Gå til innhold

Noen med erfaring med Nikon AF-S DX Zoom-Nikkon?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer objektivet Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 18-200 F/3,5-5,6G IF-ED og lurer på om noen har erfaring med det.

Jeg har Nikon D70 og tar en del bilder av dyr, men som oftest er kameraet med på alt av turer. I dag har jeg standard objektivet som fulgte med som er en 18-55 om jeg husker rett, samt jeg har en eldre og tyngre 80-400mm fra Tokina. Denne blir dessverre ikke tatt med på turer og jeg går derfor glipp av en del muligheter som jeg håper å fikse på med kjøp av dette nye objektivet.

Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med eller kjenner til det. Jeg har lest på nikon sine sider, samt dpreview. Jeg lurer på kvaliteten på objetivet og hvordan det er med tanke på en oppgradering av kamera til D200 eller hva som kommer fra Nikon når jeg skal oppgradere.

Mvh,

Aleksander

ps. om dere ønsker å se noen bilder som jeg har tatt dersom dere vil se bruken min av kamera og hvilken type bilder jeg tar så ta gjerne en titt i mitt fotogalleri

Endret av Gruzuk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaringer med nevnte objektiv, men har det inne som bestilling og forventet levering er i slutten av neste uke (men blir ikke overrasket om det tar ennå litt tid).

Det jeg engentlig skulle kommentere er at Zone Alarm brannmuren ikke er nådig med fotogalleriet ditt. Kun ett bilde vises i hvert galleri, hvorfor vet jeg ikke men ZA er generelt litt kilen på bilder. Mulig du er klar over "problemet".

Lenke til kommentar
Jeg har Nikon D70 og tar en del bilder av dyr, men som oftest er kameraet med på alt av turer. I dag har jeg standard objektivet som fulgte med som er en 17-55 om jeg husker rett, samt jeg har en eldre og tyngre 80-400mm fra Tokina.

6221555[/snapback]

Hehe, hvis det er 17-55/2.8-Nikkoren du bruker, er det fare for at 18-200 blir litt nedtur ;)

Men det objektivet er nok bare standard objektiv ved leveranser til presse og andre yrkesfotografer.

Mange av oss som vurderer eller har i bestilling 18-200, hvis du venter litt, blir det sikkert flust med erfaringer. Jeg har det ikke (ennå), men en relativt kritisk og fotografisk veldig erfaren bekjent anbefaler det varmt.

Lenke til kommentar

Dette er et helt utrolig bra objektiv - helt lyssterkt er det jo ikke, men det hjelper betydelig med VR-funksjonen. Jeg har det på en D200, og tatt bilde av elg som glir foran meg i mørket med VR, tele og ISO3000...

Kort sagt - et kjempeflott allround-redskap. Anbefales! Kom faktisk 2-3 måneder før jeg fikk kamera, så det er det kanskje mulig å få tak i...

PS! Til og med kjørt systemet på DXO-programmet (www.dxo.com) som har korreksjoner ferdig for både linse og alle Nikon-kamera. Rå oppretting av bilder, spesielt vidvinkel.

Jeg vurderer objektivet Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 18-200 F/3,5-5,6G IF-ED og lurer på om noen har erfaring med det.

Jeg har Nikon D70 og tar en del bilder av dyr, men som oftest er kameraet med på alt av turer. I dag har jeg standard objektivet som fulgte med som er en 17-55 om jeg husker rett, samt jeg har en eldre og tyngre 80-400mm fra Tokina. Denne blir dessverre ikke tatt med på turer og jeg går derfor glipp av en del muligheter som jeg håper å fikse på med kjøp av dette nye objektivet.

Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med eller kjenner til det. Jeg har lest på nikon sine sider, samt dpreview. Jeg lurer på kvaliteten på objetivet og hvordan det er med tanke på en oppgradering av kamera til D200 eller hva som kommer fra Nikon når jeg skal oppgradere.

Mvh,

Aleksander

ps. om dere ønsker å se noen bilder som jeg har tatt dersom dere vil se bruken min av kamera og hvilken type bilder jeg tar så ta gjerne en titt i mitt fotogalleri

6221555[/snapback]

Lenke til kommentar

Tips: Prøv å forandre trådens tittel til "Noen med erfaring med Nikon 18-200mm?" eller noe slikt, for i øyeblikket omfatter tittelen nesten samtlige Nikon-brukere...

Selv har jeg ingen erfaring med 18-200mm, men mye erfaring med mange andre Nikon-objektiver :)

Lenke til kommentar

Jeg har Nikon D70 og tar en del bilder av dyr, men som oftest er kameraet med på alt av turer. I dag har jeg standard objektivet som fulgte med som er en 17-55 om jeg husker rett, samt jeg har en eldre og tyngre 80-400mm fra Tokina. Denne blir dessverre ikke tatt med på turer og jeg går derfor glipp av en del muligheter som jeg håper å fikse på med kjøp av dette nye objektivet.

Mvh,

Aleksander

6221555[/snapback]

Objektivet som fulgte med er nok 18-55, ikke 17-55. 17-55 er et proffobjektiv til rundt 12.000. Om du har dette tror jeg nok du vet det godt selv :p

Sjekk ellers disse:

http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.../cat/all/page/1

http://www.kenrockwell.com/nikon/18200.htm

Ja, 18-200 er akkurat det objektivet det gir seg ut for: et all-round-objektiv med fantastisk zoomrange, dårlig lysstyrke, med effektiv VR, ikke superskarpt, men jevnt over bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ingen erfaring med dette da jeg selv bruker Zone Alarm og har ingen problemer, mulig det var serveren som hadde problemer da du forsøkte?

Håper ikke dette er et reelt problem... da har jeg mye å ta tak i for å fikse dette...

Takker for tilbakemeldingen :)

mvh,

Aleksander

Har ingen erfaringer med nevnte objektiv, men har det inne som bestilling og forventet levering er i slutten av neste uke (men blir ikke overrasket om det tar ennå litt tid).

Det jeg engentlig skulle kommentere er at Zone Alarm brannmuren ikke er nådig med fotogalleriet ditt. Kun ett bilde vises i hvert galleri, hvorfor vet jeg ikke men ZA er generelt litt kilen på bilder. Mulig du er klar over "problemet".

6221704[/snapback]

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært så heldig å ha et så lyssterk objektiv hadde jeg vært lykkelig, har nok standard objektivet som fulgte med pakken til forbrukere hvor det er blender 3.5 som er grensen.

Tror nok dette kan bli objektivet jeg kjøper ja.. selv om lysstyrken er et ankepunkt, men VR hjelper jo en del!

mvh,

Aleksander

Jeg har Nikon D70 og tar en del bilder av dyr, men som oftest er kameraet med på alt av turer. I dag har jeg standard objektivet som fulgte med som er en 17-55 om jeg husker rett, samt jeg har en eldre og tyngre 80-400mm fra Tokina.

6221555[/snapback]

Hehe, hvis det er 17-55/2.8-Nikkoren du bruker, er det fare for at 18-200 blir litt nedtur ;)

Men det objektivet er nok bare standard objektiv ved leveranser til presse og andre yrkesfotografer.

Mange av oss som vurderer eller har i bestilling 18-200, hvis du venter litt, blir det sikkert flust med erfaringer. Jeg har det ikke (ennå), men en relativt kritisk og fotografisk veldig erfaren bekjent anbefaler det varmt.

6221979[/snapback]

Lenke til kommentar

Dette høres ut som min type objektiv! Trenger et som jeg kan ta bilder både nært og fjernt og om VR hjelper til nok i mørket er det veldig bra. Hvordan er det på en D70 i forhold til en D200? Blir det noe problemer med tanke på støy eller annet eller er det kun begrensningene i kamera som vil vises?

mvh,

Aleksander

Dette er et helt utrolig bra objektiv - helt lyssterkt er det jo ikke, men det hjelper betydelig med VR-funksjonen. Jeg har det på en D200, og tatt bilde av elg som glir foran meg i mørket med VR, tele og ISO3000...

Kort sagt - et kjempeflott  allround-redskap. Anbefales! Kom faktisk 2-3 måneder før jeg fikk kamera, så det er det kanskje mulig å få tak i...

PS! Til og med kjørt systemet på DXO-programmet (www.dxo.com) som har korreksjoner ferdig for både linse og alle Nikon-kamera. Rå oppretting av bilder, spesielt vidvinkel.

Mvh,

Aleksander

6221555[/snapback]

6222845[/snapback]

Lenke til kommentar
Jeg har ingen erfaring med dette da jeg selv bruker Zone Alarm og har ingen problemer, mulig det var serveren som hadde problemer da du forsøkte?

Håper ikke dette er et reelt problem... da har jeg mye å ta tak i for å fikse dette...

Takker for tilbakemeldingen :)

mvh,

Aleksander

Den gang slo jeg av brannmuren og da kom alle bildene opp, men ikke når jeg slo den på igjen. Nå sitter jeg på en annen pc og kan ikke sjekke.

Lenke til kommentar

Merelig... ikke bra i alle fall, send meg gjerne en mail om dette fortsatt er et problem, kjekt å få vite om slikt!

Den gang slo jeg av brannmuren og da kom alle bildene opp, men ikke når jeg slo den på igjen. Nå sitter jeg på en annen pc og kan ikke sjekke.

6293412[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...