skyhawk Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Driver å titter litt rundt på forumet her, og det er enormt mange som fyrer av masse penger til denne nye sokkelen, AM2. Den eneste forskjellen er jo kun DDR2 støtte. Jeg leser litt rundt på nett, og det ser ikke ut som den store forskjellen mellom disse. I benchmarks ligger de veldig tett oppi hverandre, og i enkelte tester/benckmarks yter AM2 faktisk noe dårligere. Ta også en titt på denne videoen, fant den bare tilfeldig på Google: http://video.google.com/videoplay?docid=68...982008445&q=amd Les også en sammenlikning av AM2 og 939 her: http://www.it-review.net/index.php?option=...d=529&Itemid=91 Hvilken forskjell/og ytelse vil man merkbart kunne se fra disse to sokkelene? Endret 31. mai 2006 av skyhawk Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Det er nok flere forskjeller enn kun DDR2, det er nye chipset på HK, nye Kjerner i CPU osv.. Forskjellen jevnt over pr idag er noen få % i AM2 sin favør. Etterhvert som sokkelen blir mer "moden" så vil f.eks CPUer til AM2 komme i 65nm versjoner, noe de visstnok ikke skal gi ut på socket 939 (ubekreftet). Støtte for høye hastigheter på minne er også noe å se frem til på AM2 sokkelen. Såvidt jeg ser det er det ingen grunn til å bytte ut et bra socket 939 system med AM2 ennå (spesielt ikke for de som har mye og bra minne). Dette er bare sånn jeg har forstått det så kan ta feil, har ikke lest på AM2 alt for mye ennå da jeg har et ok socket 939 system som holder en liten stund til. Lenke til kommentar
kjakangund Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) De testene jeg har lest hvor de har testet s939 mot AM2, så er faktisk s939 hakket raskere. Må helst overklokke minnet til 800+ for at AM2 skal ha noe overtak. Fordelen med AM2 ligger nok heller i at det er fremtidsrettet + nye chipset som fikser opp gamle problemer(nvidia). Endret 2. juni 2006 av kjakangund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå