Gå til innhold

Partibarometer for juni 2006


Partibarometer for juni 2006 (forrige måneds resultat i parentes)  

297 stemmer

  1. 1. Partibarometer for juni 2006 (forrige måneds resultat i parentes)

    • Demokratene [ 2 ] [0.46%]
      0
    • Det Liberale Folkeparti [ 13 ] [2.97%]
      8
    • Fremskrittspartiet [ 129 ] [29.45%]
      75
    • Høyre [ 61 ] [13.93%]
      51
    • Kristelig Folkeparti [ 12 ] [2.74%]
      4
    • Kystpartiet [ 3 ] [0.68%]
      3
    • Pensjonistpartiet [ 1 ] [0.23%]
      1
    • Rød Valgallianse [ 19 ] [4.34%]
      23
    • Senterpartiet [ 10 ] [2.28%]
      9
    • Sosialistisk Venstreparti [ 31 ] [7.08%]
      21
    • Venstre [ 30 ] [6.85%]
      17
    • Norges Kommunistiske Parti [ 4 ] [0.91%]
      2
    • Det Norske Arbeiderparti [ 82 ] [18.72%]
      44
    • Kristent Samlingsparti
      0
    • Blankt [ 19 ] [4.34%]
      16
    • Ville ikke stemt [ 22 ] [5.02%]
      19
    • Miljøpartiet De Grønne
      4


Anbefalte innlegg

Blankt.

 

Vil som vanlig ikke kunne leve med meg selv om jeg stemte på partier som enten kjønnsdiskriminerer, diskriminerer homofile, har en rævva invandringspolitikk, vil detaljestyre livet mitt and so on.

 

Kanskje litt for prinsippfast, men men.

6218625[/snapback]

 

Men vil det ikke da bety at din stemme blir gitt til et random parti ?

 

Ser at gruppen min ("ville ikke stemt") er på framgang.

 

Go us! :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blankt.

 

Vil som vanlig ikke kunne leve med meg selv om jeg stemte på partier som enten kjønnsdiskriminerer, diskriminerer homofile, har en rævva invandringspolitikk, vil detaljestyre livet mitt and so on.

 

Kanskje litt for prinsippfast, men men.

6218625[/snapback]

 

Men vil det ikke da bety at din stemme blir gitt til et random parti ?

 

Ser at gruppen min ("ville ikke stemt") er på framgang.

 

Go us! :!:

6220438[/snapback]

 

Dessverre er det slikt at stemmen blir registrert sammen med "forkastede stemmer" bunken. Hadde vært greit om det ble registrert som seg selv.

 

"4% har stemt blankt og dermed ikke gitt noen parti tillit" hadde vært noe.

 

Tror flere "ville ikke stemt" hadde møtt opp da. Så kunne man latt seter i Stortinget stå tomme om oppslutningen ble stor nok :grin:

 

Eller eventuelt plassert voksdukker av Homer Simpson, Al Bundy, Fleksnes og Norm fra Cheers der...

 

Nei, man finner aldri et parti man er helt enig med. Dessverre for min del er det enkelte punkter som står for sterkt for meg og ingen partier makter å tilfredsstille til at jeg pr.dags dato vil gi noen parti tillit.

Lenke til kommentar
Mitt elskede Høyre. :)

6218705[/snapback]

 

Stemmer ikke Høyre før de fører en Høyrepoltikk. De tror jo at alt skal gå bra, bare de fikser litt på lederskapet..!

 

Nei, ble FrP igjen her :)

6218941[/snapback]

 

fører frp en høyrepolitikk?? :p

 

Edit:

jeg gav min stemme til høyre, fordi jeg vet de ikke er populistiske, de kjemper for individet og økt rettferdighet! (selvfølgelig er rettferdighet et ord som kommer ann på synsvinkel, ståsted og alkoholinntak)!

