Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser når jeg logger på.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom maskinen din fryser kan dette være på grunn av svært lav romtemperatur. Har du maskinen ute? Isafåll burde du flytte den inn eller et sted der temperaturen er over frysepunktet - 0 grader. Dersom den allerede står inne, kunne du sjekke isolasjonen i veggene. Denne pleier å være svært dårlig på eldre hus og bygninger. Hviss dette er tilfellet burde du ta kontakt med ditt forsikringsselskap eller snekkeren som hadde ansvaret for arbeidet. En annen grunn kan være at du har en temperaturmåler som viser fahrenheit eller kelvin, som lett kan forveksles med grader celcius dersom man ikke er bevisst på dette. Håper dette var til hjelp, men dersom maskinen din har frosset er den nok allerede ødelagt.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt, du gjorde slik at explorer.exe ikke starter opp automatisk? Vel, det du kan gjøre er, når du logger på å trykke ctr+alt+delete, og ta å starte explorer.exe manuelt. Deretter kan du laste ned et program som lar deg legge til "auto-start" programmer (jeg har faktisk laget ett selv som jeg skal legge ut i dag eller i morgen), så kanskje dette hjelper? :)

 

Hvis det er slik at PC`en din bare fryser når du logger på ville jeg også prøvd en system gjennoppretting. Hvis alt går scheiss, bare boot up i WinXp cd`en, og ta en re-installasjon av windows (uten formatering), for så å ta backup av filene dine, og formater og re-installer OS igjen (er ikke anbefalt å installere et OS over et annet, uansett om det er samme OS :)

Lenke til kommentar
Dersom maskinen din fryser kan dette være på grunn av svært lav romtemperatur. Har du maskinen ute? Isafåll burde du flytte den inn eller et sted der temperaturen er over frysepunktet - 0 grader. Dersom den allerede står inne, kunne du sjekke isolasjonen i veggene. Denne pleier å være svært dårlig på eldre hus og bygninger. Hviss dette er tilfellet burde du ta kontakt med ditt forsikringsselskap eller snekkeren som hadde ansvaret for arbeidet. En annen grunn kan være at du har en temperaturmåler som viser fahrenheit eller kelvin, som lett kan forveksles med grader celcius dersom man ikke er bevisst på dette. Håper dette var til hjelp, men dersom maskinen din har frosset er den nok allerede ødelagt.

6219044[/snapback]

 

Hvem har datamaskinen sin ute? :hmm:

Lenke til kommentar
Dersom maskinen din fryser kan dette være på grunn av svært lav romtemperatur. Har du maskinen ute? Isafåll burde du flytte den inn eller et sted der temperaturen er over frysepunktet - 0 grader. Dersom den allerede står inne, kunne du sjekke isolasjonen i veggene. Denne pleier å være svært dårlig på eldre hus og bygninger. Hviss dette er tilfellet burde du ta kontakt med ditt forsikringsselskap eller snekkeren som hadde ansvaret for arbeidet. En annen grunn kan være at du har en temperaturmåler som viser fahrenheit eller kelvin, som lett kan forveksles med grader celcius dersom man ikke er bevisst på dette. Håper dette var til hjelp, men dersom maskinen din har frosset er den nok allerede ødelagt.

6219044[/snapback]

 

Hvem har datamaskinen sin ute? :hmm:

6220699[/snapback]

 

Kanskje han tenker at maskinen "fryser" fordi det er så kaldt og "surlest" ikke har kledd på den godt nok :p

Lenke til kommentar

Hvordan starter jeg explorer.exe fra "Windows Oppgavelinje" da? Når jeg logger på kommer jeg ikke inn på noe, ikke kommandolinje eller noe. Verken sikkermodus, systremgjennopretting eller feilsøkmoduset funker, alt låser seg :cry: Og nei, jeg har ikke pcen ute :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...