Gå til innhold

Problemer med nVidia raidkontroller

Anbefalte innlegg

Etter å ha kjøpt meg en ny 320GB WD disk, så jeg meg nødt til å bruke den innebygde nVidia raidkontrolleren på hovedkortet, da jeg allerede bruker Silicon Image kontrolleren på 2 andre disker.

Problemet er da som følger: Windows fant ikke disken til å begynne med, verken i device manager eller i diskmanager. Men etter å ha satt opp disken som et raid0 array (med 1 disk(!) ) så finner jeg den. Er det virkelig så tungvint at man ikke kan bruke en disk på denne kontrolleren uten å lage et raidarray av den? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, jeg prøvde det, men da fant ikke windows disken i det hele tatt.

Men med en gang jeg gikk inn på raid menyen, og lagde et raid array med kun ÉN disk, så funka alt perfekt i windows.

Håper ikke det har noe å si at jeg har et raid0 array på 320GB, som inneholder bare 1 disk. :roll:

Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort har du? Er du sikker på at ikke du blander nVidia-kontrolleren og SI? Det pleier å være SI-kontrolleren som er vrang, og som man må sette opp RAID på. Jeg kjører 1 disk på nV-SATA og to på PATA på et A8N-SLI Premium, og har ikke måtte gjøre noen besvergelser for å få diskene til å virke.

Endret av HeltNils
Lenke til kommentar

MSI K8N Diamond Plus nForce4 SLi 16x

Nei, SI kontrolleren har bare 2 SATA porter, og de blir brukt på 2x120GB Maxtor Disker i Raid0. Virka også helt perfekt når jeg brukte de 2 diskene separat en liten periode.

Nvidia kontrolleren har 4 porter, og port 1 blir nå brukt av WD Caviar SE 320GB disk, som jeg ikke hadde nubbjsans til å se før jeg lagde raid av den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...