SlimG Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Kubuntu 6.06 i386 (live installasjon) Kubuntu 6.06 amd64 (live installasjon) Kubuntu 6.06 powerpc (live installasjon) Kubuntu 6.06 i386 (tekst installasjon) Kubuntu 6.06 amd64 (tekst installasjon) Kubuntu 6.06 powerpc (tekst installasjon) Ubuntu 6.06 i386 (live installasjon) Ubuntu 6.06 amd64 (live installasjon) Ubuntu 6.06 powerpc (live installasjon) Ubuntu 6.06 i386 (tekst installasjon) Ubuntu 6.06 amd64 (tekst installasjon) Ubuntu 6.06 powerpc (tekst installasjon) Endret 1. juni 2006 av SlimG Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Kubuntu screenshots. KDE 3.5.3. http://shots.osdir.com/slideshows/slidesho...+rc+screenshots Lenke til kommentar
master air Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Virker spennende, tror jeg skal prøve den senere i kveld. Dette blir min første gang med Linux, håper jeg blir fornøyd. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Wow!!. Det var den raskeste installeringen jeg har sett av et operativsystem noen gang. Svarte på noen spørsmål så ordnet den resten på noen minutter. Microsoft pass dere for Ubuntu sier jeg. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Må jeg ha to partisjoner ledig for å installere Ubuntu? Går det an å kjøre dette samtidig med Vista? Lenke til kommentar
ersa Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Du trenger bare en partisjon. Innstalasjonen lager det den trenger. Dette var hvertfall tilfelle med 5.10 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Må jeg ha to partisjoner ledig for å installere Ubuntu? Går det an å kjøre dette samtidig med Vista? 6221912[/snapback] Kjøre samtidig? Du kan ha så mange operativsystem du nesten ønsker på en pc, men for å kjøre de samtidig må du ha støtte for virtualiséring. Men om du mener å ha Ubuntu og Vista samtidig lagt inn på samme pc så skal det gå fint. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Må jeg ha to partisjoner ledig for å installere Ubuntu? Går det an å kjøre dette samtidig med Vista? 6221912[/snapback] Du må ha to for å kjøre den sammen med ett annet operativsystem (f.eks. Windows) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Er det 2.6.16.19-kernelen som er med i denne versjonen? 6220636[/snapback] Nupe. jorgis@jorgis:~$ uname -r2.6.15-23-386 Ubuntu Linux er ifølge DistroWatch verdens mest populære Linux-distribusjon. Nei, den er mest sannsynlig IKKE verdens mest populære distro, det mistenker jeg RHEL eller SLES for å være. Derimot har Ubuntu linux flest sidevisninger på sin dedikerte distro-side hos distrowatch. Tallene sier absolutt ingenting om hvor mange som faktisk bruker det, siden man kan besøke distro-siden uten å ha installert distroen. Det sier litt om almenn interesse, men har ingenting med hvor mange som bruker den å gjøre. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hva kreves det for å kjøre Ubuntu 6.06? Sitter å vurderer om jeg skal innstallere det på en litt eldre maskin. Lenke til kommentar
jeg_er_lur Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hva kreves det for å kjøre Ubuntu 6.06?Sitter å vurderer om jeg skal innstallere det på en litt eldre maskin. 6222209[/snapback] http://www.ubuntu.com/download/releasenotes/606 Lenke til kommentar
mintman Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg er ikke en Linuxmann, men etter å ha testet Ubuntu 5.10 en stund er jeg meget fornøyd. Gleder meg til denne. Lenke til kommentar
jeg_er_lur Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Norsk speil: 3 M/s http://mirror.trivini.no/ubuntu-iso/6.06/ Endret 1. juni 2006 av jeg_er_lur Lenke til kommentar
quakie Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Dette var en gledelig nyhet. Har tidligere prøvd 5.10 live-cd. Vurderer sterkt å installere denne. Hvis det er sånn at den ordner partisjoner og alt selv? Jeg har bare en disk som heter C:. Vil det gå greit fordi? Bare av ren nysgjerrighet lurer jeg på om det går an å kjøre dette på en ekstern harddisk? Lenke til kommentar
jeg_er_lur Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Bare av ren nysgjerrighet lurer jeg på om det går an å kjøre dette på en ekstern harddisk? 6222317[/snapback] Hvis maskinen din klarer å boot fra ekstern disk skulle det gå fint! Lenke til kommentar
Xell Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 quakie: det må være litt ledig plass på den hardisken. Altså upartisjonert. Dette kan fikses med Partition Magic eller lignende. Når du har litt (2-3GB) ledig harddisk er det bare å boote med cden og installasjonen fikser resten selv Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Gleder meg allerede til å laste ned denne i natt. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 quakie: det må være litt ledig plass på den hardisken. Altså upartisjonert. Dette kan fikses med Partition Magic eller lignende. Når du har litt (2-3GB) ledig harddisk er det bare å boote med cden og installasjonen fikser resten selv 6222341[/snapback] ? Hva mener du? Hvis jeg f.eks har 10 GB ledig på den ene C: disken trenger jeg ikke gjøre noe mer? Disken er jo ikke partisjonert når jeg bare har en C:-disk? Jeg trenger vel ikke PM da? Jeg må uansett frigjøre litt plass på disken . Lenke til kommentar
sim Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Området Ubuntu skal installeres på må være uformatert. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 ubuntu installeren kan resize en eksisterende partisjon for å lage plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå