Gå til innhold

Webside, tilbakemelding på Design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er dette? En fanside for et spill eller noe?

 

Ikke bygg opp sida av kun bilder og ikke bruk tabeller (jada, jeg er konvertert). Liker ikke banneren. Knappene er stygge og det blir altfor mye gress. Fargebruken er kjip. Helt grå bakgrunn er aldri pent spør du meg. Vær forsiktig med gradients og drop shadows. Ser fort veldig uprofft ut.

Lenke til kommentar

Takk, er akkurat det at jeg ikke finner noe spes. som jeg kan forbedre, så jeg vet ikke hva jeg skal forbedre, men vet jeg skal gjøre noen småting med content boksen...Vurderer akkurat nå om jeg skal bruke noe pattern i bakgrunnen..

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

Hei

 

Du har et bra utgangspunkt, men det er en del som kan forbedres. Siden virket forresten kjent, lurer på om jeg har vært innpå den før :hmm:

 

- Synes du bør bytte gråfargen bak teksten. Slik det er nå blir det liten kontrast og slitsomt å lese.

 

- Hovedkollonnen er relativt smal. Mye plass forsvinner i padding og reklame.

 

- Du bør ha en mouseover-funksjon på knappene

 

- En overskrift på banneret, slik at man forstår hva siden handler om, hadde gjort seg.

 

- Jeg synes ikke de diagonale hjørnene nederst passer helt inn med resten.

 

- Du bør ogsp bytte font (hvis det er den du har nå du skal ha).

 

 

 

Lykke til videre :)

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar

Overskrift på banneren kommer.

Mousover funksjon kommer. da tenker du på meny knappene?

Skal prøve å fjerne de hjørnene, ha dem rette igjen..

Hvilken font tenker du på? på content? i såfall så er det bare en tilfeldig font, for å se hvordan det ble med tekst..

Lenke til kommentar

Ting er for overdimensjonert og skyggen på elementene dine må justeres ned. Knappene er også for store . Du må se på helheten av websiden din og se for deg hva som ser mest pent ut. Jeg tror nok hvis du hadde flyttet knappene under banneren og sentrert dem samt gjort dem chrome ville ha passet bedre.

 

Hvis du ser på designet på Champions League tv sendingene så er de rimelig futuristisk. Hvitt, rent og pent design.

Lenke til kommentar
jeg kommer til å bruke tabeller så fu, for mye jobb. Ellers er det lite å hente på kritikken din, visst du kan si hva du ikke liker... Du virker veldig uproff når du kommer med slike kommentarer uten begrunnelser...

6220863[/snapback]

 

"fu" = "Fuck you" ? :nei:

 

I så fall, slapp av litt.

 

Om du synes det var lite å hente på kritikken min så sliter du. Jeg fortalte deg hva jeg ikke likte og jeg sier det igjen:

 

1) For mye gress/tomrom i banneren.

2) Stygge knapper i banneren.

3) For mye grått. Gråfargen på bakgrunnen kan være der, men velg en mørkere tone som står bedre til grønnfargen i banneren.

4) Ukritisk bruk av gradients (news-greia) og drop shadows.

5) Dårlig kode (tabeller, sida består av bilder) Gjør du en jobben i HTML/CSS nå sparer du mye arbeid når du skal oppdatere denne eller lage noe nytt senere.

 

videre:

 

6) Lite pen mouseover effekt på reklameknappene (eller hva det nå er).

7) For stor font (news-delen), ser ikke pent ut når den er feit kursiv.

Lenke til kommentar

Kan du flash??

Hadde vært lurt om du hadde kunnet noe om flash, så kunne du brukt det bildet du har som header og adda buttons til links :thumbup:

Programmene eg bruker til web design er Macromedia (flash og Dreamweaver) og frontpage.

Kan også bruke flashMX til å laste opp :)

Lenke til kommentar

Det jeg synes du kunne ha gjort på denne siden.

Fargen som er i banneren er alt for sterk i forhold til innholdet og resten.

Selve hovedkollonnen med "News" er kanskje litt smal, i forhold til resten?

Kanskje du skulle ha gjort slik at kantene ikke blir så kantete, men litt mer "rund-aktig"?

 

Menyen, skulle du så visst ha hatt en mouseover på. Det hadde gjort seg som bare det :)

 

Ellers har du et godt utgangspunkt i sida di ;)

 

Lykke til videre ;)

Lenke til kommentar

Det var vel en kjent fyr som en gang sa at "People ask for criticism, but they only want praise."

 

Man legger da vitterlig ikke ut et design til kritikk på et forum uten å kunne takle at folk har -veldig- forskjellige meninger om det. Det er vel strengt tatt derfor man legger det ut. Og er det noen som ikke forklarer sine synspunkter grundig nok, ja, da spør man - gjerne høflig - om en liten utdypning. Er man ikke enig, vel, da er man ikke det, men man har i allefall fått enda en tilbakemelding å foholde seg til.

 

Men, nok om det. Det eneste jeg fikk opp på adressen du posta er en testside for Apache, så det blir ikke så mye synsing å komme med fra min side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...