[/snapback]

...det er galskap med videreføring av genene sine?

Lenke til kommentar

Det ville være en skam om mine fantastiske genere ikke ble videreført i stort monn! :w00t:

Men seriøst, sett bort fra det rent emosjonelle og egoistiske (noe jeg også vil si at å få barn fordi man har lyst på, altså for egen fornøyelse, er), finnes det en fornuftig/logisk grunn til at man skal videreføre genene sine?

Anta at man har gode gener, men er pen, har god helse og et godt hode. Hva skulle formålet være med å spre genene?

Et lite bidrag til menneskehetens beste?

Til glede for de som overtar genene?

Jeg har egentlig ikke tenkt over det tidligere, men jeg ser et par poeng der. Dessuten ser jeg et poeng i å la vær å videreføre genene sine dersom man er bærer av en alvorlig gensvikt, slik som for eksempel Huntingtin genet som gir Huntingtons.

Men i bunn og grunn så er valget om man skal få barn eller ikke mer et emosjonelt valg enn noe annet. Og det å spre genene sine mest mulig rundt omkring er ikke aktuelt allikevel, da samfunnet straffer slik aktivitet økonomisk (barnebidrag.)

Lenke til kommentar
Hvis jeg vil ha barn, så skal jeg ha det fordi jeg vil ha barn. Ikke fordi jeg vil videreføre mine gener. Faktisk så synes jeg dette er en skremmende tankegang. Du har jo sett hvilke mennesker som har drevet med slikt  :no: Galskap.

6223110[/snapback]

6228174[/snapback]

Det kan hende at det her bare ble brukt som et utrykk for å får barn. Men jeg fikk med en gang assosiasjoner til diverse gale personer fra fortiden. *cough* ariske gener *cough*

Det er såklart ikke galskap å få barn. Men jeg syns det er litt skremmende hvis noen begynner å målrettet videreføre sine gener som et "produkt". At noen ser på sine gener som overlegene og jobber målrettet med å videreføre disse overlegene genene.

Lenke til kommentar

6223110[/snapback]

6228174[/snapback]

Det kan hende at det her bare ble brukt som et utrykk for å får barn. Men jeg fikk med en gang assosiasjoner til diverse gale personer fra fortiden. *cough* ariske gener *cough*

Det er såklart ikke galskap å få barn. Men jeg syns det er litt skremmende hvis noen begynner å målrettet videreføre sine gener som et "produkt". At noen ser på sine gener som overlegene og jobber målrettet med å videreføre disse overlegene genene.

6228557[/snapback]

Jeg synes det er mer skremmende at folk er så politisk korrekte at de må komme med nazi-assosiasjoner fordi noen anser enkelte gener som bedre enn andre.

Jeg ser på skjønnhet, god helse og intelligens som positive ting. Det gjør meg ikke til en person som sympatiserer med menneskeutryddelse.

Lenke til kommentar

6223110[/snapback]

6228174[/snapback]

6228557[/snapback]

Jeg synes det er mer skremmende at folk er så politisk korrekte at de må komme med nazi-assosiasjoner fordi noen anser enkelte gener som bedre enn andre.

Jeg ser på skjønnhet, god helse og intelligens som positive ting. Det gjør meg ikke til en person som sympatiserer med menneskeutryddelse.

6228615[/snapback]

Jeg hadde på ingen måte noen tanker om å være politisk korrekt. Men så har det seg nå slik at jeg er tysk. Nazismen er derfor ganske sentral i forhold til meg.

Såklart har enkelte mennesker bedre gener. Det finnes jo mange som har dårlige gener og er veldig utsatte for arvelige sykdommer. Jeg har overhode ikke problemer med det. Jeg får bare en lei smak i munnen når jeg hører videreføring av gener. Tenker på målrettet avl av mennesker :no: Barn skal du få fordi du ønsker det og elsker barn. Har du noe annet i tankene så avstå fra det.

Lenke til kommentar

Faktum er at uansett hvor mange gener du fører videre eller ikke vil man om kanskje mindre enn 1000 år regne dagens mennesker som neandertalere. Dette på grunn av genmanipulering på høyt nivå.

Det er ikke et spørsmål om dette kommer til å skje, men når.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Mine gener skal videreføres! Verden trenger flere sosialister. ;)

6237818[/snapback]

Det mener jeg er en så verdifull oppgave at jeg gjerne donerer penger til formålet. Har du et gironummer? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...