Endret av anbar
Lenke til kommentar
Mitt elskede Høyre. :)

6218705[/snapback]

 

Stemmer ikke Høyre før de fører en Høyrepoltikk. De tror jo at alt skal gå bra, bare de fikser litt på lederskapet..!

 

Nei, ble FrP igjen her :)

6218941[/snapback]

 

fører frp en høyrepolitikk?? :p

 

FrP kjører sin egen sarlige blanding av sosialdemokrati og 'liberalisme'. Høyre derimot som skal være et parti på høyresiden av norsk politikk fører de facto en meget konservativ sosialdemokratisk poltikk. Leste noe fra sist landsmøte hvor Solbergs uttalelser like så greit kunne ha vært Halvorsens eller Stoltenbergs. Høyre har hoppet noen skritt til venstre i det siste, noe som også kan tenkes å være grunnen til at de har mistet så mange velgere.

Lenke til kommentar

Den dag jeg stemmer et parti som vil la kapitalkreftene få herje fritt, hvor arbeidsmiljølov er fjernet og som vil avvikle velferdsstaten er vel den dagen helvete fryser over ;)

6220215[/snapback]

 

Bare for å trekke frem et gammelt, utbrukt, men likevel litt artig bilde som alltid blir brukt i slike sammenhenger:

 

hell-freezes.jpg

 

 

For øvrig stemte jeg intet mindre, men samtidig intet mer, enn Sv.

Lenke til kommentar
Høyre har hoppet noen skritt til venstre i det siste, noe som også kan tenkes å være grunnen til at de har mistet så mange velgere.

 

Ønsketenking. Jeg tror faktisk motsatt. Høyre tapte på å være det rene kalulatorpartiet ved forrige valg, mens Frp snakket om eldreomsorg og "folk flest" som om de var et arbeiderparti.

Jeg tror Høyre nå prøver å være Venstre, ved å snakke om miljø og humane forhold i tillegg til å være et liberalistisk parti. Effekten av dette vil nok være at de tar mange av stemmene til Frp.

Så lenge flere og flere begynner å skjønne hvor tøvete Frp egentlig er i tillegg.

Frp har vel synket 7% tilsammen på de to siste målingene, mens Høyre har økt.

Forhåpentligvis stopper det ikke der.

 

S,

Lenke til kommentar
Men når det er sagt, så skulle jeg ønske at folk satt seg mer inn i andre partiers innvandringspolitikk. Virker som endel tror Frp er de eneste som HAR innvandringspolitikk.

Faktisk enig der. Men nå tar de andre etter Frps politikk på området da, så...

 

Selv folk på denne siden og politisk interesserte. Vet folk hva de andre partiene står for i det hele tatt? 30% av Frp velgerne sier de gjør det først og fremst pga innvandringspolitikken, hvis jeg ikke husker feil.

Hvor har du det fra?

 

Hvis du først skal gå inn på hvorfor folk stemmer på de ulike partiene så vil du nok finne at det er nok av dårlige begrunnelser i alle leire. Dette blant annet fordi partiene ofte fokuserer mer på å slenge dritt om andre enn om å opplyse folk om sin egen politikk.

 

Tror mange av de hadde vært mer spredt om folk hadde visst litt mer om tankene til de andre partiene også, istedet for å bare høre på det partiest som roper høyest.

Kanskje de andre skulle konsentrere seg mer om å fortelle om sin egen politikk, og mindre om å angripe Frp da? :)

 

Og er det noe argument for å stemme på et parti fordi de er store?

Særlig høyrepopulistiske partier.

Det var ikke det som ble sagt. Det ble sagt at det er tåpelig at man skal måtte unnskylde seg for å stemme på et av norges største partier.

 

Jeg for min del finner venstrepopulistiske partier som RV, SV og AP mer avskyelige enn høyrepopulistiske sådanne.

Lenke til kommentar
Faktisk enig der. Men nå tar de andre etter Frps politikk på området da, så...

 

Tja. Frp har jo brølet om innvandrerstopp siden 70-tallet, da det jo egentlig ikke var noen krise akkurat. I dag er tilstandene annerledes, derfor har de fleste partier strammet inn innvandringspolitikken. Jeg synes det blir for dumt å si at de tar etter Frp, siden det partiet jo mest har vært anklaget for rasistiske innlegg og beskyldninger for å bedrive fremmedfrykt og religionhets. Derfor har de fått på seg det ryktet. Dessverre betyr også det at når folk synes at det er for mye innvandrere så tenker de "Ah, da begynner jeg å stemme Frp! Ikke at jeg aner hva de andre partiene står for, men jaja..". Vel, vel.

 

Selv folk på denne siden og politisk interesserte. Vet folk hva de andre partiene står for i det hele tatt? 30% av Frp velgerne sier de gjør det først og fremst pga innvandringspolitikken, hvis jeg ikke husker feil.

 

Hvor har du det fra?

 

Er gjort en undersøkelse på hvorfor de som stemmer på Frp gjør det. 30% viste at de gjorde først og fremst pga innvandringspolitikken. Husker ikke de andre tallene.

Fant heller ikke tilbake til artikkelen nå, men hvis du leter finner du den.

 

Hvis du først skal gå inn på hvorfor folk stemmer på de ulike partiene så vil du nok finne at det er nok av dårlige begrunnelser i alle leire. Dette blant annet fordi partiene ofte fokuserer mer på å slenge dritt om andre enn om å opplyse folk om sin egen politikk.

 

Jada, men nå synes jeg ikke 30% er så mye. Jeg trodde det skulle være langt mer.

Det spørs hvor stabil velgermasse Frp har.

 

Kanskje de andre skulle konsentrere seg mer om å fortelle om sin egen politikk, og mindre om å angripe Frp da? :)

 

Jeg vil si de gjør det, men alle kan jo se konturene av en 2009 regjering, så det er jo ikke noe rart at de kritiserer... Men joda, markere segselv kan de sikkert alltid gjøre bedre.. men folk burde kanskje gjøre mer selv også. Det er jo lett å finne frem til partienes hjemmeside og lese selv hva de står for. Det finnes jo også tråder her på diskusjon.no som beskriver de.

Litt egeninnsats må da også være mulig? Ikke bare bry seg når et parti sjokkerer eller driver populistiske kampanjer. Har også lest at halvparten av hjemmesitterne ville stemt Frp om de skulle stemt. Det burde jo også være en indikator for at Frp tjener mye på at folk ikke vet noe om politikk.

 

Og er det noe argument for å stemme på et parti fordi de er store?

Særlig høyrepopulistiske partier.

Det var ikke det som ble sagt. Det ble sagt at det er tåpelig at man skal måtte unnskylde seg for å stemme på et av norges største partier.

 

Ja, men det er jo det jeg vil frem til. Hvorfor er det noe poeng at de er "store"?

Det gir jo ikke mening.

 

Du vet jo selv at Frp også er et av de mest upopulære partiene i Norge på samme tid, så det er kanskje ikke så rart at noen beklager seg.

 

Jeg for min del finner venstrepopulistiske partier som RV, SV og AP mer avskyelige enn høyrepopulistiske sådanne.

 

På hvordan måte er RV, SV og AP populistisk? Gidder du å svare for hver enkelt?

 

S,

Lenke til kommentar

På hvilken måte har Frp hatt rett i innvandringspolitikken og på hvilken måte er en human innvandringspolitikk fra venstresida naiv, er skuffet over Bjarne Håkon Hanssen og vil heller ikke kalle denne rød-grønne regjeringa spesiellt venstre partier lenger ikke engang SV som har blitt omtrent tvunget til å selge sjelen sin rett over til Arbeiderpartiet, men hvis du tar RV da på hvilken måte blir den innvandringspolitikken naiv?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...