Mr_Sunde Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Får ikke kjørt prosessoren på mer enn 1050 MHz. 10.5 * 100=1050 Går inn i bios og stiller manuelt FSB til 133 MHz og får ikke starta maskina, må resete bios for å starte opp maskina igjen. Hva er multiplier på denne cpuen? Er det 10.5 (133 FSB) eller 14 (100 FSB)? Er det noen andre som har samme hovedkort og prosessor? Lenke til kommentar
mamruoc Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Når det skjer en feil under POST eller tidlig bootup, blir FSB satt til 100 MHz, og du kommer inn i BIOS automatisk.... Ellers må du sette det til.. Det er 10.5 x 133 MHz HAr samme kombinasjon på serveren... Lenke til kommentar
XAntaresX Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 kan det tenkes at du har rota med no ram instillinger eller no? som CAS latency f.eks. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg har ikke endret andre innstillinger enn CPU hastighet. Kan det være att noen av standard innstillingene ikke er riktige for minnet mitt? Jeg kjører minnet på 133 MHz nå uten problem, men når jeg starter maskinen med samme hastighet på systembuss og minnet(133 MHz) så skjer det ingenting. Noen som har samme HK og CPU? Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Sjekk ut http://www.a7vtroubleshooting.com under CPU related info, der er det forklart. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Takk for svar. Skal prøve å se om jeg finner ut noe der. Evt. oppgrad.bios. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Har du satt over jumper på Hovedkortet ? måtte det på mitt kort. husker ikke hvilken jumper da :sad: se manual. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå