Gå til innhold

S.T.A.L.K.E.R. uten biler? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hæææ?! Synes Sharpe høres ut som en gjøk, jeg. Alt det som hørtes kongebra og innovativt ut med STALKER før, har nå blitt endret eller fjernet (historien foregår på PDA'er? GJESP?! - Scriptede sekvenser i stedet for et fritt gameplay som så ut til å fungere perfekt?). Kan ikke se for meg at bilene skulle blitt fjernet. På de videoene jeg har sett på for lenge siden, så jo bil-fysikken utrolig bra og realistisk ut.

 

Skal vedde på at han etter hvert halverer spillets areal også, siden "spillet ikke har noen biler - og det blir for langt å gå". :nei:

 

EDIT: Noe som gjør meg litt forbanna nå, er at dette bare viser at spilelt er langt ifra ferdig. En stund her var jo utviklerne superivrige på at spillet "snart var ferdig". Det skulle visst bare til at utgiverne måtte lage ferdige noen filmsnutter, så var alt klappet og klart. Så kom bomben: "Spillet blir utsatt nesten et år". Jeg kan fortsatt ikke se sammenhengen mellom de to utsagnene der. Skylden ble jo selvfølgelig 100% overlatt til utgiverne. Det var jo deres feil at det var pengeproblemer og annet *blablabla*. Nå viser dette bare at spillet kanskje ikke engang er halvferdig.

 

En tøddel til med negativ info om STALKER, så legger jeg all forventing på hylla. Dette ser rett og slett ut til å bli det neste Duke Forever.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Tja..

 

Sharpe har sett spillet, prøvd det, og har sannsynligvis funnet ut hva som fungerer/ikke fungerer. Ut fra sin oppfatning av hva som er bra. Ingen av oss har prøvd det eller sett det, så det er kanskje litt drøyt å påstå at de mekanismene han vil fjerne er fantastiske bra, eller at det han vil legge til er utrolig dårlig.

Lenke til kommentar

[negativ modus]

Med tanke på at de nå har lagt til scriptede sekvenser tør jeg tippe at COOP ikke lengre er støttet i hovedstoryen...

[/negativ modus]

 

multiplayer "beta'en" var jo lovende, får håpe at de ender på et greit kompromiss mellom ambisjoner og begrensninger.

 

 

EDIT: rettskriving er en fin bil,,,

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller vanker STALKER fra inovativt og nyskapende til "yet another FPS"? Ser ut som kisen fjerner alt som i spillet som gjordet det nyskapende, og som vi aldri har sett i et FPS spill før.

 

Få orden på sakene? Ser ut som kisen er ute etter å gjøre det inn til en videreutviklet klone av Doom 3 og HL2.

Lenke til kommentar

Filmene på nettet gir så absolutt ikke noen pekepinn på hvordan det endelige spillet blir. Jeg har også sett disse filmene, men det er ikke annet enn filmer, som oftest laget av utviklere for å vise frem sider av produktet de er stolte av. Filmer gir nesten aldri ekte inntrykk av hvordan spillbarheten, historiefortellingen, kontroll etc. Og man bør ikke ta alt fra "Folka bak" for god fisk. De skal tross alt forsøke å selge produktet, både overfor de som sitter på pengesekken og oss sluttbrukere.

 

Men for all del - jeg sier ikke at dette IKKE kommer til å ødelegge eller fordumme STALKER. Bare poengterer at vi faktisk ikke vet så veldig mye om tilstanden i produktet er, eller om det i det hele tatt noen sinne ville vært i stand til å holde alt det lovet. Eller hypet.

 

For øvrig - skriptede sekvenser behøver ikke bety at <<COOP>> ikke inkluderes i den endelige versjonen. Det finnes mange eksempler på COOP spill med skriptede elementer, f eks Halo og Guild Wars.

Endret av cetram
Lenke til kommentar

Huff! Nei dette var ikke gode nyheter. For oss som har fulgt spillet i flere år er det bare deprimerende å se det reduseres til dette.

 

Å ha historien over PDA'er er også dønn kjedlig og kommer nok til å få det resultatet at en ikke gidder å lese alle; virker som de har innført dette som en nødløsning for å få historien ut.

 

Scriptede sekvenser er jeg også steeeerkt imot. Det får spillet til å bli mer "syntetisk". Får en til å føle seg uinvolvert og som en observatør fremfor å leve seg inn i det.

 

Å skaffe seg mat etc. er også veldig dumt de fjernet. Greit nok, det er kanskje litt mye mas, men en kunne da vel lagre opp mat. Jeg synes det var en innovativ ide som hadde fått fokuset bort fra ensidig skyting etc..

 

Å fjerne biler/kjøretøy er også piss!

 

Alt dette får jo den verden dette utspiller seg i til å bli kjedelig og mer statisk. Greit nok været forandrer seg, men en kan da ikke interakte med været. Jeg hadde gledet meg veldig til å f.eks finne gamle biler etc. å kjøre rundt. Håpet verden skulle være dynamisk med masse interaksjon og mulighet til å bruke det meste, unyttig eller nyttig.

 

Startet som en veldig god ide'. Greit nok , den var litt ambesiøs, men jeg trodde det var derfor de brukte så lang tid; og optimist som jeg er hadde jeg håpet de skulle "stick with it". Nå er det bare smuler igjen virker det som, og alt bare peker på "nok en fps" med en kanskje litt utdatert grafikkmotor (?).

 

Ble trist da jeg leste dette :(

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg ikke har fulgt godt nok med i timene. Hva var den opprinnelige planen for å fortelle historien? Altså alternativet til å la den bli fortalt via PDA og tilsvarende ting?

 

Skjønner for øvrig ikke helt motstanden mot denne måten å gjøre ting på. Det ble brukt med vanvittig godt hell i f eks System Shock 2. Noen som vil utdype motstanden litt for meg? :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...