Gå til innhold

Nokia 6131 - Lesertest


Anbefalte innlegg

jeg har hatt nokia 6131 et par uker nå og ikke oppdaget noen såkallte "bugs" på den.. men jeg har oppdaget det med klokka på ytterskjermen at den viser f.eks bare 12:0 istedet for 12:04.. men som sagt er det bare å åpne og lukke tlf. så er kl normal igjen..

 

er VELDIG fornøyd med mobilen sålangt...

kamera kunne kanskje vært bedre men jeg har jo vært "bortskjemt" med kameraet på SE k750i. hehe.. men ellers er alt flott.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

snubbel og Flamy:

 

Den buggen dere viser til skal jeg kunne leve med.

 

6131 er forresten produsert i Ungarn.

 

Ja, jeg har faktisk vært og kjøpt den! Har jo en flott 6233 da, men da jeg var innom mobilbutikken i annet ærend, og fikk se 6131, var jeg solgt.

 

Utseendet er det delte meninger om, men jeg likte det godt. Innerskjermen var ganske stor. Og så var det tastaturet: Svært behagelig, både å trykke på, og for omgivelsene. Man hører såvidt kneppene. Navigasjons- og menytaster var også svært behagelige.

 

Nå skal jeg teste den ut, for å se at den funker fint, og så får jeg få 6233 ut på "markedet".

Lenke til kommentar

Lurer meg grønn på hva denne funksjonen er:

 

"Trådløs oppdatering av fastvare"

 

Betyr det oppdatering av firmware OTA? Det hadde jo vært kjekt.

 

Ser i menyene til telefonen (Innstillinger > Telefoninntillinger > Telefonoppdateringer) at man kan velge "Gjeldende prog.detaljer", dvs visning av firmwareversjon. Det er også et annet valg, "Installer oppdatering". Det er grået ut.

 

Kanskje dette valget blir tilgjengelig når ny firmwareversjon foreligger.

 

Det går jo an å håpe!

Lenke til kommentar

Prøvde å sende en melding til meg selv for å teste om funksjonen "Lyseffekter" virker. Har forstått det slik at man varsles med lys i ytterdisplayet dersom meldingen ikke blir lest.

 

Selv om denne funksjonen var aktivert, kom ikke noe lysvarsel. Men konvoluttikonet var på plass.

 

Brukte et fargetema jeg lastet ned fra Nokia ("Candy"), men skulle vel ikke ha noe å si.

 

OPPKLART!

 

Lyseffektene virker de! Man varsles med 4 korte blink med displayet hvert 30. sekund.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

En ting jeg liker (av mange) med 6131, er at lyset i displayet holder mye lengre enn de vanlige 15 sekunder hos Nokia (gjelder Series 40, der lyset ikke kan justeres mht lengde, jaja, ikke andre ting heller).

 

Dersom man wapper eller skriver SMS, må man normalt tåle at "lyset går" så altfor fort. På 6131 holdes lyset på i omtrent 30 sekunder, først med full styrke, og deretter med redusert belysning.

 

Det krever jo noe mer av batteriet, men skitt au. Synes dette er mer nytte enn ulempe.

 

For øvrig er displayet konge. Har sammenlignet den side om side med 6233, og forskjellen er klart merkbar, i 6131s favør. Og 6233 har ingen dårlig skjerm, bare så det er sagt!

 

6131 er en av de nokiatelefonene jeg har likt klart best.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Jeg har falt helt for denne telefonen, :love: håper de snart får den inn i butikkene der jeg bor. Men jeg lurer på noe:

er det vibrasjons-varsling, når lydløs, på tlf?

forstår jeg det riktig at det lille dispalyet blinker, hvert 30 sekund eller noe, når det er tapt anrop / innkommende melding?

I så fall er dette en telefon jeg bare MÅ ha :w00t:

Lenke til kommentar

det er vibrasjon i mobilen på lydløs. du kan velge om du vil ha den på eller av.. ytterdisplayet blinker 4 ganger hvert 30.sek. hvis du har et ubesvart anrop eller et sms....

 

underbittet er ikke stygt. det kler mobilen veldig godt og gjør at mobilen er mye bedre å holde i....

 

jeg er superfornøyd med mobilen. eneste ulempe er at det ikke er noe kameralys.. bildene blir ikke noe særlig hvis du ikke har godt lys.. men bildene blir helt greie...

Lenke til kommentar
det er vibrasjon i mobilen på lydløs. du kan velge om du vil ha den på eller av.. ytterdisplayet blinker 4 ganger hvert 30.sek. hvis du har et ubesvart anrop eller et sms....

 

underbittet er ikke stygt. det kler mobilen veldig godt og gjør at mobilen er mye bedre å holde i....

 

jeg er superfornøyd med mobilen. eneste ulempe er at det ikke er noe kameralys.. bildene blir ikke noe særlig hvis du ikke har godt lys.. men bildene blir helt greie...

6422602[/snapback]

 

 

Synes underbittet er sjarmerende, og telefonen virker slankere (uten at den egentlig er det). Set ut som telefonen smiler :D

 

Kameralys kan man saktens få! Kjøp en minilykt på f.eks Biltema. Den har en ganske kraftig lysdiode. Lykten henger i en nøkkelring.

 

Les om den her:

 

LED "superbright"

Med nøkkelring. Perfekt mini- (LED) lysdiodelampe for å lyse opp nøkkelhullet i mørket. Bruker 2 stk. CR 2016 3 V litiumbatterier (inngår). Miniformat, samt utstyrt med nøkkelring. Passer til å sette i nøkkelknippet.

 

Produktnr. 24-218. Koster en tier.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

Nylig kjøpte jeg 6131 til meg og min datter, siden vi skulle ikke skulle ta feil av mobil valgte vi hver vår farge, hun sølv og jeg svart. Vi har ventet en stund på de mobiler! Flotte skjerm og fin i bruk!

Etter en uke bruk ser vi forskjell på de to, lilleskjermen hennes viser dato først og klokke etterpå, på min viser det begge i lukket tilstand,

den andre forskjell er hun kan velge å ha automatisk tastelås på. jeg kan ikke se den i meny, vil gjerne ha en slik funksjon,

den tredje forskjell på min er firmaware er V 03.50 og dato er 31-03-06

hennes er V 03.70

12-05-06

hun kan søke etter å laste ned oppdatering

min kan ikke,,,,,

noe jeg kan gjøre med det og melde om dette?

Takk for evt. tips om link til firmaware her til meg!

Hilsen

Leif

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

oi! Så da har de forskjellige firmware versjonene forskjellige funksjoner.. Tror jeg får ta min inn på oppdatering så jeg får automatisk tastelås og slikt.. Automatisk tastelås er noe jeg har savnet på denne mobilen fordi jeg kommer hele tiden ani kameraknappen når den ligger i lommen. Så har nokia lansert en funksjon hvor man kan oppdatere selv på nyere firmware? Hmm :x

 

- hsds

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp anskaffet 6131. Veldig godt fornøyd! Denne er med siste firmware, så jeg har f.eks automatisk tastelås. Den har alt jeg ønsker + mer...

Det meste står jo veldig bra beskrevet i den glimrende testen av Snubbel.

 

Den beste måten å forstå at en mobil er bra, er at det er absolutt ingenting som irriterer (tungvinte menyer, treghet o.l) og at en ikke føler at noe mangler. Så for meg er dette i øyeblikket en perfekt mobil! Jeg er enig i at kameraet kunne vært bedre, men siden det ikke irriterer meg på noen måte, så...

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt telefonen siden den kom og jeg kan ikke si jeg merker til noe mye skit på skjermen. Det er litt støv i kantene og ellers et lite belegg langs kantene med fett osv men det er pga jeg bare tar og renser skjermen kjapt med tskjorten eller noe og da kommer jeg ikke helt inntil kantene. Skjermen sitter litt nedi telefonen men tror ikke det skal være noe problem å få renset skjermen helt hvis du vil :) Legger ikke merke til dette "belegget" så lenge skjermen er på..

 

- hsds

Lenke til kommentar

Fikk min 6131 fra gsm.no idag. Men stusser litt på den utløsermekanismen på min telefon.

Trådstarter beskriver at han holdt på å miste telefonen når han trykte inn åpne knappen.

 

Min versjon åpner bare litt, så må jeg bruke tommelen for å åpne den helt opp...

Noen andre som kan bekrefte eller avkrefte om det er noe galt med min modell, eller har de modifisert fjæren på den nye batchen av telefoner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...