ttd Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Hva i all verden er meningen med tråden? Du er irritert over Apple's monopol? Skal du skape en debatt om det? iPod er nok en av de beste skoleeksemplene på UTMERKET markedsføring noensinne. Kombiner dette med et godt produkt som hele tiden blir videreutviklet, og en bred plattform rundt(iTunes, musikkbutikken dems) så har du en suksess. Selvfølgelig blir dette monopol når konkurrentene ikke har noe nytt å tilby(annet enn mye bedre batterilevetid vel og merke). iPod er mote, iPod er et ikon, iPod er en utmerket mp3-spiller, iPod har sine svakheter, iPod, iPod, iPod, iPod... Kjøp et etui til nano om dere har den i lomma. Verre er det ikke. Og iTunes? Apple tvinger deg like mye til å bruke iTunes som Microsoft tvinger deg til å bruke IE. Tester i VG? Hvem i all verden tar sånne tester seriøst? Spesielt blant oss med tilgang til en datamaskin og (tilsynelatende) kunnskaper om å hente fram langt mer seriøse ting på web? Ja, og en ting til: Hvordan kan noen, på noen som helst måte i det hele tatt, se noe NEGATIVT rundt ekstrautstyr tilbudt av den opprinnelige produsenten samt 3.partsleverandører? Man gir da beng i om Ola Hansen har kjøpt seg iPod-woofer med lær og rosa plysj? Endret 1. juni 2006 av Nemo} Lenke til kommentar
Even. Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Selv har jeg en Ipod 4G fra før "alle" hadde iPod. Det første året, når jeg gadd å bruke veske, var det ikke èn ripe i den. Etter hvert har jeg bare slengt den i sekken og da har den følgelig fått litt medfart. Jeg bruker iTunes til vanlig, så jeg vil nesten si at det er en fordel. Når jeg plugger den inn kommer den opp automatisk og jeg kan ordne og styre med ID-tager. Creatives mediasenter er til sammenligning ubrukelig. Designet på iPod overgår det meste fra konkurrentene. Zen serien til Creative er både klumpete, plastikk-aktig. Den virker mer som noe kjøpt på Brio. IPod er også brukervennlig og "scrollehjulet" til Creative er mye dårligere. Så det så Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Hva i all verden er meningen med tråden? Du er irritert over Apple's monopol? Skal du skape en debatt om det? iPod er nok en av de beste skoleeksemplene på UTMERKET markedsføring noensinne. Kombiner dette med et godt produkt som hele tiden blir videreutviklet, og en bred plattform rundt(iTunes, musikkbutikken dems) så har du en suksess. Selvfølgelig blir dette monopol når konkurrentene ikke har noe nytt å tilby(annet enn mye bedre batterilevetid vel og merke). iPod er mote, iPod er et ikon, iPod er en utmerket mp3-spiller, iPod har sine svakheter, iPod, iPod, iPod, iPod... Kjøp et etui til nano om dere har den i lomma. Verre er det ikke. Og iTunes? Apple tvinger deg like mye til å bruke iTunes som Microsoft tvinger deg til å bruke IE. Tester i VG? Hvem i all verden tar sånne tester seriøst? Spesielt blant oss med tilgang til en datamaskin og (tilsynelatende) kunnskaper om å hente fram langt mer seriøse ting på web? Ja, og en ting til: Hvordan kan noen, på noen som helst måte i det hele tatt, se noe NEGATIVT rundt ekstrautstyr tilbudt av den opprinnelige produsenten samt 3.partsleverandører? Man gir da beng i om Ola Hansen har kjøpt seg iPod-woofer med lær og rosa plysj? 6220907[/snapback] 1. Du er fanb0y 2. Du har misforstått hele greia 3. Ja, meget god markedsføring Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg synest at Creatives Mediasenter er greit nok. Liker heller ikke styremekanismen til iPod, bortsett fra den elendige styremekanismen er iPod og Creative Zen ganske like. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) blabla 1. Du er fanb0y 2. Du har misforstått hele greia 3. Ja, meget god markedsføring 6220953[/snapback] 1. Nei, jeg har ikke min egen iPod engang. 2. Åh? Forklar. Endret 1. juni 2006 av Nemo} Lenke til kommentar
Pug Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg blir også irritert over mennesker som automatisk tenker iPod = MP3-spiller, og tror at det faktisk ikke finnes andre aktuelle produkter på markedet. Om du ser på Apples nye iPod "video" og sammenligner den med Creatives Zen Vision:M vil du se at Vision:M vinner på alle områder bortsett fra at den er minimalt tykkere. Design er en smakssak, og personlig synes jeg Vision:M har et meget bra design. Men pga. fanb0yz og medier som f.eks. VG får folk flest inntrykk av at iPod er den eneste brukbare MP3-spilleren, og kjøper dermed iPod video istedet for Vision:M fordi de har lest på VG at "iPod iz teh winnar" og fordi iPod = status. Ja, Apple lager bra MP3-spillere, men det gjør også f.eks. Creative, men pga. av at Apple har fått tilnærmet monopol, og fordi store medier som f.eks. VG bare fokuserer på iPod, og i tillegg fordi horder av fanboys går rundt og tenker "MP3-spiller = iPod", har ikke andre produsenter så mye til mulighet til å konkurere mot iPod. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg blir også irritert over mennesker som automatisk tenker iPod = MP3-spiller, og tror at det faktisk ikke finnes andre aktuelle produkter på markedet. Om du ser på Apples nye iPod "video" og sammenligner den med Creatives Zen Vision:M vil du se at Vision:M vinner på alle områder bortsett fra at den er minimalt tykkere. Design er en smakssak, og personlig synes jeg Vision:M har et meget bra design. Men pga. fanb0yz og medier som f.eks. VG får folk flest inntrykk av at iPod er den eneste brukbare MP3-spilleren, og kjøper dermed iPod video istedet for Vision:M fordi de har lest på VG at "iPod iz teh winnar" og fordi iPod = status. Ja, Apple lager bra MP3-spillere, men det gjør også f.eks. Creative, men pga. av at Apple har fått tilnærmet monopol, og fordi store medier som f.eks. VG bare fokuserer på iPod, og i tillegg fordi horder av fanboys går rundt og tenker "MP3-spiller = iPod", har ikke andre produsenter så mye til mulighet til å konkurere mot iPod. 6221117[/snapback] Det jeg også har lagt merke til er at mange omtaler iPod som om det skulle være en egen kategori på linje med tv, brødrister og fryseboks. Blir som å si at Whirpool ikke er tørketrommel det er en Whirpool. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Men pga. fanb0yz og medier som f.eks. VG får folk flest inntrykk av at iPod er den eneste brukbare MP3-spilleren, og kjøper dermed iPod video istedet for Vision:M fordi de har lest på VG at "iPod iz teh winnar" og fordi iPod = status. De som leser VG bryr seg uansett ikke om kvalitet. iPod er greit nok, men jeg har lite til overs for Apple. Endret 1. juni 2006 av Skarstad Lenke til kommentar
ttd Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Det jeg også har lagt merke til er at mange omtaler iPod som om det skulle være en egen kategori på linje med tv, brødrister og fryseboks. Blir som å si at Whirpool ikke er tørketrommel det er en Whirpool. 6221175[/snapback] Hadde 80% av alle vaskemaskiner som ble solgt vært en Whirpool skal du ikke se bort ifra at det hadde fått tilsvarende status. Medier vil også alltid skrive mest om de mest populære tingene innen forskjellige kategorier, rett og slett fordi det vil treffe flest mulig av leserne/seerne/lytterne sine. Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 jeg har holdt meg unna ipod lenge, men nå ble fristelsen for stor og jeg angrer ikke, et genialt produkt (ipod nano) Eneste jeg har å utsette er lydkvaliteten. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 For det første, Apple har ikke monopol, de har 75% av markedet. For det andre synes jeg Apple har gjort en kjempejobb med både iPod-ene og markedsføringen (de holder det enkelt og minimalistisk). Jeg valgte min iPod ut ifra design, samme som mobiltelefonen. Jeg mener at det ikke finnes noen mp3-spillere som kan måle seg med iPods design og kvalitetsfølelse. De er stilrene, i motsetning til for eksempel Creatives spillere. Det er bare idiotisk å irritere seg over noe slikt, skyld heller på de konkurrende selskapene som ikke klare å levere varene skikkelig. Det eneste som irriterer meg, er alle som går rundt med Porta Pro rundt nakken : > Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 jeg har holdt meg unna ipod lenge, men nå ble fristelsen for stor og jeg angrer ikke, et genialt produkt (ipod nano) Eneste jeg har å utsette er lydkvaliteten. 6221464[/snapback] Den lille detaljen lydkvalitet ja... men hva betyr det så lenge man har "pen" plastikk? Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Hvorfor det? Porta pro er billig og god lyd, helt genialt for oss ungdom som ikke har så mye penger. Vice; ja du har et poeng, men jeg vil ikke løpe rundt med en murstein i lomma for litt bedre lyd kvalitet, alt i alt mener jeg ipod nano er det beste valget innenfor mp3 spillere, Hjemmepc testet også den og fikk mye velfortjent skryt. Endret 1. juni 2006 av Registrert Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Lydkvaliteten på iPod Nano er upåklagelig så lenge man bytter ut øreproppene med ordentlige hodetelefoner/plugger. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 For det første, Apple har ikke monopol, de har 75% av markedet. For det andre synes jeg Apple har gjort en kjempejobb med både iPod-ene og markedsføringen (de holder det enkelt og minimalistisk). Jeg valgte min iPod ut ifra design, samme som mobiltelefonen. Jeg mener at det ikke finnes noen mp3-spillere som kan måle seg med iPods design og kvalitetsfølelse. De er stilrene, i motsetning til for eksempel Creatives spillere. Det er bare idiotisk å irritere seg over noe slikt, skyld heller på de konkurrende selskapene som ikke klare å levere varene skikkelig. Det eneste som irriterer meg, er alle som går rundt med Porta Pro rundt nakken : > 6221505[/snapback] Å da sier jeg, det er bare idiotisk å irritere seg over noe slikt. Å jo, når folk sier iPod å ikke mp3 spiller, så er det irriterende Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Ja, Apple lager bra MP3-spillere, men det gjør også f.eks. Creative, men pga. av at Apple har fått tilnærmet monopol, og fordi store medier som f.eks. VG bare fokuserer på iPod, og i tillegg fordi horder av fanboys går rundt og tenker "MP3-spiller = iPod", har ikke andre produsenter så mye til mulighet til å konkurere mot iPod. 6221117[/snapback] Du mener at Creative sine spillere er like gode som iPod, men Apple selger mer kun fordi det er mote? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Du mener at Creative sine spillere er like gode som iPod, men Apple selger mer kun fordi det er mote? 6221825[/snapback] Ja, det er rett og slett mote. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Du mener at Creative sine spillere er like gode som iPod, men Apple selger mer kun fordi det er mote? 6221825[/snapback] Ja, det er rett og slett mote. 6221874[/snapback] Noe som slettes ikke er et negativt begrep. Lenke til kommentar
Concubine Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Etter dårlige erfaringer med iPod styrer jeg unna de i framtiden. Nå er det Creative som er tingen. Men jeg bruker enda iTunes til å spille musikk på dataen, jeg kunne ikke tenke meg å bruke noe annet. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Noe som slettes ikke er et negativt begrep. 6221881[/snapback] Nei så lenge det ikke er et søppelprodukt det er snakk om så er det ikke forsåvidt ikke negativt (og Ipod er et solid produkt). Dog er motebegrepet negativt for de som ikke ønsker å henge med i saueflokken. Endret 1. juni 2006 av Vice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå