Fettnabben Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 HeY! Jeg skal nå kjøpe nytt skjermkort og lurer på hva som lønner seg å velge av 2 7900GT 256MB i SLI eller 1 x 7900GTX 512MB? Prisen er ca den samme! Lenke til kommentar
Rugboy Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Når du kjøre SLI så trur jeg det bare det er rammen på det ene kortet som blir brukt, med andre ord får du "bare" 256mb. Men det ska sies at eg ikke helt sikker på dette. Dessuten så er det mer framtidsretta me et kraftig kort til framtidige oppdateringer, enn to mindrekraftige. Ja, selv om de gir bedre ytelse, så hindre det selvsagt framtidige oppdateringe. Endret 1. juni 2006 av Rugboy Lenke til kommentar
weebl Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 2*1900gt i SLI om du ikke bruker begge til grafikken så kan du bruke det ene som fysikkprosessor som gir myyye bedre spillopplevelse!! Lenke til kommentar
Rugboy Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 2*1900gt i SLI om du ikke bruker begge til grafikken så kan du bruke det ene som fysikkprosessor som gir myyye bedre spillopplevelse!! 6220909[/snapback] Regner me u mener 7900gt, right? Uannsett, kan du fortelle åssn dette funker? Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Jeg hadde gått for 1x 7900GTX, helst av merket XFX. Har snakket med mange som har problemer med SLI-løsningen. Og i noen tilfeller blir faktisk ikke ytelsen merkbart bedre. Og vil du ha et fysikk-kort, koster det en 1500,- +/- (Et fysikk-kort kalibrerer objekter som du f.eks. beveger på inne i spill, slik at CPU-en din slepper å "bry" seg om det - dette løfter en stor bør av CPU-en.) Og når PC-en din begynner å bli utdatert, er det alltids mulig å putte på et 7900gtx kort til. Mvh. Endret 1. juni 2006 av jaynuz Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 uansett, så er det bare et spill i dag som støtter fysikk prosessor! (og en demo) Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Spill som/kommer til å støtter PhysX finner du her Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 jada, det er mange som kommer til å støtte, men pr. i dag, så er det bare disse to, såvidt jeg vet, de som er øverst der er slike som kommer til å komme i løpet av 2006 i tillegg til de som allerede har støtte... Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Jepp det er sant tha stoffi....Synes det er synd at BF2 ikke støtter PhysX. Det hadde sikkert sett skikkelig bra ut...er veldig tam og kjedelig de eksplosjonene i BF2... Videoer av PhysX i action kan du se her Endret 1. juni 2006 av Scortech Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 ja, men BF2 er også hovedsaklig et online spill, da krever det mye mer av linja hvis eksplosjonene skal være mye bedre, iallefall hvis rester av biler skal kunne drepe folk når de detter ned. for da må alle eksplosjons kalkulasjonene være heelt like på alle pc'ene osv osv.. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) hehe.Godt poeng..tok meg der..men men..ville sett bra ut for det.hehe De burde absolutt fått støtte for Physx i flatout 1 og 2..Det hadde sett skikkelig bra ut..ser jo faktisk bra ut nå..men ville sikkert sett bedre ut med PhysX.. Men tilbake til selve tråden.. Jeg ville ikke hatt to 7900GTX i SLI. Jeg har et 7900GTX nå og jeg synes at viften/kjøleren på kortet er MEGA stor og et til 7900GTX hadde absolutt ikke vært aktuelt. Da måtte jeg ihvertfall tatt ut mitt X-Fi lydkort og det er ikke aktuelt. Jeg har allerede tatt ut tv kortet mitt:-( Jeg personlig ville gått for to 7900GT i SLI..Hvertfall med tanke på plassen du ville spart... Endret 1. juni 2006 av Scortech Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) hehe.Godt poeng..tok meg der..men men..ville sett bra ut for det.heheDe burde absolutt fått støtte for Physx i flatout 1 og 2..Det hadde sett skikkelig bra ut..ser jo faktisk bra ut nå..men ville sikkert sett bedre ut med PhysX.. Men tilbake til selve tråden.. Jeg ville ikke hatt to 7900GTX i SLI. Jeg har et 7900GTX nå og jeg synes at viften/kjøleren på kortet er MEGA stor og et til 7900GTX hadde absolutt ikke vært aktuelt. Da måtte jeg ihvertfall tatt ut mitt X-Fi lydkort og det er ikke aktuelt. Jeg har allerede tatt ut tv kortet mitt:-( Jeg personlig ville gått for to 7900GT i SLI..Hvertfall med tanke på plassen du ville spart... 6221748[/snapback] Kjøp heller en ny vifte til skjermkortet ditt. Koster ikke mer enn en 300,- +/- Da er det mulig at du sparer deg en del cm (Slike mindre vifter er heller ikke dårligere, og noen ganger lager de dobbelt så lite støy som originalvifta.) Endret 2. juni 2006 av jaynuz Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 hehe.Godt poeng..tok meg der..men men..ville sett bra ut for det.heheDe burde absolutt fått støtte for Physx i flatout 1 og 2..Det hadde sett skikkelig bra ut..ser jo faktisk bra ut nå..men ville sikkert sett bedre ut med PhysX.. Men tilbake til selve tråden.. Jeg ville ikke hatt to 7900GTX i SLI. Jeg har et 7900GTX nå og jeg synes at viften/kjøleren på kortet er MEGA stor og et til 7900GTX hadde absolutt ikke vært aktuelt. Da måtte jeg ihvertfall tatt ut mitt X-Fi lydkort og det er ikke aktuelt. Jeg har allerede tatt ut tv kortet mitt:-( Jeg personlig ville gått for to 7900GT i SLI..Hvertfall med tanke på plassen du ville spart... 6221748[/snapback] Kjøp heller en ny vifte til skjermkortet ditt. Koster ikke mer enn en 300,- +/- Da er det mulig at du sparer deg en del cm (Slike mindre vifter er heller ikke dårligere, og noen ganger lager de dobbelt så lite støy som originalvifta.) 6227784[/snapback] Var det skrevet til meg? hvis ja så har ikke jeg funnet noen kjøler/vifte som er mindre og bedre til mitt kort.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 vel, da har du et drittkort! Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) ja, men BF2 er også hovedsaklig et online spill, da krever det mye mer av linja hvis eksplosjonene skal være mye bedre, iallefall hvis rester av biler skal kunne drepe folk når de detter ned. for da må alle eksplosjons kalkulasjonene være heelt like på alle pc'ene osv osv.. 6221713[/snapback] øyh! dette kan da ikke være rett. grafikken rendres ut i fra datafiler lokalt, det eneste som går over nettet er instruksjoner til hva slags grafikk som skal rendres vel? til dømes: "vis eksplosjon 5 i posison 63,48, vinkel på lyset 180X75 grader" eller noe lignende. også er det opp til fysikkprosessoren å lokalt regne ut hvordan disse server-definerte variablene skal regnes ut og senere tegnes vha skjermkortet. slik har iallefall jeg sett for meg det funker i wow. edit: så ikke den med splintene som skulle drepe, men det er vel neppe det fysikkprosessoren blir brukt til. Å gi et objekt i et 3d miljø en retning og et skadepotensiale kan vel serveren klare. for så å fordele skade etter det. men det er mulig jeg ikke har helt stålkontroll på hva fysikkpu skal gjøre. Endret 7. juni 2006 av Spr0cket Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hehe, artig problemstilling dere har laget. Jeg tror de som lager spill tar høyde for at brukere har forskjellig utregningskraft på maskinene sine. Selv tror jeg at dataene som sendes over nettverk kun inneholder referanser til objekter pluss alle dets egenskaper (healt på en bot, retning, fart, osv..) på en sånn måte at det uansett ikke blir store datamengdene. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Kjøp først et 7900GTX for så å kjøpe et til ved en senere anledning Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Hvordan blir det hvis jeg oppgraderer med enda et XFX 7900GT XXX (hvis det noen gang kommer på lager igjen da ) og i tillegg et sånt Ageia fysikk-kort? Vil jeg kunne utnytte dette eller blir det rent sløseri, siden jeg ser noen her skriver at det andre kortet i SLI kan brukes som fysikk-kort? Men da vil jeg vel ikke få den ca. dobble ytelsen, hvis det andre brukes til fysikk mener jeg? Endret 7. juni 2006 av TXD1979 Lenke til kommentar
Nuvian Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hvordan blir det hvis jeg oppgraderer med enda et XFX 7900GT XXX (hvis det noen gang kommer på lager igjen da ) og i tillegg et sånt Ageia fysikk-kort? Vil jeg kunne utnytte dette eller blir det rent sløseri, siden jeg ser noen her skriver at det andre kortet i SLI kan brukes som fysikk-kort? Men da vil jeg vel ikke få den ca. dobble ytelsen, hvis det andre brukes til fysikk mener jeg? 6257854[/snapback] ageia kort er bortkasta penger,kjøp et 7950 kort. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 ja, men BF2 er også hovedsaklig et online spill, da krever det mye mer av linja hvis eksplosjonene skal være mye bedre, iallefall hvis rester av biler skal kunne drepe folk når de detter ned. for da må alle eksplosjons kalkulasjonene være heelt like på alle pc'ene osv osv.. 6221713[/snapback] øyh! dette kan da ikke være rett. grafikken rendres ut i fra datafiler lokalt, det eneste som går over nettet er instruksjoner til hva slags grafikk som skal rendres vel? til dømes: "vis eksplosjon 5 i posison 63,48, vinkel på lyset 180X75 grader" eller noe lignende. også er det opp til fysikkprosessoren å lokalt regne ut hvordan disse server-definerte variablene skal regnes ut og senere tegnes vha skjermkortet. slik har iallefall jeg sett for meg det funker i wow. edit: så ikke den med splintene som skulle drepe, men det er vel neppe det fysikkprosessoren blir brukt til. Å gi et objekt i et 3d miljø en retning og et skadepotensiale kan vel serveren klare. for så å fordele skade etter det. men det er mulig jeg ikke har helt stålkontroll på hva fysikkpu skal gjøre. 6257680[/snapback] Hehe, artig problemstilling dere har laget. Jeg tror de som lager spill tar høyde for at brukere har forskjellig utregningskraft på maskinene sine. Selv tror jeg at dataene som sendes over nettverk kun inneholder referanser til objekter pluss alle dets egenskaper (healt på en bot, retning, fart, osv..) på en sånn måte at det uansett ikke blir store datamengdene. 6257717[/snapback] du må huske på at det er avanserte fysikkutregninger, og hvis massen til luft skal medregnes, så må de eksakte egenskapene til fragmentene bli sendt over, samt plassering, hastighet, og andre energi data. det eneste som kan rendres lokalt, uansett er påføring av teksturer og andre grafikkmessige ting. men fysikk rendringene må være samkjørte eller lignende med veldig stor nøyaktighet. jeg tror at de vil begynne med at ekplosjoner bare lager et par fragmenter som kan drepe i starten og teste ut dette. dette tror jeg også da vil begrense seg til store fragmenter, og eller fragmenter som ikke blir rendret på stedet av PPU, men er lagret i spillet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå