kekepower Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Hei godtfolk, jeg har fått i oppdrag å kjøpe en vifte til nevnte CPU, Athlon 2200+, og lurer på hva dere vil anbefale. Viften som står i nå er IKKE bra nok. Sjekka tempen på den i går, etter stadige kræsjer, og den var på over 85c. Fikk satt ned frekvensen og da funka den helt greit og tempen gikk drastisk ned. Så lurer jeg også på hva som er den "korrekte" måten å bruke den "pastaen" man legger mellom CPU og kjøleribba? Skal man smøre tjukt på eller skal det være et tynt lag? Skal man legge det over hele CPU'en eller bare på midten? På forhånd tusen takk for svar. Mvh Stig-Ørjan Endret 1. juni 2006 av kekepower Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Pasta bruker man et tynt lag av (ellers bare isolerer du). Smør bare på selve kjernen (det sorte kvadratet midt på brikken). Lenke til kommentar
Phalanx Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Vil anbefale denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=20351 Ligger inne mange gode erfaringer på den, i tillegg til at jeg brukte den selv før jeg byttet til S939. Når jeg hadde orginalvifta var cpu'en det som bråkte mest i pc'en min, men etter at jeg bytta til denne var det minimalt med lyd fra den kanten Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Tusen takk for fine svar. Nå har jeg et fint utgangspunkt til å gjøre en god jobb Mvh Stig-Ørjan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå