Gå til innhold

Billigere å handle som organisasjon?

Anbefalte innlegg

Hei, har hørt flere ganger at man kan kjøpe ting til innkjøpspris og uten mva når man har bedrift, stemmer dette?

Og vi er en frivillig organisasjon som er registret i Brønnøysundregistrene så vi har et organisasjons nummer, vil dette da kunne hjelpe oss til og handle til innkjøps pris til arrangementene våre? Nå snakker jeg om blant annet mat.

Og kan man kjøpe nettverksutstyr til en billig penge hvis man er en registrert organisasjon?

Hvis noen ikke helt skjønte hva jeg mente så bare si ifra så skal jeg foklare dypere hva jeg snakker om.

PS: Er ikke helt sikker på om dette er helt riktig kategori og poste i men fikk ikke bestemt meg for hvor det passa så la det her i steden. Hvis dette er feil så oppfordrer jeg en moderator til og flytte posten.

På forhånd takk for alle svar.

Endret av uro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drister meg til en liten *bump* her jeg, er det ingen som vet om det blir billigere og handle hvis man handler som organisasjon? Da snakker vi om det er mulig og kjøpe fra leverandører osv.

Lenke til kommentar

Når du handler på komplett (f.eks.) så er det vel bare å registrere en ny bruker som "Firmakjøp" istedet for privatbruker, så slipper du vel MVA...(men må kanskje dokumentere bedrifts/organisasjonsstatus på en eller annen måte..det vet jeg ikke noe om)

Du får ikke automatisk innkjøpspris. Det blir det den individuelle distributør som velger om de vil betjene sluttbrukere på det aktuelle feltet. Norek gjør det ikke f.eks.

Lenke til kommentar
Når du handler på komplett (f.eks.) så er det vel bare å registrere en ny bruker som "Firmakjøp" istedet for privatbruker, så slipper du vel MVA...(men må kanskje dokumentere bedrifts/organisasjonsstatus på en eller annen måte..det vet jeg ikke noe om)

Du får ikke automatisk innkjøpspris. Det blir det den individuelle distributør som velger om de vil betjene sluttbrukere på det aktuelle feltet. Norek gjør det ikke f.eks.

6223422[/snapback]

Ok, takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...