Gå til innhold

Ftp Server

Mumiene

Anbefalte innlegg

Hei jeg prøver og sette opp en FTP Server og bruker BulletProof FTP Server programet og når jeg skal legge til delte mapper så blir den ene rød og de andre svart og de svarte får ingen tilgang til er det noen her så kan forklare meg dette

[ Denne Melding var redigert av: Mumiene på 2002-10-08 23:54 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den mappen som er markert som rød er "home directory". Detter blir den mappa som brukerne kommer til når de logger seg på. Det som kan være fornufig er å benytte seg av "linking" slik at de andre mapper du deler dukker opp som undermapper i home-diret.

Her et innlegg jeg skrev på VG diskuter for noen dager siden:

Opprett en gruppe (eller bruker) og legg til de mappene som skal deles under "setup". Husk og legge til en mappe som kan være home. Opprett gjerne en tom mappe under f.eks. c:ftphome. En mappe settes som home ved å markere den i setup-lista og tryke ctrl-h.

Under "miscellaneous" kryss av for "show relative path".

Under "links & messages" kryss av for "Links to add to directories". Velg "treat as virtual dir. (mounted into home dir)". Kryss også av for "add links from this file".

sett denne til å være f.eks. c:ftplink.txt

Denne filen skal f.eks. se slik ut.

Diverse | C:Diverse

Skole | E:Skole

Spill | F:

Windows | C:

Husk å legge til alle de mappene som du har oppgitt under "setup".

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-09 00:06, skrev sberg43:

Den mappen som er markert som rød er "home directory". Detter blir den mappa som brukerne kommer til når de logger seg på. Det som kan være fornufig er å benytte seg av "linking" slik at de andre mapper du deler dukker opp som undermapper i home-diret.

Her et innlegg jeg skrev på VG diskuter for noen dager siden:

Opprett en gruppe (eller bruker) og legg til de mappene som skal deles under "setup". Husk og legge til en mappe som kan være home. Opprett gjerne en tom mappe under f.eks. c:ftphome. En mappe settes som home ved å markere den i setup-lista og tryke ctrl-h.

Under "miscellaneous" kryss av for "show relative path".

Under "links & messages" kryss av for "Links to add to directories". Velg "treat as virtual dir. (mounted into home dir)". Kryss også av for "add links from this file".

sett denne til å være f.eks. c:ftplink.txt

Denne filen skal f.eks. se slik ut.

Diverse | C:Diverse

Skole | E:Skole

Spill | F:

Windows | C:

Husk å legge til alle de mappene som du har oppgitt under "setup".

Takker for hjelpen men kan du være så snill og utdype det siste avsnittet litt mer

Hilsen

Mumiene

Lenke til kommentar

Den 2002-10-09 00:28, skrev Mumiene:

>>(...)

>>Husk å legge til alle de mappene som du har oppgitt >>under "setup".

>Takker for hjelpen men kan du være så snill og utdype det

>siste avsnittet litt mer

I den filen som du angir hvilke mapper som skal brukes som virtuelle mapper i home-mappa bør du legge til de samme mappene som du har satt opp til deling under Accounts - setup - Access rights.

Var det det du lurte på?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-09 01:46, skrev sberg43:

Den 2002-10-09 00:28, skrev Mumiene:

>>(...)

>>Husk å legge til alle de mappene som du har oppgitt >>under "setup".

>Takker for hjelpen men kan du være så snill og utdype det

>siste avsnittet litt mer

I den filen som du angir hvilke mapper som skal brukes som virtuelle mapper i home-mappa bør du legge til de samme mappene som du har satt opp til deling under Accounts - setup - Access rights.

Var det det du lurte på?

Jeg finner ingen text filer jeg så du nevner hvor ligger de ???

Takker for hjelpen

Lenke til kommentar

Du må lage ei ega fil med de linkene...

Du krysser av for at du skal bruke "virtual directories" og browser deg frem til fila du har laget. Greit å bare legge denne i samme katalog som du har innstallert servern.

(I denne fila mekker du linkene som f.eks: Movies | G:ftpmovies)

Det går helt greit med ei standard txt fil.

Det står også greit forklart om du bare trykker på hjelp knappen i bulletproof.

Lenke til kommentar

Takker for hjelpen men finnes det ikke enklere måter og gjøre det på

Her er mappene jeg skal dele

G:Ftp ServerDownload

G:Ftp ServerUpload

Og da vil jeg ha det sånn at folk skal kun laste opp i upload og kun ned fra download mappene

Er det da noen så kan hjelpe meg så kan det være dere for tilgang til min ftp når jeg en gang blir ferdig

Hilsen

Mumiene

Lenke til kommentar

Hei, her er litt info som du må lese for å få det til på enkleste måte

Sett katalogen G:FTP Server, som Home directory altså Rød farge. Under katalogen FTP Server lager du to kataloger Download og Upload

Deretter legger du til G:FTP ServerUpload

slik at det står slik under Setup - Access Rights - Directories:

Rød farge: G:FTP Server

Svart farge: G:FTP ServerUpload

Under Setup - Access Rights - Attributes må du hake av slik at det blir seende slik ut:

G:FTP Server R----LS-

G:FTP ServerUpload RWDAMLSK

Dersom du ikke vil at folk skal laste ned fra katalogen Upload, fjerner du R'en,

dersom du vil at folk ikke skal få lov til å slette filer fjerner du D'en, dersom de ikke skal få lov til å slette kataloger fjerner du K'en

Da blir det seende ut slik:

G:FTP Server R----LS-

G:FTP ServerUpload -W-AMLS-

Du bør ha forstått hvordan det virker nå.

En annen ting som er kjekt er at du kan navigere snarveier. La oss si at du har Download katalogen under G:FTP Server, men at det er lite plass igjen på den disken, du kjøper en ny disk og kaller den H: og lager en mappe Upload, altså H:Upload

Da legger du til disse to katalogene slik at det blir seende slik ut under Setup - Access Rights - Directories:

G:FTP Server

H:Upload

Men for at brukere skal komme seg inn på katalogen H:Upload må du via windows explorer legge en snarvei fra katalogen H:Upload inn under katalogen G:FTP Server slik at når bruker logger seg inn på serven så ser de 2 kataloger:

Download

Shortcut to Upload

Når du lager snarvei i windows explorer så kan du endre navnet til snarveien slik at den blir hetende Upload istedet for Shortcut to Upload

Da blir det slik når brukere logger seg på:

Download

Upload

Husk access rights til de to katalogene

Får å få snarveier til å virke under FTP-serveren så må du gjøre slik:

gå innpå Setup User accounts - Miscelleanous og hak av: Show relative path, deretter går du inn på - Links & Messages og hak av: Links to add to directories og velg: Threat as virtual directories og til slutt hak av: Resolve windows shortcuts (.Ink files)

Les også her:

http://www.gene6.com/g6ftpd/manual/manual_....interface.html

Lenke til kommentar

Jeg ville kanskje valgt noe annet enn BPFTPServer. Den er trossalt ikke oppdatert på over et år, og jeg vil tro at vi ikke kommer til å se så veldig mye utvikling der heller. Mitt tips: Raiden FTPD, som helt klart er en av de mest fleksible FTPD jeg har sett for Windows.

- Judaz -

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-10-11 19:31, skrev Mumiene:

Jippi Jeg har fått opp en FTP Server nå men jeg byttet til Blackmoon FTP Server

Men jeg takker for all hjelpen dere kom med

Er det noen her så kan hjelpe meg med og få satt opp sånn at BlackmoonFTP Server. Viser hva folk har i kreditt når de logger på og jeg har satt de på ratio 1 /2 og en kreditt på 204800 men programet oppfatter ikke kreditten er det noen her så vet hva problemet er
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...