Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

spørsmål ang navigasjon på Silent Hunt 3

Anbefalte innlegg

heisann

Skaffet meg SH3 idag.. Så kom jeg til første traning der jeg skal navigere gjennom en kanal, ikke vanskeligste greia..

Men hva betyr "mot sse"?

Finns det en Navigasjon for dummies et sted, eller er det noen som gidder å fortelle basic navigasjons reglene?

-EvenruD-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne er veldig grei å bruke i Silent Hunter III. Dersom du trykker på ?-tegnet oppe til høyre når du er i Navigasjonskartet (F5) og så trykker på måleinstrumentene dine, vil du få bedre instrumenter enn om du kun trykker på dem direkte.

Merk at du må ha en oppdatert versjon av spillet pga av dette ble inkludert i en patch.

SH III er utrolig moro dersom man begynner å regne ut alt sammen selv. Det blir veldig komplisert i begynnelsen og det tar litt tid før man blir vant til det og husker alt sammen, men det er så absolutt verdt det :)

Her har du en link som viser deg hvordan du avskjærer båter som du får opp på navigasjonskartet ditt fra tid til annen. Da vet du kun sånn ca hvilken fart de har og hvilken generell retning de har. Husk at denne informasjonen ikke blir oppdatert, så med en gang en dette dukker opp på kartet ditt så må du sette i gang med å måle og regne ut for å se hvor sånn ca du kan ta båten igjen osv. Det er utrolig moro og dersom du lærer deg dette vil du oppdage at du kommer til å bade i skip du kan senke ;)

Dersom båten er nær nok til at mannskapet ditt klarer å fysisk se båten trenger du ikke å stresse med dette, for da er du allerede nær nok og kan heller peile inn på en sånn ca kurs og heller ta Torpedoutregningskartet (F6) til hjelp da dette viser vinkelen bedre.

Og husk for all del at å kjøre på Ahead Flank (altså bånn gass) sjelden lønner seg, med mindre det oppstår en krise ;)

Takker de på forumet her som fikk meg interessert i SH III! Gleder meg til SH IV kommer, utrolig bra spill for de som liker litt tenking og realistiske simulatorer! :w00t:

Lenke til kommentar

Hehe bra med informasjon der...

"Sliter" fortsatt med første treningen jeg... Skjønner ikke helt hvordan jeg får hørt de radio beskjedene som kommer inn, går ned til radio mennene men de har ingen rapporter å rapportere selvom det står at den har kommet :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...