Tåkefyrste Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Etter å ha kjøpt meg en ny 320GB WD disk, så jeg meg nødt til å bruke den innebygde nVidia raidkontrolleren på hovedkortet, da jeg allerede bruker Silicon Image kontrolleren på 2 andre disker. Problemet er da som følger: Windows fant ikke disken til å begynne med, verken i device manager eller i diskmanager. Men etter å ha satt opp disken som et raid0 array (med 1 disk(!) ) så finner jeg den. Er det virkelig så tungvint at man ikke kan bruke en disk på denne kontrolleren uten å lage et raidarray av den? Lenke til kommentar
krolf Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hvis du bare har en vanlig disk på NVIDIA kontrolleren, er det bare å sette opp i bios at den skal stå til IDE og ikke raid. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 vel, jeg prøvde det, men da fant ikke windows disken i det hele tatt. Men med en gang jeg gikk inn på raid menyen, og lagde et raid array med kun ÉN disk, så funka alt perfekt i windows. Håper ikke det har noe å si at jeg har et raid0 array på 320GB, som inneholder bare 1 disk. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Hvilket hovedkort har du? Er du sikker på at ikke du blander nVidia-kontrolleren og SI? Det pleier å være SI-kontrolleren som er vrang, og som man må sette opp RAID på. Jeg kjører 1 disk på nV-SATA og to på PATA på et A8N-SLI Premium, og har ikke måtte gjøre noen besvergelser for å få diskene til å virke. Endret 1. juni 2006 av HeltNils Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 MSI K8N Diamond Plus nForce4 SLi 16x Nei, SI kontrolleren har bare 2 SATA porter, og de blir brukt på 2x120GB Maxtor Disker i Raid0. Virka også helt perfekt når jeg brukte de 2 diskene separat en liten periode. Nvidia kontrolleren har 4 porter, og port 1 blir nå brukt av WD Caviar SE 320GB disk, som jeg ikke hadde nubbjsans til å se før jeg lagde raid av den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå