Gå til innhold

Cooltek tank /m pumpe sprekker opp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fint!

Men hade du skrevet tank i stedet for pumpe, så hadde vel mye vært gjort...

Fortsatt god pinse!

6243532[/snapback]

Burde vel kanskje skille det ja, men jeg pleier å kalle tanken/pumpen for pumpen. Kanskje ikke så lurt det :hmm:

EDIT: Anaxyd kom med god sammenligning, akkurat som en nippel med o-ring :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Det er riktig som AnaXyd sier.

Lokket skrues ned og det er ingen tegn til nedsenkninger for o-ringen.

Ganske merkelig og uvanlig løsning i forhold til oppgaven egentlig.

Skrue spurte:

Er det slik fatt at O-ringen presser mot toppen / kanten av sylinderen?

Ja, det er helt riktig.

Håper dette hjelper å avklare litt ;)

Jeg har nå gjort følgende endringer på pumpen/tanken:

1. Klippet av 3-pins kontakten og loddet på en Molex kontakt istedet.

2. Demontert nippelen på utløpet og surret på gjengetape så den tettet innvendig mot røret. (Lite nederst mot pumpen, og ganske mye øverst.)

Jeg måtte ta på rimelig mye før det ble tett...

(Jeg får be eieren av pumpen følge med om det oppstår sprekker over tid. :thumbdown: )

Ellers må jeg si at Skrue er inne på noe i innlegget sitt.

Det gjelder både på dette forumet og de fleste andre forsåvidt.

Det er veldig mange som uttaler seg om saker de EGENTLIG ikke vet så veldig mye om.

Når det gjelder sablabra, så må jeg si jeg har veldig godt inntrykk av deg og dine poster.

Du er veldig flink til å svare og hjelpe andre, så jeg tror nok ikke Skrue mener deg personlig.

Det måtte vel bare ut, og da var du tilfeldigvis i nærheten...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er ikke bra. Jeg har nettopp bestillt denne tanken/pumpa! :wallbash:

Er det bare å få bestillt en annen pumpe først som sist? Noen som har forslag til stillegående pumpe som ikke koster skjorta?

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar

Tjaa.. Kommer litt an på hvor (u)heldig du er/blir med den. Jeg bruker denne inni pcen jeg sitter på her og nå, og det funker fint. Men jeg ville ikke bestilt den igjen, ville heller gått for en dedikert pumpe og heller brukt tank/t-line i tillegg.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha en tank/pumpe som kanskje vil lekke. Etter at vannkjølinga er montert og fungerer som det skal, så er jeg ikke interessert i å koble fra maskina, ta den ut av skapet, og åpne kabinettet annenhver dag for å sjekke om det har skjedd noe galt. Jeg vil ha en pumpe som det er veldig liten sannsynlighet for at vil lekke, sånn at det eneste jeg trenger å tenke på er å fylle/bytte vann.

Lenke til kommentar

Ihvertfall, så kan du ikke stole på den pumpa. Min går enda den, sprekkene er litt større, men har ikke skjedd noe enda. Jeg har dratt 3 lag med fryseposer utenpå da, i tilefelle! :p

Men, anbefaling til pumpe... Noen som veit om en bra pumpe som passer bra til mitt system? Tenkte på en pumpe jeg kan overvåke litt også... Litt morro med litt stæsj attåt!

Lenke til kommentar
Men, anbefaling til pumpe... Noen som veit om en bra pumpe som passer bra til mitt system? Tenkte på en pumpe jeg kan overvåke litt også... Litt morro med litt stæsj attåt!

6325516[/snapback]

Overvåke? Jeg vet bare om den her, men den ville jeg aldri kjøpt :p

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311679

6325544[/snapback]

Er ikke den pumpa noe tess? Vurderer et komplett sett med den pumpa jeg....

Lenke til kommentar

Fikk den Cooltek tanken med pumpe i posten i dag. Jeg var rimelig spent da jeg åpna esken, og det var som fryktet. Pumpa stod på halv tolv inni tanken, og et par av sugekoppene lå og slang inni der. Det er ikke noe vits i å teste den engang, for den lekker garantert fra utløp pumpe inn på nippel sånn som den er nå.

Prøvde å skru av lokket for å fikse problemet, men det skulle vise seg vanskelig. Tok i ganske hardt, og vet ikke om jeg tør mer nå. Er det ikke mulig å få av? Er det limt fast?

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar
Fikk den Cooltek tanken med pumpe i posten i dag. Jeg var rimelig spent da jeg åpna esken, og det var som fryktet. Pumpa stod på halv tolv inni tanken, og et par av sugekoppene lå og slang inni der. Det er ikke noe vits i å teste den engang, for den lekker garantert fra utløp pumpe inn på nippel sånn som den er nå.

Prøvde å skru av lokket for å fikse problemet, men det skulle vise seg vanskelig. Tok i ganske hardt, og vet ikke om jeg tør mer nå. Er det ikke mulig å få av? Er det limt fast?

6338911[/snapback]

Jeg har også prøvd å skru av lokket, men til ingen nytte... Mulig jeg må bare ta i enda mer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

6338911[/snapback]

Jeg har også prøvd å skru av lokket, men til ingen nytte... Mulig jeg må bare ta i enda mer?

6339064[/snapback]

Du må være fryktelig sterk... slik som meg... :!:

(Det hjelper også veldig å ha en slik avdrager med reim.. for å ta av oljefiter, clutch + reimhjul.. på scooters)..

Lenke til kommentar
Du må være fryktelig sterk... slik som meg...  :!:

(Det hjelper også veldig å ha en slik avdrager med reim.. for å ta av oljefiter, clutch  + reimhjul.. på scooters)..

6339104[/snapback]

Må sette i gang og pumpe da... :p Men den pumpa er lagt til side for lengst, så jeg gidder ikke å prøve, spesielt når trådstarter sier han har masse sprekker :ermm:

Lenke til kommentar

6338911[/snapback]

Dessa pumpene er noe skikkelig herk! Sjekk om 3 pins kabelen er ødelagt også! Og sjekk om det har gått av noen skall på kantene... Du finner garantert feil på den... Slik som oss andre... Jeg fikk lov av Microplex å bytte den inn mot en ny, men jeg skal spørre om jeg kan bytte den mot en annen... (Har jeg sagt dette før? :innocent: ) Send en mail til Microplex du også, og beskriv problemet... De er snille når det gjelder slikt... Men: BYTT DEN IKKE INN I EN NY!

Tilbake til mitt spm: Noen som veit om en bra pumpe til mitt system?

edit: Faktisk så funker pumpa mi enda... Har tredd 3 fryseposer rundt den og teipet igjen. Men ingen tegn til lekkasje enda... ( Har jeg sagt dette før også?)

edit2: joda, jeg hadde sagt det før.. :p

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Du må være fryktelig sterk... slik som meg...  :!:

(Det hjelper også veldig å ha en slik avdrager med reim.. for å ta av oljefiter, clutch  + reimhjul.. på scooters)..

6339104[/snapback]

Må sette i gang og pumpe da... :p Men den pumpa er lagt til side for lengst, så jeg gidder ikke å prøve, spesielt når trådstarter sier han har masse sprekker :ermm:

6339125[/snapback]

lyst til å donere den vekk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...