taleg Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Lastet ned, oppgradert fra 5.10 på serveren, lastet ned iso for sikkerhetskyld og konfigurert alt sammen, tok også å bestilte ferdige cd'er fra shipit. moro..Alt i alt tok det meg 6 timer. 3 av dem ble brukt til å få python scriptene mine til å snakke med postgres 8.1 og konfigurere postgres 8.1 (ink portere hele databasen) Vurderer snart å gå helt vekk fra windows eneste jeg må finne ut av er hvordan jeg kan få kjørt et par av favoritt programmene mine (eller tilsvarende) på ubuntu, trenger vel også en windows pc til spill (desverre). Liker vi ubuntu ? JA Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Wine fungerer rimeleg bra til å kjøre Windows applikasjoner. Eg vil helst sleppe å redigere på Xorg fila for å få TV-UT. Sitter på Intel på laptop som er heilt håplaust til TV-ut og grafikk. Og Nvidia på min desktop som er bare håplaus på TV-ut. Det vil nok bli betre over tid håper eg Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Får ikke det til å fungere, trenger vist noe fra wiki.x.org eller noe sånt, hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Menne, hvorfor tøyser alle sammen med å laste ned isoene for å oppgradere fra 5.10 til Dapper? Dere vet at dere lett kan gjøre oppgraderingen vha. update-manager, sant? Det er bare å trykke Alt+F2, og taste inn kommandoen gksudo "update-manager -d" , så vil den poppe opp med en fin veiledning som automatisk laster ned og installerer alle oppdateringer som er nødvendig for å få oppgradert systemet fra 5.10 til 6.06. 6223359[/snapback] hvorfor "-d" der? Dapper er da ingen beta/release candidate lengre? Update-manager skal forsåvidt varsle ifra at en ny versjon har kommet, bare du åpner den nå. 6228814[/snapback] Hmmokei. Trodde -d flagget var for å la update-manager kjøre komplett dist-upgrade, noe den ellers ikke gjør. Finnes ingen manpage for update-manager, så det er ikke lett å vite hva det egentlig er til... Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Har brukt ubuntu 5.10 før. Skal ta meg en titt på den nye breezy badger versjonen som jeg laster ned fra http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/current/ nå. Forrige versjon var super, men jeg fant ikke drivere til PCMCIA Com1 (ikke 3com) kortet som jeg har satt i en av laptopene. Skal se litt nøyere på listen over støttede kort når jeg får tid. http://ndiswrapper.sourceforge.net/mediawiki/index.php/List Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Alright. Lastet ned AMD64 versjonen, fin fin hastighet. Brente ut iso'en, og bootet fra cd'en. Valgte det øverste valget. Men nå står det Deompressing Linux... done. Booting the kernel. Sånn har det vært noen minutter. Jeg kan skrive inn ting... Noe som må tilføres? Lenke til kommentar
a_f Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Noen som klarte å få lyden til å fungere på en bærbar pc med Intel ICH6 HDA og Realtek ALC260 brikke? Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Damn, installeren til 6.06 er det beste jeg har vært borti Og det meste ser ut til å funke på laptopen min. Har ikke fått prøvd wireless enda, men det går sikkert. Noe Intel 2100-greier. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Ifølge Adept Manager i Kubuntu 6.06 skal både Firefox og Thunderbird være installert, men hvordan skal jeg finne frem til programmene? Lenke til kommentar
Valent Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 gstavdal: trykk Øverst til venstre på "applications" så --> internett --> Firefox webbrowser. jeg sliter selv ganske så mye, klarer ikke å få wlan til å funke, eth1, hver gang jeg aktiverer den så skrur den seg av, av seg selv mye køddent og for de som er i tvil om de skal bytte til linux er det vel så å si litt usikkert om man bør. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 gstavdal: trykk Øverst til venstre på "applications" så --> internett --> Firefox webbrowser. jeg sliter selv ganske så mye, klarer ikke å få wlan til å funke, eth1, hver gang jeg aktiverer den så skrur den seg av, av seg selv mye køddent og for de som er i tvil om de skal bytte til linux er det vel så å si litt usikkert om man bør. 6230979[/snapback] Ja jeg vet det er slik i Ubuntu, men det var Kubuntu jeg lurte på Men anyway, jeg er tilbake i Ubuntu nå, synes det var enklere enn Kubuntu. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Får ikke det til å fungere, trenger vist noe fra wiki.x.org eller noe sånt, hva skal jeg gjøre? 6229599[/snapback] Wine? Eller noe annet? Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Skjønner ikke hva du mener, kan du spesifisere? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg har prøvd Ubuntuen så vidt på én pc, og skal legge den inn på flere pcer snart. Innstallasjonen gikk smertefritt, og det er ganske genialt med innstallasjon fra live-cd. PCen kan brukes under innstallasjon Ingen hjelp å få?? 6231443[/snapback] Når fikk du meldingen? Under innstallasjon? Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Ja, det var noe grafikkgreier og så sto det at jeg skulle besøke wiki.x.org for mer informasjon, men bli ikke klokere av den grunn Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Ja, det var noe grafikkgreier og så sto det at jeg skulle besøke wiki.x.org for mer informasjon, men bli ikke klokere av den grunn 6231644[/snapback] Var det noe med "Failed to start the X server..."? Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Ja, det var det. Vet du hvordan jeg fikser problemet? Lenke til kommentar
a_f Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Ja, det var det. Vet du hvordan jeg fikser problemet? 6231755[/snapback] Slik fikset jeg det på min pc: sudo apt-get install xorg-driver-fglrx sudo apt-get install linux-restricted-modules-$(uname -r) sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg og i det vindue som kommer velger du fglrx drivere istedet fot ATI... Men du må ha internettilgang... Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 HVor fikser du det? under instalasjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå