Don Juan Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg har et gainward gerforce 6800 gold edition, det følger med et program for å overklokke. Så jeg har klokka det opp en del, og når jeg spiller hender det at det blir så varmt som 75grader. Da stopper grafikken opp ca 15-20 sekunder, og fortsetter igjen når temperaturen har synket noen grader. Det jeg lurer på da, er om det er farlig for skjermkortet å være 75grader varm? Eller tar det ingen skade? Lenke til kommentar
araziel Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Tar jeg ikke feil er oppgitt temp for 6800 godt over 100 grader (120-125 ellerno) før det går skeis. At det stopper det på 75 virker svært rart da flere stocks jeg har sett har gått iallefall til 70. Når sjekker du temperaturen? Har du f.eks rivatuner og monitorer tempen så du vet hva den var _når_ du spilte? Eller alt-tabber du ut og sjekker? For tempen synker glatt iallefall 5 grader på tiden det tar, sikkert mer. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Jeg har et gainward gerforce 6800 gold edition, det følger med et program for å overklokke. Så jeg har klokka det opp en del, og når jeg spiller hender det at det blir så varmt som 75grader. Da stopper grafikken opp ca 15-20 sekunder, og fortsetter igjen når temperaturen har synket noen grader. Det jeg lurer på da, er om det er farlig for skjermkortet å være 75grader varm? Eller tar det ingen skade? 6219841[/snapback] Det du beskriver ligner mye på en "core slowdown" Kortet gjør det automatisk når det blir for varmt... Altså, at det skrur ned klokkehastighetene, til det blir passende temp igjen og skrur opp igjen. Derfor henger spillene... Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Nei, 75 grader er ikke skadelig på kort sikt iallfall, ikke temperaturer på 80-90 grader heller. Det finnes ingen fasit for hva som er "bra" temperatur, bortsett fra at lavest er best med tanke på kortets holdbarhet. Nå er varigheten så lang at det i de fleste tilfeller ikke er et problem likevel. Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Takker for svar Har nå muligheten til å se på varmegradene på både CPU og noe som jeg tror er varmen på selve kortet (?). Jeg ser at spillet ikke henger ved 75 grader. Det har ved én anledning hengt seg opp i noen få sekunder ved 85 grader. Om i det hele tatt skyldes varmegradene, vet jeg ikke. Det kan være en tilfeldighet. Men betryggenes å høre at kortene takler enda mer varme enn det jeg har opplevd. Da har jeg to spørsmål til: For å se varmegradene så kjører jeg dualview. Altså spillet på den ene skjermen, og programmet som viser temperaturene i et vindu på skrivebordet på den andre skjermen. Får jeg mindre ytelse og fps når jeg kjører dualview osv, mot at jeg kjører kun én enkelt skjerm? (siden grafikkkortet må arbeide med informasjon til 2 skjermer) Er det eneste farlige med overclocking av skjermkortet, at det kan bli for varmt? (da tenker jeg kun på fysiske skader, ikke at det kan oppstå ustabilitet, artifacts osv.) Endret 21. juni 2006 av Naitsan Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 På mitt GeForce 5800-kort er slow-down grensen på 140 grader, mens på 7800GT-kortet mitt så er det på 115 grader slow-down temperatur Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 hvordan finner du ut hva slow-down grensen er? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 DU går inn i Nvivia display-programmet og sjekker tempen derfra. I det vinduet skal også core slowdown temp være nevnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå