Sheldon C Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Har kjøpt stajsonær PC uten trådløst nettverkskort og det må jeg nå anskaffe. Ser at man både kan få PCI løsning og USB kort. Har nok av Usb plasser ledige og også to PCI spor ledige. Er det noen forskjeller i ytelse på disse to løsningen? Siden Pci kortet er mere integrert? Hva bør jeg velge? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Ett PCI kort har avtagbar antenne som man f.eks kan bytte pisk til en som har bedre forsterkning eller man kan montere en antenne lengre unna ved hjelp av forlangelsesledninger som desverre kan påvirke resultatet i negativ retning men med rett antenne på rett plass kan man også da få størst utbytte for pengene . En USB sak derimot har vel liten sjanse for andre antenner enn de som er i "boksen" selv om det nok har kommet versjoner som også her kan bruke utvendige antenner . Så har man andre momenter som om f.eks pc`n har garanti som faller bort om man åpner opp lokket og monterer pcikort . Ytelsesmessig slik produktet er levert vil jeg si man er rimelig likt i utgangspunktet men man bør vel se litt på hvilke krav man setter og hvor sterke signaler man har å jobbe med der pc`n er plassert i forhold til senderen . Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Tusen takk for seriøst og utfyllende svar!! Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg har kjøpt et Belkin USB trådløst nettverkskort og koblet det til pc. Men får utrolig dårlig signal. Styrken på signalet har status meget lav (nivå 1 av 5), klarer ikke å få det bedre. Har for testformål flyttet pc nærme router, USB pluggen og router står 2 meter fra hverandre med uten hindringer. Hva er det som kan være galt, hvorfor er signalet så svakt? Tror ikke det er noe feil med router, har nemlig et pcmcia trådløst i min bærbare og det får topp signal mot router. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Jeg har kjøpt et Belkin USB trådløst nettverkskort og koblet det til pc. Men får utrolig dårlig signal. Styrken på signalet har status meget lav (nivå 1 av 5), klarer ikke å få det bedre. Har for testformål flyttet pc nærme router, USB pluggen og router står 2 meter fra hverandre med uten hindringer. Hva er det som kan være galt, hvorfor er signalet så svakt? Tror ikke det er noe feil med router, har nemlig et pcmcia trådløst i min bærbare og det får topp signal mot router. 6461044[/snapback] Har du fulgt installasjonsmanualen til punkt og prikke da du koblet opp USB nettverkskortet? Har du lett etter oppdatert firmware og drivere til nettverks kortet på produsentens hjemmesider? Sjekk gjerne om routeren også har mulighet for å oppgradere firmware. Endret 9. juli 2006 av squabbish Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Jeg vil anbefale deg å kjøpe et PCI-kort pga muligheten til å koble til en ekstern antenne i tilfelle du får dårlig signal. Selv har jeg et Gigabyte USB-kort, og jeg hadde problemer med å få stabil forbindelse før jeg satt opp signalstyrken på ruteren min(WRT54G). Til deg Bond007 er det bare en ting å si, bytt ut kortet ditt med et PCI-kort. Som Konge sier, det eneste må være hvis garantien på pc'en ryker. Men det vil være gambling å kjøpe et nytt USB-kort av annet merke og tro at det vil løse problemet. Det er stort utvalg av PCI-kort, og som oftest er det beste å kjøpe et fra samme produsent som har laget ruteren. Edit: Kan også nevne at jeg bruker Windows til å styre nettilgangen, for med Gigabyte sitt program ble det mye problemer. Så det eneste jeg har fra Gigabyte er drivere til kortet. Endret 9. juli 2006 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg vil anbefale deg å kjøpe et PCI-kort pga muligheten til å koble til en ekstern antenne i tilfelle du får dårlig signal. Selv har jeg et Gigabyte USB-kort, og jeg hadde problemer med å få stabil forbindelse før jeg satt opp signalstyrken på ruteren min(WRT54G). Til deg Bond007 er det bare en ting å si, bytt ut kortet ditt med et PCI-kort. Som Konge sier, det eneste må være hvis garantien på pc'en ryker. Men det vil være gambling å kjøpe et nytt USB-kort av annet merke og tro at det vil løse problemet. Det er stort utvalg av PCI-kort, og som oftest er det beste å kjøpe et fra samme produsent som har laget ruteren. 6461179[/snapback] Takk for alle svar. Et spørsmål litt på siden. Hvis jeg nå finner ut at trådløst ikke var noe for meg, kan jeg kjøpe en kabel på bortimot 15 meter? Eller er det for langt? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Et spørsmål litt på siden. Hvis jeg nå finner ut at trådløst ikke var noe for meg, kan jeg kjøpe en kabel på bortimot 15 meter? Eller er det for langt? 6461242[/snapback] standard Cat 5 nettverkskabel kan være inntil 100m, så det skal ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Takk skal du ha! Endret 9. juli 2006 av Bond007 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå