Heilage Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hei. Jeg tenkte å installere Windows 98 på en gammel PC her, og lurer på hvor jeg kan få tak i en oppstartsdiskett? Er det noe man lager selv, eller? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) OK, jeg har lagd en oppstartsdiskett. Men det funker ikke. Har satt den til boote fra floppy, men den har ikke særlig lyst virker det til. Hva gjør jeg? Endret 1. juni 2006 av Marley Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Får du noen feilmelding? Lyser det i floppy lampa? Kan du lese floppien når du er i Windows? Mao, virker floppyen ellers? Win98 CD kan boote (hvis PC'en kan), så du trenger ikke floppy hvis disken er partisjonert og tom. Det er jo mulig å flytte disken tile en annen PC og lage partisjon (fdisk, primary, active). Eventuellt bare formatere en eksisterende partisjon. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Får du noen feilmelding? Lyser det i floppy lampa? Kan du lese floppien når du er i Windows? Mao, virker floppyen ellers? Win98 CD kan boote (hvis PC'en kan), så du trenger ikke floppy hvis disken er partisjonert og tom. Det er jo mulig å flytte disken tile en annen PC og lage partisjon (fdisk, primary, active). Eventuellt bare formatere en eksisterende partisjon. 6225487[/snapback] Ingen feilmelding, floppyen lyser og jeg kan lese den når jeg er i Windows. Den dropper rett og slett bare å boote fra floppy selv om jeg ber den om det. Kan formatere helt (det er en annen pc enn min primære det er snakk om) og sjekke om jeg får boota direkte fra CDen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå