Neppe Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg har lenge vært irritert over at Ipoden kan dominere mp3 markedet så mye som den faktisk gjør. Det er snakk om monopol fra apple sin side. Ipod bukervennlighet i forhold til andre mp3 spillere For det første så er ipod grei å bruke, det finnes vel ingen tvil om det. Men bare tanken på at du må bruke Itunes for å føre over musikk får meg til å skjelve og grøsse. Det finnes da andre måter å løse dette på en mye enklere måte. Mange mp3 spillere har det så enkelt som "Plug inn og før over" uten noe ekstra programmer. Hvorfor i huleste kan ikke Ipod ha denne muligheten ? Det er bare tøv ifra apple sin side å tvinge brukere til å installere dette tragiske programmet. Pris/Størrelse = En Ipod Nano på 1 gigabyte koster i overkant av 1000 kroner, en på 2 gigabyte koster i overkant av 1500, mens 4 gigabyte koster i overkant av 1800. Du kan altså få over 3 ganger mer for pengene ved å kjøpe en på 4 gigabyte. Det er vel ikke noe å nekte på at de faktisk er billige, iforhold til en god del andre produkter vil jeg si at Ipoden er billig. Iforhold til andre mp3 spillere som knapt er på markedet holder den koken på prisen, faktisk (Klapp Klapp). Fantastiske fingermerker Jeg har ALDRI i mitt liv sett et produkt som så lett får stygge riper og fingermerker, du skal ikke ha denne i mange dager før du merker dette. I det du pakker ut din ipod er du overlykkelig over kjøpet ditt av denne stilfulle dingsen, som overhodet ikke ser billig ut. Etter en uke ser den ut som en søppeldynge som du har hatt i hagen din i 10 år. Kanskje ikke så ille, men ikke langt ifra. Uansett, det finnes produkter som holder bedre kvalitet en dette. Lyd Ja, Ipod har god lyd. Men det finnes faktisk bedre. Creative Zen Micro sine spillere har minst like bra lydkvalitet. Det går ikke ann å klage på lyden til ipod, bare å vite at det finnes spillere med litt bedre eller like bra lydkvalitet. Generelt andre ting For det første, ekstrautstyr. Trenger jeg å si mer ? For det andre, det heter MP3 SPILLER IKKE IPOD. Folk sier heller ipod en mp3 spiller, det irriterer. For det tredje, VG se på hva dere skriver Disse hodetelefonene ble lansert i 1984 med tanke på nyvinningen Walkman. Begge har blitt klassikere, men Koss Porta Pro holder fortsatt koken. De er behagelige å ha på, og ingen i denne prisklassen har bedre lyd. Bruk disse sammen med iPod-en! Bruk disse sammen med mp3-spilleren! Det finnes folk i norge som har andre merker. Uansett, mange vil være uenig med meg. Jeg har ikke noe imot produktet, fordi det er et bra produkt. Det er dens dominanse som irriterer meg. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) konkuranse er bra for alle... Jeg må innrømme at jeg i starten forsøkte å unngå å kjøpe iPod, nettop på grunn av dens markeds dominans, men når jeg så kvalitet, design og spesifikasjoner mot prisen kunne ingen annen mp3spiller matche. Så da ble også jeg en Ipod bruker. Endret 1. juni 2006 av norma_saw Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 iPod kommer til å dominere markedet helt til den får en utfordrer. Per dags dato finnes det ingen spillere som kan måle seg med iPod. iRiver har noe på gang, men sliter med sinnsvake priser og halvdårlig design. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg vil no mene at Craetive sin Zen Micro pent kan konkurere med Ipot Nano Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Ikke når Nano er så til de grader overlegen på design. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Sant. iPod er både konkurransedyktig både siden den er pen, enkel og billig (snakker mest om 30-60 GB her). Jeg irriterer meg over mennesker som har noe imot iPod, kun fordi de ligger på toppen akkurat nå. Det kommer nok noe som kan klare å utfordre iPod en dag, men som Lars sier finnes det ingen nå. Endret 1. juni 2006 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Ganske mange vil være enig med meg i at creative sine spillere er bedre enn ipod rent teknisk, men på design og status er ipod i dag uslåelig. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Det er nok ingen tilfeldighet at iPod har blitt så populær som den har blitt. Husker da en bekjent av meg kjøpte den aller første iPoden i 2002 tror jeg det var. Det var jo trolldom den gang da, på 15 giga. Endret 1. juni 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg gjør klart at jeg har ikke noe imot produktet, tvert imot. Det er bare det monopolet som de driver med, tvinge folk til å bruke Itunes f.eks. For ikke å snakke om alt ekstra utstyr som du IKKE trenger. Men som folk kjøper Lenke til kommentar
Toset Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 At den testen som Vg hadde igår velger å ikke ta med en eneste Creative spiller er jo ikke annet enn merkelig. Creative har mange spillere med Flash minne, og de fleste er veldig mye billigere enn iPod, og som oftest har de flere funksjoner. Som f.eks "Creative Zen Nano Plus 1024MB Black Voicerec,FM Radio & LCD ,USB2.0, Retail" til 800 kroner. Greit, den har ikke en god skjerm som iPoden har, men det har heller ikke iRiver T20. I tillegg har den Radio og opptaks-funksjon, og den er ca halv pris av iPoden. Creative er i tillegg kjent for å ha mye bedre lyd enn iPod, og dette har eg testet selv. (har hørt samme sang på samme hodetelefoner på en Creative Zen og Micro, og iPod Nano og vanlig) Det som irriterer meg er at flere tester, som den på VG igår, er at de velger å utelate den enorme feilen med iPod Nano: nemlig at den blir latterlig fort ødelagt (designmessig, og dette er jo alt iPod er god for imo). Har en kamerat som har en iPod nano, og han var forsiktig med den og hadde den bare i lommen uten nøkler eller mynter. Etter et par uker så ikke skjermen ut, var riper alle steder. En del av skjermen kunne man nesten ikke lese engang. Og dette fikk man ikke igjen på noe forsikring eller garanti. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg er enig at det er irriterende at folk tror iPod = mobil mp3-spiller. Men det samme skjedde jo Sony på 80-tallet. Walkman = mobil kassettspiller. Lenge leve lykkepiller Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Ganske mange vil være enig med meg i at creative sine spillere er bedre enn ipod rent teknisk, men på design og status er ipod i dag uslåelig. 6220398[/snapback] Hvordan da? Jeg gjør klart at jeg har ikke noe imot produktet, tvert imot. Det er bare det monopolet som de driver med, tvinge folk til å bruke Itunes f.eks. For ikke å snakke om alt ekstra utstyr som du IKKE trenger. Men som folk kjøper 6220441[/snapback] iTunes er faktisk et meget godt overføringsprogram, har enda ikke hatt noen problemer med det. Ekstrautstyr? Jeg har aldri kjøpt noe ekstrautstyr. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg har selv Micro Zen. Jeg er ganske fornøyd, men overføringsystemet er også tungvindt med programvaren. iTunes har jeg selv uten å ha iPod. Jeg synes at det er en bra Media Player. Det at folk kaller mp3-spillere for iPod er irriterende, det er jeg enig i. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Bruker også Zen Micro, og med nyeste firmware trenger man ikke noe program for filoverføring... Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 at det er tilgang på ekstra utstyr synes jeg bare er positivt, bakdelen er selvfølgelig at det er svinedyrt... De gir ny eller utvidet funkjsonalitet. jeg har en sånn silikonting uttapå den for å bekytte, og skal snart kjøpe AV-kabel Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hvis man liker iPod men ikke iTunes, så finnes det alternativer. XPlay, for eksempel. Da jeg kjøpte min (første) iPod, fantes det ikke noe iTunes for Windows, men vi ble avspist med en modda utgave av MusicMatch JukeBox. Noe mer tungvint å bruke hadde jeg aldri sett, så jeg var ikke sen med å lete etter alternativer. Xplay integrerer seg med Windows Explorer og håndterer overføring til/fra iPod, og du kan også spille sanger som ligger på iPod. Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Enda en som ikke har råd til Ipod eller hva ? Noen som kan forklare meg over at folk "irriterer" seg over Ipod ? Det blir sånn som å sprenge Mercedes fabrikken fordi alt for mange har den type bil. Jeg har ALDRI i mitt liv sett et produkt som så lett får stygge riper og fingermerker, du skal ikke ha denne i mange dager før du merker dette. Hvis overflaten hadde vært av jern hadde sikkert alle begynt å whine om hvor stygg den er. Ipoden min er nå full av riper men jeg har bare ignorert det, jeg ser det heller ikke så tydelig. Hvis du virkelig går rundt og ser på utsiden hele tiden er det noe galt med deg selv. Tilbehør, ja, mye er dyrt. Andre fabrikanter har sett det og gir ut tilbehør og masse annet tilbehør til deres mp3-spiller som koster 5 øre og lage og sier indirekte "Se her, vi er bedre enn Apple, vi har masse tilbehør". Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hm. Jeg elsker iTunes. Den holder deilig styr på musikksamlingen min, og jeg kan lett organisere iPoden min sammen med iTunes. Flott med smarte spillelister, mange gode alternativer til måter å sortere musikken, egenproduserte spillelister, spillelister over mest spilte sanger and the list goes on. Interfacet i iTunes er noe av det mest oversiktlige og designmessig pene jeg har sett. Det funker, og jeg er fornøyd. Jeg ser på det som en bonus at jeg må bruke iTunes for å overføre musikk til iPoden. Alt blir sortert på samme måte og sangene blir lett å finne fram til. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg vil no mene at Craetive sin Zen Micro pent kan konkurere med Ipot Nano 6220220[/snapback] Zen Micro - Styggere enn iPod, minst like dårlig kvalitet, tre ganger så elendig software (minst) Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg vil no mene at Craetive sin Zen Micro pent kan konkurere med Ipot Nano 6220220[/snapback] Zen Micro - Styggere enn iPod, minst like dårlig kvalitet, tre ganger så elendig software (minst) 6220869[/snapback] Creatives Media Center sak er elendig. Fikk det aldri til å funke med min Zen Extra, men den døde jo uten grunn etter noen måneder og da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå