Gå til innhold

Skal bytte radioator...men trenger jeg pumpe?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte engang dette aseteksettet :http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=441

Ettersom tiden har gått har jeg byttet blokker og fått større behov for kjøling. Jeg har derfor bestemt meg for å kjøpe ny radiator. Men så har spørsmålet meldt seg: trenger jeg også ny pumpe? Jeg har cpu-blokk, grafikkortblokk, 2 x ramblokker og chipsetblokk.

Hvilken radioator vil dere anbefalle? jeg tror kanskje denne er bra for mitt system:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=23761

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det ikke dual pro i det settet?

uansett. cooltek tripple er bedre enn både extreme og pro! og pro er bedre enn extreme ved bruk av stille vifter!

med trippel radiator kan du kjøpe noen relativt stille vifter og tilogmed undrevolte de! ah stillhet!

edit: det er hydor l20 i det settet(eller er det l30?)

jeg ville oppgradert siden du har så mange (og relativt restriktive) blokker. men hvis du først skal oppgradere så ville jeg kjøpt noe ordentlig! aller helst en mcp350(ddc) eventuelt en mcp655(d5) hvis du kvier deg fra å gjøre en liten MODD

Endret av eXa
Lenke til kommentar

jepp den er bedre enn begge black icene. btw i utlandet er den mer kjent som swiftech mcr!

jeg ville heller droppet den gamle radiatoren da den triple er mer enn nok og den extra radiatoren vil bare hindre flow og gjøre ting værre!

du kan jo selge den og tjene inn igjen en god del av det du må ut med for ny rad!

Lenke til kommentar

Nei, du trenger ikke tank i det heletatt! Bruk en T-Line! Vurderer selv om jeg skal gå for dette! Men for å ha T-Line, må du også ha en DD Fillport som også koster 100kr for enklere påfylling. Så jeg veit ikke helt hva som er best enda...

Lenke til kommentar
Nei, du trenger ikke tank i det heletatt! Bruk en T-Line! Vurderer selv om jeg skal gå for dette! Men for å ha T-Line, må du også ha en DD Fillport som også koster 100kr for enklere påfylling. Så jeg veit ikke helt hva som er best enda...

6245882[/snapback]

pøh. trenger absolutt ikke en dd fillport. kan bruke hva du vil til å tette igjen enden med!

Lenke til kommentar

pøh. trenger absolutt ikke en dd fillport. kan bruke hva du vil til å tette igjen enden med!

6247074[/snapback]

Noen vil ha det "proft" gjort og andre nøyer med noe som "funker". Hvorfor ikke gjøre det proft med en skikkelig fillport?!! Det er tross alt snakk om 100,-. Hva annet får du for 100,- i dag liksom.....

Lenke til kommentar
Har tenkt litt på dette med hjemmelagd fillport istedenfor vanntank selv. Er det slik at du drar ut slangebettan og fyller på vann? Skulle gjerne hatt en illustrasjon på dette (paint? :p) sånn at det blir lettere å skjønne!

6248268[/snapback]

Du har den som regel rett foran pumpeinntaket. Da har du en forholdsvis lang slangebit som du fyller helt opp med vann, skrur på pumpen til den nesten er tom, fyller opp slangebiten med vann, skrur på pumpen osv...

Noen særinger får til å fylle opp hele systemet uten å skru på pumpa, men jeg vet da søren hvordan de får til det :!:

EDIT: Det er absolutt ikke nødvendig med fillport, men jeg bruker det selv da jeg synes det er det mest praktiske og ikke minst estetisk fineste :) . Du kan bruke hva enn du foretrekker, jeg har også fått anbefalt å bruke en slik "cd-spindel-boks", om du skjønner :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Synes den løsningen virker så snål, for det virker for meg som om vannet går fra pumpa og kan gå opp i slangen til "fillporten" som bare er en blindvei! Det burde vel være en kuleventil nederst ved Y/T-nippelen (den delen som går opp til fillporten) rett etter pumpa?

Lenke til kommentar

Okey! :p Men jeg må altså fylle på såpass mye at det er vann nok i slangen til at det presser strømmen såpass mye ned at det går bortover/videre istedenfor rett opp? Tror jeg skal se til å mekke no nå gitt! :yes: Må bare vaske opp etter pizza'n igår.. =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...